Onko teillä muilla ollut sellainen tunne että lapsenne on etevä ja älykäs verrattuna muihin samanikäisiin?
Minulla on välillä ollut tuollaisia tuntemuksia. Luulen että katselen häntä vaaleanpunaisten lasien läpi.
Kommentit (7)
toisissa asioissa kehittyy nopeammin mutta toiset sitten taas laahaa vähän perässä.
, yksi lapsistani on ehkä useinkin ikäisiään edellä ja yksi ehkä usein ikäisiään vähän jäljessä. Erilaisia ovat ja yhtä ihania kaikki.
Ei mulla koskaan ole ollut sellasta tunnetta että kaikki lapseni ovat muita parempia kaikessa =)
Selkeästi on etevämpi joillain osa-aluella, kuten laskeminen, aakkoset, järjestely, siivoaminen.
Mutta vastapainoksi on TOOOOOSI heikko sosiaalisesti, kömpelö, arka, pelkää " kaikkea" ja kaikkia...
ja näin on varmasti kaikkien lasten kohdalla
Monissa asioissa ovatkin ikäisiään edellä, koska samaa viestiä tulee myös ulkopuolisilta ihmisiltä. Mutta keskimäärin ovat varmasti keskivertoja lapsia ja hyvä niin :)
(kaksoset). Nyt kun lapsille ikää on tullut ja minulla on muutakin elämää kuin kotielämää en ole moisia miettinyt...se on varmaan yleisintä siinä vaiheessa, kun lapsen kehitys on kiivaimmillaan. Opitaan puhumaan, kävelemään jne.
Mutta taas on ollut hitaampi kun pari muuta lasta.
On nyt reilu 2v ja osaa puhua sujuvasti ja motorisesti hyvin kehittynyt.
Sit värit on vaikeita, osaa aakkoset ja laskea 10.