Mitä vaatemerkkejä haluaisit ostaa Suomesta nettikaupasta?
Hei!
Olen perustamassa lähiaikoina lastenvaatteiden nettikauppaa ja haluaisin kuulla ehdotuksianne valikoimasta. Mitä vaatemerkkejä haluaisitte ostaa Suomesta nettikaupasta? Entä minkä ikäisille lapsille?
Kiitos :)
Kommentit (41)
Haluaisin nettikaupasta;
mm. IdaT, Katvig, PoP,
tässä tärkeimmät ;)
ehdottomasti ULKONÄKÖ ja HINTA! Eli hyvännäköisiä lastenvaatteita edukkaaseen hintaan.
palveluammattia...kun heti kättelyssä ryhtyy potentiaalisille asiakkaille vastailemaan loukkaavasti...Mä en ainakaan uskaltaisi tollaselta myyjältä mitään ostaa. Saa vielä haukut vaan niskaansa.
sen verran mielestäni täytyy jokaisella ollakin itsekunnioitusta.
AnettaE:
palveluammattia...kun heti kättelyssä ryhtyy potentiaalisille asiakkaille vastailemaan loukkaavasti...Mä en ainakaan uskaltaisi tollaselta myyjältä mitään ostaa. Saa vielä haukut vaan niskaansa.
ja olenkin ostanut netin kautta paljon Hilfigeriä, GAPia, Timberlandia, Espritia, Legoa.. Reiman vaatteita voisin ostaa ilman muuta myös. Kauppoja ei lähimaillakaan, joten lähes kaiken ostan netin kautta.
Ostan sieltä mistä halvimmalla saan ja missä on parhaat valikoimat " saman katon alla" . Nämä ovat kriteerini, muita ei oikeastaan ole. Eli minulle on periaatteessa aivan sama, onko nettifirma suomalainen vai sijaitseeko se ulkomailla. Täkäläisten lastenvaateliikkeiden ovh hintoja en kuitenkaan ole _yleensä_ valmis maksamaan, tyyliin 52¿ Timberlandin paidasta.
Ja kokoja pitäisi olla mielellään ihan vauvasta noin 170cm asti.
Poitou: Petit Pataponia myydään kyllä Suomessa, tosin valikoima on huomattavan suppea verrattuna webbikauppaan. Tampereella Prince&Princess ja Bobo (Ideaparkissa) myyvät.
Olisikohan sitten vaan pienempien koossa, meillä tarvitaan jo 98 cm ja 122 cm. Täytyykin pitää silmät auki!
Ostan haluamani vaatteet normaalihinnalla, koska niitä ei tosiaan välttämättä aleen jää. Toisaalta olen " täsmäshoppailija" eli ostan etukäteen mietittyjä juttuja, pyrin välttämään ylimääräisiä heräteostoksia. En sitten tiedä, kuinka hyvä asiakas pikkuliikkeille olen, koska mulle aika harvoin saa puhumalla myytyä mitään " ihanaa" .
Ja kuten aiemmatkin vastaajat ovat sanoneet, laaja valikoima saisi olla. Erityisesti kivoja poikien vaatteita kaipaan koosta 98 alkaen. Tanskalaisen Cosy Designin vaatteet kiinnostavat. Lastenkenkien nettikauppa voisi olla hyvä liikeidea, sellaista ei taida olla Suomessa. Valikoimaan tietysti ihania kenkiä esim. primigiltä, naturinolta, superfitilta. Adidaksen tennarit, timberlandin sandaalit varmasti tekisi kauppansa. (vinkvink www.zappos.com)
ja mun mielipide on se että just tollasia lastenvaatenettikauppoja Suomi on pullollaan eikä niitä kaivata lisää. Myydään kaikenmaailman jämiä ja tulee sellanen fiilis, että joku ostanut parilta ulkomaanmatkaltaan alevaatteita ja pystyttänyt sitten nettikaupan. Siis itse ainakin kaipaisin sellasta nettivaatekauppaa, jossa uusimmat mallistot ja liike voisi olla keskittynyt vaikka vaan pariin merkkiin. Sivujen suunnitteluun ja toteuttamiseen kannattaa panostaa.
Mistä en yleensä (ikinä) osta mitään.
Koska löytyy vaan jämiä ja hajakokoja, kuka noita oikeasti haluaa?
Tai sattuuko juuri tiettyä vaatetta haluava lötämään loikean koon?
Tuskin.
Talvimalleja ei ollut ollenkaan, mutta muistaakseni nyt kesäksi pitäisi taas tulla jotain. Hinnat ovat halvempia kuin webbikaupasta ostaessa.
Tommy Hilfigerin, Ralph Laurenin, Timberlandin ja Leviksen vaatteet on kivoja pienille, mutta en ole kuitenkaan valmis maksamaan merkistä niin paljon kuin edellä mainitut Levistä lukuunottamatta rahastavat (Suomessa).
GAPin vaatteet on myös hyviä, sellaista peruskäyttövaatetta ja ihan laadukkaita ja kestäviä kuitenkin.
yä P A L J O N enemmän kuin nykyisissä!
Joku Pinkkifiini on minusta lähinnä vitsi. Muutama hassu rätti jostain Burberryn ja DKNYn vaatteista. Seimenkin KATVIG- mallisto oli velourshortsit ja pari lakkia! Ei tommoisilla mallistoilla mitään tehdä.
Katvigin basicia kehiin useammassa värissä ja normaalit koot 62-122cm, niin varmasti löytyy ostajia. Se on niin klassinen, että suomalaiselle marimekkokansallekin sopisi hyvin.
Tsemppiä uudelle yrittäjälle!
Itse ostan aika paljon nettikaupoista ja etupäässä ulkomailta, koska suomalaisissa nettikaupoissa on todellakin suppeat valikoimat.
Suosittelen myös Katvigin perusmallistoa myyntiin
Ulkomailta tilaan & tai ostan työmatkoilta näitä merkkejä pojille 1.5 v ja 12 v
Timberland, Burberry, Ralph Lauren, Kenzo (tosi vaikeaa löytää poikien malliston vaatteita), Hilfiger & Gant
Ihania kenkiä kaipailen kanssa: Primigi, Naturino, Superfit & ja uusi tuttavuus Bikkembergs
Ja itse kanssa toivon myyntiin ko. kauden malliston vaatteita, ei mitään edellisten kausien jämiä tai mallikappaleita.
Tsemppiä yrittäjyyteen
No added sugar, tätä jo Sisukas myykiin. Paitoja on varsinkin paljon myynnissä, mutta ei näiden farkkuja tai muita housuja
Ja tällä merkillä on kivoja vaatteita finger in the nose
katso esim. www.gucce.se
Yhdyn mielipiteeseen, että suomalaiset nettikaupat on vielä todella vaiheessa. Mutta, ehkä tähän aikaan vuodesta ei kannata vielä valikoimia arvioida kun suurimmalla osalla on vielä alet menossa, jos kesä- tai perusmallistot on vielä vasta tulossa myöhemmin. Toi Pinkkifiini oli mullekin aivan uusi enkä löytänyt nyt mitään mitä haluisin, mutta esim. Seimiltä olen ostanut aiemmin Moloa, ja kyllä niillä oli loppusyksystä paljon paremmat valikoimat kuin nyt. Toivossa on hyvä elää...
Ja merkeistä: Nanoouta kaipaisin. Mun mielestä Suomeen kyllä tarvittaisi myös suomalaisia trendikkäitä vaatemerkkejä. Kaikki kivat uudet tuntuu olevan tanskalaisia tai ruotsalaisia tällä hetkellä, ja tietty noi perus Hilfigerit ym. vanhat tutut. Suomalaiset puuhastelee vaan jotain ihme metsäneläinmyssyjä, joita ei ihan hirveesti tee mieli lapsensa päälle vetää.
Suomalaiset eivät vain osaa tehdä kunnollisia verkkosivuja (tai -kauppoja) ja sitten vielä tuotteetkin on mitä sattuu. Vaatteita ei tahdo löytää kuin vauvoille ja sitten ne ovatkin aina sitä yhtä ja samaa. Merkkituotteista olen valmis maksamaan ja joudunkin ne sitten tilaamaan ulkomailta.
Kaikkein kummallisinta on se, etteivät nuo verkkokauppiaat osaa keskittyä vain yhteen asiaan, vaan jostain syystä sivuilla on vähän sitä sun tätä. Tuolta pinkkifiinistä en kyllä ikinä ostaisi mitään. Jos etsii lapselle vaatetta, tulee sivuilla olla kunnolla myös valikoimaa ja yhteensopivia asusteita. Fashionkidsin sivut ovat ammattimaisen näköiset mutta tuotteita on erittäin niukasti. Ja lisäksi jos kuluttujansuoja ei toteudu niin eiköhän tuokin pulju häviä hyvin äkkiä. Nallentassun sivut ovat erittäin sekavat ja vaatetta ei nimeksikään, sen sijaan kaiken maailman muuta krääsää ihan liikaa ja väärän ikäisille lapsille.
Tulipahan vuodatus, mutta ap:lle siis tässä vähän miettimisen aihetta.
Tein pienen gallupin liittyen vauvan vaatteisiin kaveripiiriltäni, ja vastaus oli: Kaunista ja sopivan hintaista. Pohdiskelimme näin: mikäli liike myy kauniita vaatteita, jotka eivät ole järkyttävän hintaisia, niin niitä ostaa tavalliset netinkäyttäjät, mutta myös ne, jotka satunnaisesti ostaa kalliimpaakin, kun taas niitä kalliita ei osta kuin kalliiden vaatteiden käyttäjät. Katselin paria ranskalaista nettifirmaa ja niissä tosi söpöjä vaatteita joita itsekin tilaisin jos hallitsisin ranskankielen ja jos postikulut ei löis niin kovaa takasin :). Esimerkkejä: www.redoute.com, 0-2 vuotiaat. Aivan ihania parin vaatteen settejä, hinta parinkymmenen euron hujakoilla. Myös www.vertbaudet.fr on ihana.
ja lisäksi kotimaista esim. Riiminkaa, Marimekkoa jne.
siis benetton, mayoral ym. mitä näitä nyt onkaan. itse voisin olla kiinnostunut niistä.