Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melkein menin työkokeiluun

Vierailija
10.09.2024 |

Viime hetkellä kerkesin perua. Syynä oli se, etten saisi edes sitä kuuluisaa 9€/päivä.

Itse olisin ollut siihen oikein tyytyväinen. Mutta omalla kustannuksella en viitsinyt ryhtyä leikkimään töitä.

Aikoinaan, kun kykenin vielä fyysisesti tekemään tehtaassa vuorotyötä, niin tienasin 45 000€/vuosi ja siitäkin on yli 10 vuotta aikaa.

Nykyään siellä on palkat lähelle 60K.

Ajattelin sitten vain hengailla osaeläkkeelläni, joka toki riittää kohtuulliseen elämään. Työkyvyttömyyseläkehän lasketaan myös teoreettisesti tulevista ansioistakin.

Vanhuuseläkeiän tultua koen ihmeparantumisen. Osaeläkkeeni tuplataan ja nimi muuttuu vanhuuseläkkeeksi.

Kuitenkin salaisesti toivon, että joku palkkaisi edes osa-aikaiseksi ja saisin kerrytettyä eläkettä lisää ja uusia ystäviä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein paperitehtaalla 10 vuotta töitä 3700 euron nettopalkalla. Sitten sen jälkeen kun se paperikone meni konkkaan niin menin raksatöihin. Palkat oli todella huono ja ja työkkärissä ne tarjosi jopa 9 euroa päivässä jotain työkokeilua pajalla jossa tehtiin puutöitä. Sanoin että haistakaa ny jo pitkä pas..

Jossain vaiheessa työkkäri tarjosi kuntouttavaa työtä ja sanoivat että olen työkyvytön vaikka pelasin salibandya vakituisesti.

Vierailija
2/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, missä kaikki haukkujat viipyy? Eikö kuplaanne mahdukkaan, kuin työkuntoisia ideaalityöttömiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olit paperitehtaalla töissä koska ei tavallisesta tehdastyöstä tollasia tuloja saa. Lisäksi tänä päivänä suurin osa työntekijöistä on vuokratyöntekijöitä 3kk työsopimuksella. Ei etuja, surkea palkka (12e/h koulutetuillakin) jne. Jos tehdastyöstä saisi 45-65te vuodessa vaihtaisin akateemisen työttömyyteni  sellaiseen koska tahansa.

Vierailija
4/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, kukin tavallaan.

Itselleen uskollinen oltava.

Vierailija
5/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein paperitehtaalla 10 vuotta töitä 3700 euron nettopalkalla. Sitten sen jälkeen kun se paperikone meni konkkaan niin menin raksatöihin. Palkat oli todella huono ja ja työkkärissä ne tarjosi jopa 9 euroa päivässä jotain työkokeilua pajalla jossa tehtiin puutöitä. Sanoin että haistakaa ny jo pitkä pas..

Jossain vaiheessa työkkäri tarjosi kuntouttavaa työtä ja sanoivat että olen työkyvytön vaikka pelasin salibandya vakituisesti.

Se työkyvyttömyys tarkoittaa monesti ihan ammattiosaamisen vanhenemista ja henkisiä esteitä.

Fyysisesti työkyvyttömät eivät edes ole työnhakijoina.

Vierailija
6/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tämän syksyn aikana enää suostua mihinkään tilastoja kaunisteleviin pelleilyihin, kuviot muuttuvat alkuvuodesta. Jos ei työstä saa korvausta, ei se ole työtä.

Vierailija
7/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jumalauta ihmeellistä, että ei ole aika sitten 15 vuoden muuttunut. Samaa oli aikoinani vuonna 1300 ennen Kristusta kun olin viimeksi työttömänä, tiputtivat jumalauta melkein heti kuntouttavaan työtoimintaan eivätkä osanneet sanoa, mitä helvetin ruumiinosaa minussa kuntoutetaan, kunhan päästään porukasta eroon keinolla millä hyvänsä ja tähän toimintaan tämäkin hallitus antaa lisää resursseja sekä henkilöiden lisäyksenä että euroina, järjetöntä puuhastelua!

