Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä auttaa kun ahdistaa ihan helvetisti

Vierailija
05.12.2024 |

Nyt jotain millä saan tätä tuskaa pois. Kamala asia tapahtui tänään ja tuntuu että koko maailma on mua vastaan. Alkoholia en käytä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obamox auttoi, kun odotin tietoa syöpätutkimuksen tuloksesta.

Vierailija
22/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olantsapiini ja Sertralin.

No hyi hitto. Pää turraksi ja herkkuja naamariin peräpukamat oireillen kun ummetus on niin paha. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ihminen.

Vierailija
24/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden yleensä ulos ja menen mielimaisemiini, kävelen metsäpoluilla tai joskus lähden kirppareille. Jotain aktiviteettia, joka vie ajatukset pois ikävistä asioista.

Vierailija
25/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ihminen.

Toihan se ois, muttei monelle mahdollista. Maassamme on yksinäisyysepidemia ja monia vaivaa täysi tukiverkottomuus.

Vierailija
26/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina, lääkkeet ja huumeet. Tarpeeksi kun uskaltaisi ottaa niin ei ahdistaisi enää ikinä. Viinaa ja huumeita ei ole ja lääkkeitäkin vain muutama unilääke.

Vierailija
27/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan suinkin mahdolllista, niin käy jonkun kanssa läpi se kamala asia, mikä tänään tapahtui. Jos ei, niin pura asiaa ja ajatuksiasi vaikka kirjoittamalla.

Sen jälkeen ulos kävelemään ja kaupan kautta takaisin kotiin. Tee hyvää ruokaa ja nauti. Sen jälkeen aivot narikkaan ja uppoudu johonkin hyvän mielen hömppäkirjaan, sarjaan tai leffaan.

Vierailija
28/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden yleensä ulos ja menen mielimaisemiini, kävelen metsäpoluilla tai joskus lähden kirppareille. Jotain aktiviteettia, joka vie ajatukset pois ikävistä asioista.

Jos ahdistaa oikeasti, ei uskalla kävellä metsäpoluilla, tai käydä kirppareilla. Saa ehkä paniikkikohtauksen ihmisten ilmoilla. 

Lääkkeet auttaa parhaiten helvetilliseen ahdistukseen. 

Vierailija
29/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin pitkä suihku. On kuin halaus kun lämmin vesi valuu päästä varpaisiin.

Vierailija
30/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suosittelee lämmintä suihkua, mutta itselläni kylmä suihku auttaa monessa tilanteessa. Pistää endorfiinit mukavasti liikkeelle ja olo on mahtava.

Vierailija
31/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ahdistaa oikeasti, ei uskalla kävellä metsäpoluilla, tai käydä kirppareilla. Saa ehkä paniikkikohtauksen ihmisten ilmoilla. 

Lääkkeet auttaa parhaiten helvetilliseen ahdistukseen. 

Näinpä, joku normistressi on vähän eri asia kuin äärimmäinen ahdistus

Vierailija
32/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa bentsot

Tämä on se viimeinen keino kun on kovaa ahdistusta mutta tarvitsee selviytyä esim saada unta.

Juuri tänään kävin 100 pillerin purkin alpratsolaamia.

Sulla on ilmeisesti tapahdunut joku vakava juttu. Minulla oli  alkusyksysta shokki- juttu. En pystynyt syömään kun kerran päivässä joskus vasta illalla. Nyt olenkin laihtunut n 9 kiloa. Sittemmin on tilanne  normalisoitunut. 

Vierailija
33/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten paha asia tänään on tapahtunut? Jotkut tänne kirjoitetut asiat varmasti auttavat jos ahdistuksesi on suht lievää. Itse olen kärsinyt niin pahasta ahdistuksesta että on tehnyt mieli ampua omat aivot pellolle, että se lakkaisi. Siihen ei mitkään kirjan lukemisyritykset auta.

Kylmä vesi ainakin rauhoittaa hermostoa, jos et koe lääkkeitä tarvitsevasi.

Vierailija
34/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus aktivoi kehon sympaattisen hermoston, mikä voi aiheuttaa "taistele tai pakene" -reaktion. Hengitysharjoitusten avulla voit aktivoida parasympaattisen hermoston, joka rauhoittaa sykettä, rentouttaa lihaksia ja laskee stressihormoneja, kuten kortisolia.

Vierailija
35/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita!

Vierailija
36/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet auttaa tilapäisesti,mut niihin voi jäädä koukkuun

reipas käveky ulkona

nukkuu yön yli,niin huomenna tuntuu jo paremmalta

Vierailija
37/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä en ota kantaa sairaudenkaltaiseen mielialahäiriöön, mutta muista, että tunteet ovat kuin vierailijoita, ne tulevat ja menevät.

