Juhlitko huomenna itsenäisyyspäivänä?
Kommentit (23)
Ei Suomessa ole sellaisia yleisiä kansallisjuhlia, kuin muissa maissa on.
Omakin synttäri saa jäädä tällä kertaa. Ehkä viikonloppuna nähdään suvun kesken, ehkä ei.
Ja, trots att man inte bor i Finland önskar man fosterlandet allt gott.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole sellaisia yleisiä kansallisjuhlia, kuin muissa maissa on.
Omakin synttäri saa jäädä tällä kertaa. Ehkä viikonloppuna nähdään suvun kesken, ehkä ei.
Ja miksi ei ole? Koska SUOMALAISET eivät järjestä. Meillä on paljon kunnan tarjoamaa ohjelmaa, koska me kuntalaiset järjestämme sitä. Järjestäkää tekin :)
Aamulla tulee yövuorosta ja nukkuu vähän. Sitten kahvit ja tuntematonta sotilasta. Sohvalla lepäilyä ja syöpi jottain. Ehkä pienet päikkärit vielä että jaksaa lähtee yöksi töihin. No, johan tuossa tulikin juhlimista😅
Kai sitä jotenkin täytyisi juhlistaa, kun kerrankin osuu näin viikonlopun alkuun. Aiemmin on pitänyt mennä nukkumaan, kun linnan väki ja muut alkaa vasta juhlia, että jaksaa töihin herätä 3.30.
Juon kupin kahvia ja otan rennosti. Illalla katson telkusta linnan juhlat.
Tbh en. Mä en oo koskaan juhlinu eikä siihe oo ees mitään erikoista syytä, ei vaan kiinnosta.
Ja mä en edes halua lähteä perkamaan sitä että onko Suomi edes itsenäinen vaiko ei, kaikki me tiedetään siihen oikea vastaus.
Mun mielestä kaikki noi hommat on vaan kulissia ja teatteria, eikä mua oo koskaan sellanen innostanut.
Vierailija kirjoitti:
Tbh en. Mä en oo koskaan juhlinu eikä siihe oo ees mitään erikoista syytä, ei vaan kiinnosta.
Ja mä en edes halua lähteä perkamaan sitä että onko Suomi edes itsenäinen vaiko ei, kaikki me tiedetään siihen oikea vastaus.
Mun mielestä kaikki noi hommat on vaan kulissia ja teatteria, eikä mua oo koskaan sellanen innostanut.
Juuri näin
Kyllä aion, tietenkin, ei se joka maailman kolkassa olekaan itsestäänselvyys !
Juhlin vain kahta asiaa, toinen on Itsenäisyyspäivä ja toinen Leijonien maailmanmestaruus.
Kyllä. Päivällä tuntematonta ja illalla ravintolaan. Jotain kivaa päälle. :)
En tietenkään, sehän on ihan äärioikeistolaista touhua.
Ei vaan, olen tympiintynyt tähän polarisaatioon. Olen hieman vasemmalle kallellaan ja pidän itsenäisyyttä ja demokratiaa arvossa. Nyt heiluu leimakirveet niin, että isänmaallisuus on jotenkin persua ja natsitouhua. Tarttis pitää ideologiat erossa itsenäisyyspäivästä.
Ei ole aikaa. 12h työpäivää pukkaa. m39
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, sehän on ihan äärioikeistolaista touhua.
Ei vaan, olen tympiintynyt tähän polarisaatioon. Olen hieman vasemmalle kallellaan ja pidän itsenäisyyttä ja demokratiaa arvossa. Nyt heiluu leimakirveet niin, että isänmaallisuus on jotenkin persua ja natsitouhua. Tarttis pitää ideologiat erossa itsenäisyyspäivästä.
Onhan tuossa totta toinen puoli. Ilman valkoisia lahtareita me olisimme liittyneet neuvostoliittoon.
Työttömänä en saa juhlia. Jos kela saa tietää juhlimisesta niin menetän tuet.
Kaksi kynttilää joka ikkunaan, shampanjaa.
Joo, menen ensin kahville+konserttiin ja illemmalla yliopiston soihtukulkueeseen. Itsenäisyyspäivä on ollut minulle aina tärkeä.