Vierailija
8/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ilmanmuuta kannattaa tehdä kaikkensa kestääkseen työttömänä. 

Vierailija
9/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olit paperitehtaalla töissä koska ei tavallisesta tehdastyöstä tollasia tuloja saa. Lisäksi tänä päivänä suurin osa työntekijöistä on vuokratyöntekijöitä 3kk työsopimuksella. Ei etuja, surkea palkka (12e/h koulutetuillakin) jne. Jos tehdastyöstä saisi 45-65te vuodessa vaihtaisin akateemisen työttömyyteni  sellaiseen koska tahansa.

Jos aloittajalle vastasit, niin olin kobolttitehtaassa, jota suurempi on olemassa vain Kiinassa 1kpl.

Pikaisella googletuksella löytyy varmasti, vaikka nykyään onkin 2:ssa eri omistuksessa. Silloin, kun olin töissä siellä, niin oli yhden firman omistuksessa. Se oli Freeport cobalt.

Vierailija
10/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketehtaalla pääsee tuohon myös. Esim Bayerilla. Edellyttää tietysti että tekee vuorotöitä. 

Vierailija
11/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi prosessin hoitajana sain palkkaa jotain 3200-3300 euroa nettona. Se oli kolmivuorotöitä eli viikonlopuista tuli palkkaa enemmän joten nettopalkkani oli siinä 3700 euron hujakoilla.

Vierailija
12/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperi prosessin hoitajana sain palkkaa jotain 3200-3300 euroa nettona. Se oli kolmivuorotöitä eli viikonlopuista tuli palkkaa enemmän joten nettopalkkani oli siinä 3700 euron hujakoilla.

Lisäksi tein ylitöitä joten sekin nosti palkkaa.

Vierailija
13/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se työkyvyttömyys tarkoittaa monesti ihan ammattiosaamisen vanhenemista ja henkisiä esteitä.

Pupukerhossa työttömän ammattiosaaminen paranee.

Vierailija
14/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä pystyt työtä tekemään niin älä hyvänen aika ilmaseks tee. Viikon voit mennä kokeilee jotain. Sit jos kuukausiks jäät sinne orjaks nii parempi ku et ois syntyny ollenkaan.

Vierailija
15/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on aukko cv:ssä niin oikein muuta vaihtoehtoa ei ole työllistymiseen paitsi nuo 9 euron työt.

Vierailija
16/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että työkokeilu on aina hyväksikäyttöä. Joku muu tienaa rahaa teidän tekemällä työllä aina jos te ette saa palkkaa. Vaikka olisitte kuinka ahkeria ja osaatte niin se joku muu hyötyy siitä paljon ja te ette. Vaatikaa palkkaa ja sanokaa että olette yhtä hyviä työntekijöitä kuin ne jotka sitä palkkaa saavat. Jos eivät usko niin itse sanon ainakin sille työnantajalle että ette sitten tarvitse työntekijää jos ette halua palkkaa maksaa.

Vierailija
17/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiosaamisella ja työkyvyllä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
18/18 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että työkokeilu on aina hyväksikäyttöä. Joku muu tienaa rahaa teidän tekemällä työllä aina jos te ette saa palkkaa. Vaikka olisitte kuinka ahkeria ja osaatte niin se joku muu hyötyy siitä paljon ja te ette. Vaatikaa palkkaa ja sanokaa että olette yhtä hyviä työntekijöitä kuin ne jotka sitä palkkaa saavat. Jos eivät usko niin itse sanon ainakin sille työnantajalle että ette sitten tarvitse työntekijää jos ette halua palkkaa maksaa.

Ja sitten työkokeiluun menee joku muu ja itse saa 3 kuukautta karenssia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän