Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välit poikki sekä omassa että puolison lähipiirissä. Onko vika minussa vai muissa?

Vierailija
05.12.2024 |

Olen alkanut miettiä, olenko sittenkin minä se huono ihminen, kun välit on poikki siellä ja täällä. Vai onko ne poikki ihan syystä, kuten aiemmin olen ajatellut?

Olen pitkään ollut kiltti tyttö, eli noudattanut lapsena minulle opetettua käytösmallia että kenellekään ei sanota vastaan, ei ikinä eikä missään tilanteessa. Sitten kun muusta syystä kävin pitkään psykologilla, hän tarttui tähän ja iskosti päähäni, ettei mun todellakaan tarvitse sietää läheisiltäkään ihmisiltä mitä vaan. Sain itsetuntoani takaisin ja kerran kun siskoni soitti minulle ja haukkui minut taas kerran aivan pskaksi ihmiseksi, ilmoitin hänelle että en enää kuuntele sinulta tuollaista, ja suljin puhelimen. Välimme menivät poikki eikä olla tekemisissä edelleenkään.

Sitten puolisoni sisarus kerran humalassa meinasi käydä kimppuuni, selvisi että hän vihaa minua koska olen "vienyt' häneltä hänen veljensä. Puhui todella törkeästi. Seuraavissa bileissä pyysi ensin anteeksi ja asia oli mulle fine, mutta parin tunnin päästä tuli taas huutamaan mulle kädet nyrkissä, että kuinka tekisi mieli hakata minut pskaksi. Tähän tuli ulkopuolisia väliin jotka ihmettelivät että eihän *Riikka* ole puhunut tai tehnyt mitään pahaa, miksi sä yhtäkkiä tulet tänne huutamaan täysin syyttä. Sama syy, olen vienyt hänen veljensä ja pilannut veljensä elämän. Siinä kohtaa totesin että tää oli tässä.

Ja eikös muut sisarukset menneet hänen puolelleen, vaikka minä en oikeasti ollut tehnyt mitään. Uskoivat kuitenkin "omaansa". Joten, välit nyt poikki heihinkin, paitsi yhteen joka tietää miten asiat on.

Muuten olen pidetty ihminen, saan helposti ystäviä näin aikuisenakin, puolison ja omatkin sukulaiset ovat mielellään tekemisissä, enkä koskaan ole riidellyt kenenkään muun kanssa eikä vastaavia ongelmia ole ollut.

Välistä vaan alkaa tuntua että olenko sittenkin minä tässä se joka ei tule toimeen muiden kanssa?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi suhtautuu tilanteeseen?

Mikä on nykyään hänen suhteensa sisaruksiinsa?

Vierailija
62/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi suhtautuu tilanteeseen?

Mikä on nykyään hänen suhteensa sisaruksiinsa?

Ei hän ole näiden sisarustensa kanssa missään tekemisissä. Yksi sisaruspuoli on, jonka kanssa ollaan yhteyksissä ja hyvissä väleissä. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo, jos tulee syyttämään että on vienyt veljen kun veli on mennyt naimisiiin, osoittaa että tuollainen syyttelijä on jäädä jämähtänyt kehityksessään jonnekin varhais- tai esiteini-ikään. 

Vierailija
64/67 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höperö trolli!

En tiedä onko trolleja mutta outoja ihmisiä tuntuu joidenkin sukulais/tuttavapiiriin riittävän. 

Vierailija
65/67 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höperö trolli!

En tiedä onko trolleja mutta outoja ihmisiä tuntuu joidenkin sukulais/tuttavapiiriin riittävän. 

Maailma on täynnä outoja ihmisiä. Ja myös outoja tilanteita. Se jos itselle ei ole sellaisia osunut kohdalle, ei tee muiden kokemuksista trolleja.

Vierailija
66/67 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höperö trolli!

Maailma on täynnä outoja ihmisiä. Ja myös outoja tilanteita. Se jos itselle ei ole sellaisia osunut kohdalle, ei tee muiden kokemuksista trolleja.

Tämä. Monesti tällä palstalla huomaa että joillain ei juurikaan elämänkokemusta ole, kun niin usein asioita epäillään trolleiksi. 

Vierailija
67/67 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin pitämään puoliani, ja yhtäkkiä tuntuu, etten ole enää väleissä kenenkään kanssa :(

Vierailija

07.12.2024 | 14:50

En suostunut siskolle lapsenvahdiksi lyhyellä varoitusajalla, koska en ehtinyt ja jaksanut. Sisko suuttui.

En tarjonnut kaverille kyytiä, kuten usein aiemmin, koska hän ei koskaan tarjoa minulle. Kaveri suuttui.

Kaverin lapsi valehteli minun lapselleni asiasta, joka aiheutti hankaluutta omalle lapselleni. Paljastin asian lapselleni. Kaveri suuttui.

Työkaveri syytti minua törkeästi haukkuen eräästä asiasta, jossa olin toiminut täysin oikein. Kerroin hänelle asian oikean laidan sekä kasvokkain että viestillä. Ei pahoitellut asian selvittyä vaan jatkoi veemäistä linjaa ja välit jäi huonoiksi. 

Entinen työkaveri halusi pitää yhteyttä, mutta aina soitellen. Se on minulle epämukavaa ja kuormittavaa, mieluummin laitan viestiä tai näen kasvotusten. Toki vastasin jos hän soitti ja laitoin oma-aloitteisesti viestiä ja pyysin kahvillekin. Hän ei esittänyt koskaan vastavuoroista kahvittelukutsua ja lakkasi soittelemasta. On nykyään etäinen ja tympeä jos osutaan samaan paikkaan. 

Mitä hemmettiä? Olenko minä jotenkin hankala tyyppi? Aiemmin olen ollut kiltti ja arka lapatossu, joka ei halua aiheuttaa konflikteja. Oman hyvinvointini kustannuksella. Nyt haluan pitää puoliani ja ilmaista, jos joku asia ei minulle käy. Tässä on lopputulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi