Mitä vaatemerkkejä haluaisit ostaa Suomesta nettikaupasta?
Hei!
Olen perustamassa lähiaikoina lastenvaatteiden nettikauppaa ja haluaisin kuulla ehdotuksianne valikoimasta. Mitä vaatemerkkejä haluaisitte ostaa Suomesta nettikaupasta? Entä minkä ikäisille lapsille?
Kiitos :)
Kommentit (41)
Toki näitä myös Suomesta saa, mutta kaikki ei asu isoissa kaupungeissa, ja muutenkin Suomessa onneton valikoima.
Eli itse ostan Kenzoa, Ellea, Burberry, DKNY:ia.. Näitä ostaisin mielelläni kotimaisesta nettikaupasta, jos sellainen olisi. Ja ikähaitari mielestäni vauvasta kouluikäiseen.
Suomalaisista nettikaupoistaa saa jo retrojuttuja, kotimaista käsityötä jne. Selkeä merkkivaatenettikauppa puuttuu.
elikkä tilaisin niitä mitä nyt tanskasta ja ruotsista
-småfolk
-ej sikke lej
-idat
-katvig
ovat aika arvokkaita eli ei koko vaatekaapillista, mutta joitakin itselle.
ja mukava ostaa lahjaksi.
Jos olisi vähän omiakin ideoita ennenkuin pistää kaupan pystyyn...? Kyllä Suomesta löytyy jo lasten merkkivaatteita myyvä nettikauppa ja monta jotka myyvät tuota retroakin. Esim Fashionkids myy mm. Elleä ja Timberlandia jne, Pinkkifiini myy mm. Kenzoa ja Burberryä. Anselmiina myy IdaT:tä ja Seimi myy Katvigiä, Sisukas myy Ej sikke lejtä jne... Eli kovin uusia ideoita musta mikään ei ollut. No joo olihan siellä nuo Gap ja joku muukin mutta Gapiä en usko että saa muut myydä kuin Gapin omat liikkeet
Ja Maisalle, mistä kuvittelit että minä sinun vinkkeihisi luottaisin niin paljon että uskaltaisin kaupan pystyttää? :D Eikö potentiaalisilta asiakkailta saa kysyä mielipiteitä, miksi se mielestäsi tarkoittaa ettei minulla ole omia ideoita?!
maisa-75:
Jos olisi vähän omiakin ideoita ennenkuin pistää kaupan pystyyn...? Kyllä Suomesta löytyy jo lasten merkkivaatteita myyvä nettikauppa ja monta jotka myyvät tuota retroakin. Esim Fashionkids myy mm. Elleä ja Timberlandia jne, Pinkkifiini myy mm. Kenzoa ja Burberryä. Anselmiina myy IdaT:tä ja Seimi myy Katvigiä, Sisukas myy Ej sikke lejtä jne... Eli kovin uusia ideoita musta mikään ei ollut. No joo olihan siellä nuo Gap ja joku muukin mutta Gapiä en usko että saa muut myydä kuin Gapin omat liikkeet
Esim. Pinkkifiini myy yksittäiskappaleita vanhoista mallistoista, mikä ei suinkaan ollut minun ehdotukseni takana. Minä ainakin kaipaisin ihan uuden malliston vaatteita, ja normaali kokovalikoimaa niissä.
Ja enpä myöskää näe Fashion Kidsillä nyt myynnissä yhtään Elleä tai Timberlandia ;)
... kun surffailin esim. Pinkkifiinin sivuilla. Mikä minua harmittaa monessakin nettiputiikissa on se, että kutakin tuotemerkkiä on vain muutama hassu malli tarjolla. Itse kaipaisin enemmän valinnanvaraa ja vaihtoehtoja! En vain paria edellisvuosien hametta tms. Vaan koko tuotelinja ja uutuudet :) Tosin itselläni ei ole mitään käsitystä kenellä on oikeus myydä ja mitä - eli tosiaankin esim. GAPia armasti monet jo kauppaisivat jos olisi sallittua...
NEXT, Adams, George, Lynnat & Pequilino vaatteita joita tähän asti olen hommaillut eBaysta. Varsinaisista nettikaupoista en ole kamalasti näitä löytänyt.
Hilfigeriä, Burberryä, GAP joita myös käytämme myydään jo monessakin paikassa.
Kun viime viikolla täällä Nallentassu kyseli ihan samaa että mitä halutaan myyntiin ja muutama viikko sitten joku muu. Eli näitä uusia nettikauppoja kun tuntuu tulevan kuin sieniä sateella ja kaikilla vähän ideat hukassa. Kyllä mun käsityksen mukaan jos hyvä liikeidea on jo valmiina niin ei siihen tartte enää nettipalstoilla kysellä vahvistusta. No tää on vaan mun mielipide, onnea kuitenkin uudelle yritykselle. Kyllähän Suomeen aina hyviä yrityksia kaivataan lisää.
mistä voi ostaa GAPin vaatteita?
Muuten Sokos (helsinki) myi n 5-7 vuotta sitten aikuisten GAPin vaatteita, mutta ilmeisesti huonon menekin vuoksi loppui.
Hyvät liikeideat syntyvät yllättävänkin usein asiakkaiden ostotarpeista...
maisa-75:
Kun viime viikolla täällä Nallentassu kyseli ihan samaa että mitä halutaan myyntiin ja muutama viikko sitten joku muu. Eli näitä uusia nettikauppoja kun tuntuu tulevan kuin sieniä sateella ja kaikilla vähän ideat hukassa. Kyllä mun käsityksen mukaan jos hyvä liikeidea on jo valmiina niin ei siihen tartte enää nettipalstoilla kysellä vahvistusta. No tää on vaan mun mielipide, onnea kuitenkin uudelle yritykselle. Kyllähän Suomeen aina hyviä yrityksia kaivataan lisää.
hannahto:
Esim. Pinkkifiini myy yksittäiskappaleita vanhoista mallistoista, mikä ei suinkaan ollut minun ehdotukseni takana. Minä ainakin kaipaisin ihan uuden malliston vaatteita, ja normaali kokovalikoimaa niissä.Ja enpä myöskää näe Fashion Kidsillä nyt myynnissä yhtään Elleä tai Timberlandia ;)
Sain sähköpostia Fashionkidiltä kun olen heidän sähköpostilistallaan että myyvät Elleä ja Timberlandia. Pinnkifiinin sivilla en oikeasti ole käynyt varmaan vuoteen kun oikean kokoisia lapsia ei heidän mallikappaleilleen ole. Se oli vaan esimerkki että löytyyhän noita liikkeitä Suomesta ja varmaan enemmänkin, en mä kaikkia tiedä ;)
Itse en kyllä näe sitä mahdolliseksi että joku nettikauppa myy monen valmistajan kaikki mallit ja kaikki koot kuten ihmiset tietenkin haluaisivat. Melkoinen tavaratalo täytyisi olla varastona siihen. No joo, tää oli nyt vaan tällaista spekulointia, en mä yrittäjä ole joten ei näihin juttuihin ole mitään varsinaista todellisuus pohjaa. Mutta pistää vaan mietityttämään kohtaako oikeasti ihmisten toiveet tarjonnan. Ja onko Suomessa tarvetta niin monelle nettikaupalle kuin niitä tuntuu olevan? Esim kestovaippakauppoja tuntuu olevan ihan sadoittain..
Ostaisin mielelläni kotimaisesta nettikaupasta merkkivaatteita: Gap, Elle, Kenzo, Burberry ja MARESE. Viimeksi mainitulla tosi ihania vaatteita! Joissakin suomalaisissa nettikaupoissa jotain tosiaan näistä löytyy, mutta valikoima sekä malleissa että koossa todella suppea. Isot ja menestyneetkin firmat kyselevät jatkuvasti asiakkaiden tarpeita, asiakkaita vartenhan firmoja perustetaan, joten ilman muuta on kysyttävä, mitä halutaan ostaa. Jos jotain ärsyttää, voi jättää lukematta ja vastaamatta!
Hei mä haluaisin lapsille kumiveneen. Joku ihana.
Siis oikeasti...käsi sydämellä kertokaa kuinka moni ostaisi täyteen hintaan näitä merkkivaatteita suomalaisesta nettikaupasta Suomen hintoihin (täällä kun maksetaan tullit, verot ja sun muut maksut...joten hinnat on pakosta kalliimpia kuin monessa muussa maassa). Minusta kun tuntuu että vasten alen alettua nettikauppojen ja livekauppojen tavarat alkaa liikkumaan.
No joka tapauksessa itse pidän yli kaiken omasta mielestäni kauniista lastenvaatteista ja olen miettinyt lastenvaatekauppaa. En vain oikein tiedä onko Suomessa ostajia ja tilaa markkinoilla. Tuntuu kaikki toimivan vähän tyhjäkäynnillä ja kaatuilevan kuin sienet sateella.
Tähtikuu:
Isot ja menestyneetkin firmat kyselevät jatkuvasti asiakkaiden tarpeita, asiakkaita vartenhan firmoja perustetaan, joten ilman muuta on kysyttävä, mitä halutaan ostaa. Jos jotain ärsyttää, voi jättää lukematta ja vastaamatta!
Markkinatutkimukset on vähän erijuttu kuin Vauva-lehden palstalla tehtävä kysely. Ei täältä mitään oikeaa kuvaa saa kuin hyvin pienestä määrästä ostajia jollei kyse ole juuri Vauva-lehden nettikaupasta. Sama kysely jollain toisella foorumilla antaa varmasti täysin erit vastaukset.
Muuten komppaan kyllä angelinakoa, tuskin Suomen markkinat ovat riittävät noille kalliille merkeille Suomen hintatasolla kuitenkaan. Mutta enköhän tehnyt jo kantani selväksi ja kyllä mua tosiaan nää viikottaiset kyselyt alkavat ärsyttämään eli parempi varmaan pysyä poissa kokonaan niinkuin Tähtikuu jo ehdottikin.
Fashionkids myy Elleä ja Timberlandia heidän Levillä sijaitsevassa liikkeessä, mutta lähettävät niitä myös postitse.
Ainakin pari vuotta sitten oli niin että mm. Burberry ja Elle eivät antaneet tuotteita myyntiin pelkkiin nettikaupoihin (kuulin tämän maahantuojalta) kun joku yritti jo silloin perustaa nettikauppaa joka myy ko. merkkejä. Muutenkin ovat todella tarkkoja jälleenmyyjistään (ainakin Burberry).
Ainakin ne Burberryt ym. mitä olen esim. Englannista tilannut ovat pitäneet myös liikettä eli eivät ole pelkkiä nettikauppoja.
Itse kyllä ostan Suomesta merkkivaatteita täydellä hinnalla, ja kummasti kivat mallit loppuu jo kauan ennen alennusmyyntejä, joten kai niitä joku muukin sitten ostaa =)
Juu itsekkin kuulun niihin jotka ostaa täyteen hintaan merkkivaatteita ja " itken" joidenkin tuotteiden perään, jos kokoa ei enää löydykkään:) Etsin sitten samaa tuotetta kivien ja kantojen alta pitkin maailmaa :) No joo mutta riittääkö pari hassua ostajaa pitämään kaikki lastenvaateyrittäjät leivänsyrjässä kiinni...siitä en ole varma.
... NEXT, GAP, MONSOON, GYMBOREE, HILFIGER, ELLE, BURBERRY, RIVERWOODS... olisihan niitä vaikka mitä :) Kaikkea sellaista mitä täältä ei nyt saa. Ikähaitari vauvasta kouluikäiseen :)