Parvekelasit jäässä. Huomenna lämpöasteita, yritänkö sillon kuivata ne jollai rätil?
Vai onko mitään hyötyä?
Noista hiton laseista ei ole kuin murhetta ollut.
Muutenhan toi kimaltava huurrelasi olis nätti, mutta oon sillälailla omituinen, että HALUAISIN NÄHDÄ ULOSKIN.
Vinkkejä otetaan vastaan. Tuskin olen ainoa jolla on tämä onkelma.
Kommentit (23)
Ja, siis iha sisäpuolel on sitä jäätä. En tiä ulkopuolesta.
Pitääkö skraapata vaan näkyvyyttä?
Ap
Ei kananta pyyhkiä. Eikä pitää pakkasella parvekkeen ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Anna niitten olla, sulavat huomiseen mennessä. Nyt kun menet rätillä sinne sutimaan, niin on aika karmean näköiset koko talven!
Mietinkin että pyyhinkö huomenna kun on plussan puolella, varmaan on kosteat sitten. En tota jäätä meinannut pyyhkiä.
Ap
Saman havaitsin terassin lasituksesta, että eipä näe läpi mitään, mutta kauniilta ne näyttävät toki.
Siinähän skrapailet maiseman itsellesi, mä avaisin lasin.
Eikö ole muita ikkunoita joista katsoa maisemia?
Miksi ihmeessä hinkuttaisit laseja? Nehän on just kauneimmillaan, kun jääkiteet muodostaa niihin kuvioita!
Kannattaa skraapata niin puhdistuvat samalla kun lika jää jäähän.
Vierailija kirjoitti:
Ne jumittaa. En uskalla koskea ennen kevättä. Piti huoltomies tilata että sai ne lumipyryn aikaan kiinni.
Ap
Ei niitä yleensä kuivailla. Saat tietenkin kuivata kolon jos haluat nähdä ulos.
Sulla on kosteutta kertynyt sinne parvekkeelle ja se on sitten jäätynyt pakkasen tultua. Kokeile jättää isompi rako lasien väliin. Itsellä viime talvena kävi niin, että lasit jäätyi sisäpuolelta ja kun tuli lauhaa, vesi tippui katostakin. Olin vahingossa jättänyt ilmarakoa liian vähän. Kuivasin kattoa ja lasejakin, mutta pyyhkimisjälkiä tahtoi jäädä. Ne tarttisi pestä kunnolla, ettei jää jälkiä. Mutta mieluummin pyyhkimisjäljet lasissa kevääseen asti kuin jotain kosteusvaurioita.
kyllä se jää itsestään lähtee pois jos huomenna on lämpöä. Jatkossa älä availe asunnon ikkunoita tai parvekkeen ovia, niin ei jäädy uudestaan. tai sitten avaat yhden parvekelasin kokonaan auki ja pidät sen auki, vaikka kuinka lunta tuiskuttaa.
Osta tuota niin pääset helpolla https://www.motonet.fi/tuote/motox-de-icer-jaanpoistoaine-500-ml?produc…
Kunnon sadekelillä lastalla kuivaat, ei rätillä. Meillä on vuosia vanhat lasitukset ja ihan kirkkaat tällä konsitilla, ei tartte edes keväällä pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jumittaa. En uskalla koskea ennen kevättä. Piti huoltomies tilata että sai ne lumipyryn aikaan kiinni.
Ap
Toivottavasti huoltomies laskutti tuosta turhasta käynnistä 100€/alkava tunti.
Ei kannata, tätä menoa on kohta kevät ja kesä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kosteutta kertynyt sinne parvekkeelle ja se on sitten jäätynyt pakkasen tultua. Kokeile jättää isompi rako lasien väliin. Itsellä viime talvena kävi niin, että lasit jäätyi sisäpuolelta ja kun tuli lauhaa, vesi tippui katostakin. Olin vahingossa jättänyt ilmarakoa liian vähän. Kuivasin kattoa ja lasejakin, mutta pyyhkimisjälkiä tahtoi jäädä. Ne tarttisi pestä kunnolla, ettei jää jälkiä. Mutta mieluummin pyyhkimisjäljet lasissa kevääseen asti kuin jotain kosteusvaurioita.
Niin on kaiketi kertynyt, kun lumituiskun aikaan tuli jonkunverran lunta parvekkeelle, enkä ehtinyt sitä pois heittää, ennen kuin suli. Olin juuri sairaana ja nukuin kokoajan, yhtäkkiä oli vaan taas sulanut tienoo, kun heräsin. Nyt pelkään että olen aiheuttanut jotain pysyvää vahinkoa. Sekin tässä stressaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toivottavasti huoltomies laskutti tuosta turhasta käynnistä 100€/alkava tunti.
Ei laskuttanut kuule mitään. Mikä siinä oli turhaa. Hyvä ne oli kiinni saada talveksi. Sanoi että kannattaa keväällä tarkistaa ne paremmin, että voin sillon taas pyytää että tulevat niitä huoltamaan. Yläkiskossa jotain häikkää vissiin.
Ap
Kuivaa plussakelillä ne lasit kosteudesta pehmeällä rievulla ja jos näet muuallakin parvekkeella kosteutta, niin sitten kuivaa nekin pinnat. Ja jätä rakoa lasien väliin. Kuivalla plussakelillä voi avata vaikka sen avattavan lasin seljälleen joksikin aikaa, että parveke tuulettuu ja kuivahtaa vielä paremmin.
Onhan niitä parvekkeita, jonne sataa lunta ihan kunnolla koko talven, mutta koska ne ovat avonaisia, niin ei siitä koidu mitään haittaa rakenteille. Tuuletus siis on oleellista muistaa lasitetulla parvekkeella.
Niitä laseja pitäisi pystyä siirtämään siten, että jää tuuletusrakoa.
Anna niitten olla, sulavat huomiseen mennessä. Nyt kun menet rätillä sinne sutimaan, niin on aika karmean näköiset koko talven!