Olen masennukseen, levottomuuteen ja ahdistukseen taipuvainen yksilö (olen käynyt läpi pahoja vaiheita), mutta estän ajatuksia ja "tiloja" tulemasta tekemällä jotain käytännönläheistä, kuten kotiaskareita tai pihahommia. Näitä ei voi tehdä, kun on tilanne päällä, mutta toimeliaisuus yleensä aika hyvin estää tilannetta tulemasta päälle.

Vierailija
38/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus

Vierailija
39/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin itse välillä tosi rajusta ahdistuksesta, pahimmillaan paniikkikohtauksista omassa kodissanikin. Välillä joku rankka elämäntilanne herkistää ahdistukselle, vaikkei sinänsä olisi aivan juuri tapahtunut mitään valtavan ahdistavaa. Pahimmassa tilanteessa otan pienen annoksen Opamoxia, mut mullekin se on se viimeinen oljenkorsi. Kun jokin asia ahdistaa kauheasti tai ahdistuskierre lähtee aivoissa käyntiin, nämä jutut on helpottaneet mulla oloa:

Kirjoitan vartin niitä ahdistuneita ajatuksia paperille, kaikkein karseimmatkin ajatukset siihen mitään sensuroimatta. Kun ajastin soi, luen paperin ajatuksella kerran, hengitän syvään ja heitän sitten sen roskiin, usein jopa revin palasiksi. Sen jälkeen yritän tehdä jotain, ihan mitä tahansa, vaikka katsoa jotain youtubesta, kuunnella musiikkia ja siivota. On ok myös levätä, kunhan ei alkaisi heti kelata kaikkea äsken kirjoittamaansa uudelleen.

Jos on ystävä tai joku läheinen jolle jutella, se auttaa välillä. Asian märehtiminen on kuitenkin sit vähän eri juttu jo, eli aina ei auta oloon. Jos tuntuu, että ahdistus meinaa viedä järjen, on järkevää soittaa kriisipuhelimeen ja ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon.

Jos vaan pystyy lähtemään kotoa pois, se lähes poikkeuksetta helpottaa oloa. Kävely vaikka ihan vaan muutaman korttelin ympäri/muutamia minuutteja jossain on jo jotain ja rauhoittaa ajatustulvaa. Jos tuntuu, että pelkkä kävely ei tehoa, kirjastoihin voi aina mennä ilman rahanmenoa. Mulle kirjasto on rauhoittava ja turvallisen tuntuinen paikka.

Joku tuttu ja turvallinen asia, jonka pariin uppoutua, on se sitten sarja, itselle rakas musiikki, mikä tahansa harrastelu, voi tuoda turvaa ja lohtua. Ahdistuneena ei yleensä jaksa keskittyä mihinkään uuteen asiaan niin hyvin, ja joku itselle rakas asia usein rauhoittaa.

Niin pieni, yksinkertainen asia kuin söpöt eläinvideot, voi auttaa mua yllättävän paljon. Saatan alkaa selata niitä, jos vaikka herään yöllä ja ahdistus vyöryy päälle. Some on niitä täynnä, Pinterest on ehkä yks parhain sellaisten hakuun, ja siellä voi tallettaa kuvia ja videoita pahojen päivien varalle.

Voimia tilanteeseen, ap. Nää neuvot voi olla hölmöjä eikä varmasti kaikkia auttaisi, mua ne on auttaneet välillä paljonkin. Kestämättömän kova ahdistus on yksi tuskallisin tunne, mitä voi kokea, eikä sellaista edes käsitä ennen kuin itse kokee. Yöunet on äärimmäisen tärkeät myös, ja ahdistus on yks pahin asia nukkumisen kannalta. Toivon että ap saat kokeiltua jotain ja jos omat keinot ei riitä, sitten vaan rohkeasti yhteydenotto terveydenhuoltoon. Tääkin tunnetila jota koet nyt, ei oo pysyvä ja tulet voimaan vielä paljon paremmin taas, vaikka nyt tuntuisi aivan sietämättömältä.

Vierailija
40/44 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olantsapiini ja Sertralin.

Itseäni ahdistais vielä helvetisti enemmän, jos sais ylleen sen Olantsapiinin tuoman läskikuorrutteen. Vilpittömästi, en sano loukatakseni. Hyvä jos olet tyytyväinen vaikutukseen, mut onko rankka painonnousu sivuvaikutus jonka kanssa olet sujut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän