Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja Minna Reijosen iltapuvut. Mahtavaa että uskaltaa olla persionallinen!

Vierailija
04.12.2024 |

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltakohan kommentoijalta onnistuisi noiden pukujen ompelu? Ei kovinkaan monelta. En itsekään osaisi. 

Reijonen osaa ommella, mutta pukujen istuvuus on huono, samoin musta yhdistettynä räikeään väriin ei toimi. Jos hän olisi satsannut kankaaseen ja miettinyt hiukan enemmän värejä, mallia ja istuvuutta, tulos olisi ollut parempi.

Pisteet rohkeudesta, omaperäisyydestä ja yritteliäisyydestä. Eipähän kävele toista samanlaista vastaan juhlissa. 

Sitä paitsi joka vuosi juhlissa nähdään karmeita huippusuunnittelijoiden luomuksia, joita sitten ihastellaan kurkku suorana, vaikka olisivat miten kauheita.

Vierailija
42/45 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisena nostan hattua jokaiselle itseoppineelle kotiompelijalle, joka saa aikaan käyttökelpoisen iltapuvun. Valmiissa puvussa on monia pieniä juttuja millä sen saisi paremmaksi, mutta ei tuossa nyt niin hirveästi kuitenkaan ole moitittavaa. Linnassa on nähty paljon paljon pahempiakin asuja. Monelle pukua suurempi ongelma lieneekin sen sisällä oleva ihminen tai hänen puolueensa.

Mitä itse pukuun tulee, niin mielestäni suurin ongelma on miehustan istuvuus. Voi olla, että siinä on käytetty valmiskaavaa mistä on vain jätetty laskokset ompelematta kun on haluttu väljyyttä. Zoomaamalla myös näkyy ettei rintalaskokseen ole pahemmin kiinnitetty huomiota. Hihoista on vaikea arvioida, onko niiden haluttu laskostuvan ikäänkuin vesiputousmaisesti, jolloin väljyyttä ei ole ihan tarpeeksi, vai onko ne istutettu liian korkealle ja vetää sen takia. Hihat ovat myös liian pitkät. Moni näistä pikkujutuista ratkeaisi ihan sillä, että sovituksessa olisi auttamassa toinen ompelutaitoinen, vaikka muuten tekisikin itse. Pääntien reunus ja etuosan koriste hieman riitelevät keskenään, kumpikin toimisi hyvin ilman toista.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin kelpo puku, ja ilo ja ylpeys itse tehdystä paikkaa pienet puutteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että persuilla on näitä Dei-rekryjä. Lievästi kehitysvammaiset voivat inkluusion hengessä edetä elämässään. Mäkeläkin on ryhmyri. Ihailtavaa, ps puolueena antaa mahdollisuuksia vähän erilaisemmillekin 

Vierailija
44/45 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnan juhlat eivät ole varsinaisesti takoitettu debyytiksi itseoppineelle kotiompelijalle. Kysymys tässä ei ole, että kuinka moni pystyisi itse ompelemaan itselleen puvun vaan onko itsekursitun oikea paikka taidonnaytteelle itsenäisyyspäivän vastaanotto. 

Hoenoa yritteliäisyyttä, paikka väärä. 

Vierailija
45/45 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin ompelemaan tuon puvun, mutten haluaisi ommella sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan