Junan Extra-luokassa (joka on nykyisin määrätty3 HILJAISEKSI) jotkut alkoivat pitämään jotain työpalaveria ja mulla paloi pinna
Ekana sanoin ihan ystävällisesti että Extra-luokka on nykyisin hiljainen tila. Tähän mennessä ne oli ehtineet pälpättää jotain työasioita jo vaikka kuinka pitkään.
Ne sivuutti täysin sanomani ja käyttäytyivät kuin kukaan ei olisi sanonut mitään.
Tässä vaiheessa mulla meni hermot ja huusin sitten todella kovalla äänellä että "Tämä on hijainen tila, eikö men jakeluun".
Tässä vaiheessa sen pälpätyksen toinen osapuoli sanoi jo että siirrytään jonnekin muualle. Se toinen olisi vielä tässäkin vaiheessa halunnut jatkaa työpalaverin pitämistä.
Sitten juuri tämä itsepäinen henkilö käveli ohitseni ja katsoi muka uhkaavan näköisesti minua kohti.
:D
Kommentit (180)
Sellaista se on kun joutuu kulkemaan noilla kolhoosikulkuneuvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen tila
Huomioithan muut matkustajat pitämällä laitteet äänettömällä ja käyttämällä kuulokkeita. Pidäthän myös äänenvoimakkuuden matalana ja käyt pidemmät keskustelut junan muissa tiloissa.
Ei siellä saa kälättää kovaan ääneen. Kukaan ei halua kuulla mitään yksityispuheluita joissa puhutaan puhumisen ilosta.
Mutta keskustelua ei ole kielletty.
Työpalsu ei ole keskustelu. Varatkoon neukkarin.
Ehkä ei. Mutta keskustelu on sallittu, turha paksuperseen piipittää.
Vierailija kirjoitti:
Se on hiljainen tila. Ja siellä ollaan hiljaa. Miten tämä on vaikea ymmärtää?
Uuden peruskoulun kasvatteja. Ovat tottuneet siihen, että opettajalla (viranomaisilla) ei ole autoriteettia ja pölinä-ADHD enemmän sääntö kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen tila
Huomioithan muut matkustajat pitämällä laitteet äänettömällä ja käyttämällä kuulokkeita. Pidäthän myös äänenvoimakkuuden matalana ja käyt pidemmät keskustelut junan muissa tiloissa.
Ei siellä saa kälättää kovaan ääneen. Kukaan ei halua kuulla mitään yksityispuheluita joissa puhutaan puhumisen ilosta.
"Pidäthän myös äänenvoimakkuuden matalana ja käyt pidemmät keskustelut junan muissa tiloissa." Juuri tätähän aloittaja kuvasi.
Olisit laittanut kännykästä jotain suomiräppiä täysillä soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano, se AP:lle, joka huusi siellä. Kyllä minua vähemmän työpalaveri häiritsisi kuin se, että joku ryhtyy huutamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen tila
"Pidäthän myös äänenvoimakkuuden matalana ja käyt pidemmät keskustelut junan muissa tiloissa." Juuri tätähän aloittaja kuvasi.
Mutta saa siellå keskusteluja käydä. Ei sitä ole kielletty.
Vr:n pitäisi selvästi ilmoittaa, että ekstra luokka on tarkoitettu hiljaiseksi. Mölyapinoiden on turha luulla että olisivat mitenkään erityisiä.
Kokouksiin sopii ravintolavaunun yläkerta, jossa tuoleja voi käännellä vastakkain tai ryhmiin. Monet puhuu työpuheluita esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, se AP:lle, joka huusi siellä. Kyllä minua vähemmän työpalaveri häiritsisi kuin se, että joku ryhtyy huutamaan!
Kyllä ap teki varmasti palveluksen koko vaunulle yhdellä kovaäänisellä lauseellaan vrt toiset olisi tuntitolkulla pälpättäneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden peruskoulun kasvatteja. Ovat tottuneet siihen, että opettajalla (viranomaisilla) ei ole autoriteettia ja pölinä-ADHD enemmän sääntö kuin poikkeus.
pahimmat julkisissa kulkunevoissa kailottajat ovat oman kokemukseni mukaan +45v ikäluokka: moi mä olen täällä bussissa nyt, tiedäksä mitä...onneksi nykyään kuulokkeet aina mukana niin välttyy näiltä.
Sergey hillman mölisi junassa. Onko venäläinen?
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljainen tila
Mutta kun MINÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap teki varmasti palveluksen koko vaunulle yhdellä kovaäänisellä lauseellaan vrt toiset olisi tuntitolkulla pälpättäneet
Mistä sinä tai ap olisi tiennyt, että he olisivat tuntitolkulla pälpättäneet?! Saattoi olla vain täysin sallittu lyhyt keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vr:n pitäisi selvästi ilmoittaa, että ekstra luokka on tarkoitettu hiljaiseksi. Mölyapinoiden on turha luulla että olisivat mitenkään erityisiä.
Kokouksiin sopii ravintolavaunun yläkerta, jossa tuoleja voi käännellä vastakkain tai ryhmiin. Monet puhuu työpuheluita esim.
Miten asian voisi mielestäsi ilmoittaa vielä selvemmin?
Lippukaupassa on asiasta selkeä maininta ja junissa selvät, isot tarrat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa liikkua omalla kulkuneuvolla kun kerrat et ketää muita ja muiden ääniä siedä? Ja ihan mielenkiinnosta mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen että sinulla on varaa vaatia muita toimimaan sinun tahdon mukaan?
Varmasti olisi säännöistä piittaamattomille helpompaa, jos kaikki muut jäisivät vain kotiinsa.
Minä en oikein ymmärrä, miksi kaikista hiljaisista tiloista on tehtävä meluisia. On oikein kokeiltava, kuinka kovaa älämölöä saa pitää. Maailma on täynnä ääntä nykyään, minusta olisi ihan hyvä jos jossain saisi olla ihmisten keskellä, mutta hiljaa tai suht hiljaa.
Tämä on pngelma myös esim kirjastojen lukusaleissa. Ihmisten pitäisi ottaa huomioon yhteiset pelisäännöt.
Se on pelkkä suositus. Ainahan junissa on palavereita pidetty, että sikäli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä matkustin Turkuun ekstraluokassa, ja silloin jouduin kuulemaan typerimmän keskustelun mitä olen eläissäni kuullut. Turhaan maksoin, paska matka. Miksi ihmisten on niin vaikea olla hiljaa edes muutaman tunti?
Mitäs läksit Turkuun. On suuri riski, että junassa on turkulaisia.
😅
Riittää, että mainitset konduktöörille, hän hoitaa asian kuntoon.
Työpalsu ei ole keskustelu. Varatkoon neukkarin.