En ymmärrä viikolla alkoholia juovia ihmisiä
Kommentit (33)
Viikonloppua ei haaskata viinan kanssa läträämiseen. Arjesta ei ole niin väliä. En kuitenkaan humalaan asti juo.
Ööh? Se sinulle perjantai -tai lauantaikännit tarjoava baarimikko pääsee viettämään vapaitaan lähinnä viikolla, ja jos hänkin haluaa vapaillaan bilettää niin mikset suo sitä hänelle?
Kyllä se lauantaikin samaan viikkoon kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä lainkaan ihmisiä jotka juo alkoholia...
Sinunkaltaisten ihmisten takia tekee kyllä mieli vetää pää ihan sekaisin.
Mä en ole taas ymmärtänyt tätä kello/kalenteri kaulassa alkoholia juovia.
On ok juoda, kunhan on joko perjantai tai lauantai, klo 18-02. Muuten ei.
Samojen ihmisten mielestä pullo viinaa on ok jos sen juo perjantaina klo 18-21 välillä, se on juhlimista. Mutta jos saman pullon vedät tiistaina klo 9-20 olet täysi alkkis.
Tänään aion nautiskella valkkaria, olen eläkeläinen.
Jo parilla annoksella tuhoaa yöunet. Kannattaa tsekata älykellon unitilastot ja katsoa onko pari juomaa sen arvoista että pari päivää menee puolikuntoisena ja/tai huonoilla unilla. Oma Garminin sleep score tippuu n. 85-80 lukemista aina 40-45 paikkeille jo parista annoksesta. Mieluummin olen virkeä seuraavan päivän, ja nykyisin käyn joskus jopa baarissa ihan nollalinjalla. Parempi olo noin.
Voi lapsiparka. Ei sinuakaan moni ymmärrä monessa asiassa. Se johtuu siitä että ihmiset on erilaisia eri ikäisiä ja erilaisissa ammateissa. Vuorotyöläiset juhlii tai juo silloin on vapaapäiviä eikä työvuorot tai viikonloppu työt anna mahdollisuutta tavata perhettä tai ystäviä edes. Ei verrata ketään kehenkään toiseen. Aikuiseksi kun kasvaa niin alkaa elää ihan sitä omaa elämää ja antaa muiden elää omaa. Harvemmin ymmärrät että joku tekee töitä kun sinä nukut. Tai että toiset menee yöksi töihin. Sopeutuminen siihen on muitakin kuin sinä ottaa ilmeisesti aikaa. Ja sitten juominen ja juominen. Aikuiset juo jonkun verran mietoja alkoholi juomia joskus. Enemmän juhlissa. Baareissa käydään satunnaisesti. Työntekijät sairaaloissa tehtaissa tekee iltavuoro ja ja yö. Sekin pitää muistaa että monet nukkuu päivällä yövuoron jälkeen. Ja joidenkin työvuoro päättyy yöllä tai aamulla. Ja ihmiset voi jäädä vapaavuorolle niin että työkaverit menee baarin kautta kotiin. Jutellaan työstä. Joskus kun matkustetaan lomille voidaan ottaa olutta koska ei ole autoa vaan mennään lentäen. Enemmistö ymmärtää mikä eri on aikuisuudella teini iällä kuin lapsuudella.
Vierailija kirjoitti:
Se on joillekin niin mahdotonta ymmärtää, että kaikilla ei ole samanlainen viikkorytmi ja viikonloppu ei ole yhtä kuin vapaapäivät. Sama kuin toisille on mahdotonta ymmärtää että kaikki eivät työskentele aamusta iltapäivään, vaan on kaikenlaisia rytmejä ja hyvä niin. Eikä juominen myöskään tarkoita automaattisesti humalahakuista juomista eikä siten välttämättä vaadi edes vapaapäiviä. Toisilla pienikin määrä vaikuttaa heti uneen, toiset kestää paremmin.
Se että väittää ettei juo alkoholia humalahakuisesti on jo itsessään absurdia.
Vähän sama kuin väittäisi ettei käytä huumeita tullakseen päihtyneeksi.
Tai ettei polta saadakseen nikotiini annosta.
Kaikkien noiden päihteiden tarkoitus on saada pää/kroppa sekaisin. Jos haluaa juoda niin on sitä alkoholittomia juomia. Jos lääkkeitä haluaa vetää, on lääkkeitä josta pää/kroppa ei mene sekaisin.
Oon työtön, juon joka päivä, jee!
En ole koskaan käyttänyt päihteitä, enkä käytä. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mitä muut tekevät.
Se mikä minua ärsyttää on tupakoitsijat tai muut päihteiden käyttävät jotka toimillaan aiheuttavat passiivista aineen käyttöä. Näistä pitäisi saada vankeustuomio koska kenelläkään ei ole oikeutta pakottaa tuolla tavalla aineen joutumista toisen henkilön kroppaan.
Tehkööt tuon paikassa johon ei muilla aineita käyttämättömillä ole asiaa. Ei kerrostaloissa, parvekkeella tai paikassa jossa se tuulen mukana tulee asuntoon.
No kukapa normaali ihminen ymmärtäisikään.
Ei normaalit,työssäkäyvät ihmiset lipitä viikolla alkoholia.Eikä pahemmin vkonloppunakaan.
Harmi vaan kun monet baarit ja ravintolat ovat silloin kiinni kun kerrankin olisi vapaalla.