Voiko lisääntymiselimissä olla jotain häikkää, joka selviää vasta kun on raskaana?
Mulla on jotenkin tunne että kaikki ei olisi ok tuolla alavatsalla. Oon kerran ollut raskaana ja lapsi syntyi sektiolla pysähtyneen synnytyksen takia. Jotenkin ihan erilaisia tuntemuksia kuin ennen, kuukautiset ja etenkin ovulaatio tosi kipeitä ja koko lantion aluetta särkee silloin. Jotain outoa paineen tunnetta myös, en tiedä voisiko johtua sektiohaavasta ja arpikudoksesta. Toivoisimme toista lasta, mutta pelkään että jos jotain onkin vialla ja raskaudesta seuraa isoja riskejä minulle ja tulevalle vauvalle.
Kommentit (6)
Voi olla, esim. yhdellä tutulla oli kaksi kohtua, mikä selvisi vahinkoraskauden myötä. Mutta sinun kohdallasi todennäköisesti asia olisi selvinnyt jo ensimmäisessä raskaudessa. Voithan mennä gynelle selvittämään asiaa. Raskaudet ja synnytykset voivat muuttaa kuukautisia ja muitakin tuntemuksia ja toki sektioista voi tulla komplikaatioita. Esim. ystävälleni sanottiin toisen sektion yhteydessä, että hänen ei ole enää turvallista tulla raskaaksi. Siksi sterilisaatio tehtiin samalla.
On ihan yleistä että kuukautiset/kuukautistuntemukset muuttuu raskauden jälkeen.
Ovulaatiokipu myös lisääntyy monilla iän myötä.
Puhelin käteen. Varaa aika gynekologille. Saat ajan täksi päiväksi tai illaksi.
Kysy lääketieteen ammattilaiselta mieluummin, mitä jos palstalla joku sanoo pseudotuntumalta. Ihmisillä voi olla nykyään kyllä hormoniongelmia.
Kuukautiskipuja, jos tosi kovia niin endometrioosia? Siis omaan korvaan ei kuulosta mitenkään erikoiselta.