Olen absolutisti. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (35)
Vaikka oletkin käynyt Italiassa (joka muuten kaikilla tavoin on Suomen vastakohta), et silti valitettavasti tunne koko maailman tapoja.
Oli sitten missä vaan, juominen on osattava suhteuttaa tilanteeseen. Italiassa on hyvin paljon tilanteita, missä voi kyllä ihan rauhassa kipata viinilasillisen toisensa jälkeen. Mutta kyllä minä Suomessakin ihmettelisin, jos esim. ostoskeskuksen kahvilassa keskellä päivää kaveri vetäisi pari tuopillista olutta.
Vierailija:
Tuskin olet maistanut kaikkia maailman alkoholipitoisia juomia tai drinkkejä. Turha lause.
En ole varmastikaan maistanut kaikkia mahdollisia maailman alkoholipitoisia juomia! Mutta riittävästi sanoakseni, että en pidä alkoholin mausta (niin paljon että alkaisin etsiä sitä yhtä drinkkiä, josta pidän). Miksi näkisin sen vaivan? Ihan yhtä hyvin voin kulautella muita juomia.
ap
Vierailija:
varmaan vanhemmat vieressä huutanut suu mutrulla että HYI EIKÖ OO PAHAA!!
:D :D :D
Röhähdin nauruun! Suvusta ja tästä absolutistisukulaisesta riippuen tuo tilanne voisi olla hyvinkin hauska juhlallisuuksien aloittaja ;D Mutta jos tuo ele tehtiin kiukuspäissään mielenosoitustyyliin, voi olla että tilanne oli kaikkea muuta kuin leppoisa ja veikeä.
ap
viini onkin eri asia jotka sitäkään ei kipata sielä kuin täällä kaksin käsin. Minä asuin Italiassa kaksi vuotta (vieraillut olen siellä 15 kertaa) ja ysätäväni olivat pääasiassa nuoria teatterialan harastajia tai ammattilaisia.
Siellä voi kyllä juoda kunhan pitää huolen ettei humalassa heilu,sitä pidetään sivistymättömänä äläkä muuta väitä, sillä näin se on, paitti jos on kyse jostain laitapuolen kulkijoista.
24. (muistaakseni)
Mun sukulainen (ääliö sukulaismies) on absolutisti, ja aina se on jeesustelemassa ja haukkumassa niitä, jotka alkoa käyttää, kuka enempi ja kuka vähempi.. Äijä ite on täys sika, joka on menettänyt rahaa ja asuntoja ja kaikkee mahdollista, kun ämmät on hömpöttänyt.. Leikkii niin helvetin hienoa ja pyhää ihmistä, ja todellisuudessa on tyhmä ku saapas, ja antanut pillun huumassa omaisuuttaan joka suuntaan.. Hoh hoijaa. Todella fiksu mies..
Jokaisella on joku pahe.. Kerro nyt ap mitä paheita sulla on.. !
Onneksi ystäviäni ei häiritse ollenkaan, vaikka olen aina selvin päin kun käymme pari kertaa kuukaudessa bilettämässä. He ottavat reilumminkin, eikä häiritse minua, mutta minä sitten selvänä katson hieman heidän perään ;) ja monesti ovat olleet " kiitollisia" . Ainoat ,joita humalattomuuteni on häirinnyt, ovat suomalaiset äijät..:/ " mitä v****a täällä teet jos ei kerta maistu" , juupa juu..
En juo, koska en pidä alkoholin mausta, en halua olla humalassa, elän muutenkin terveellisesti ja viikonloput menevät aika vauhdilla 3 lapsen kanssa ja urheillessa -sujuu helpommin ilman krapulaa, vaikka oliskin ollut bilettämässä..;)
Minusta on vain hyvä, jos ei tarvitse viinaa hauskapitoon. Me suomalaiset ollaan liian jäykkäniskaista porukkaa, kun aina pitää ottaa rohkaisua että on kivaa tai että voi lähestyä vastakkaista sukupuolta, nauttia sukujuhlista tms. Itse olen myöskin sen verran estynyt, että tarvin pienen määrän skumppaa jotta selviän niistä maratoni-sukukekkereistä (YO-juhlat, häät...). Olisi kuitenkin kiva, jos voisin mennä ihan omana itsenäni. Nyt raskaana ollessani olen huomannut, että ei sitä viinaa tarvita. Jatkossa varmaan maistuu siideri saunan jälkeen ja satunnaisten baarireissujen yhteydessä, mutta en kyllä paheksu absolutisteja millään määrin. Viinasta on paljon haittaa, kun sitä ei osata käyttää kohtuudella. Ja krapula on niin turhaa vapaapäivän haaskausta...
Vierailija:
Mun sukulainen (ääliö sukulaismies) on absolutisti, ja aina se on jeesustelemassa ja haukkumassa niitä, jotka alkoa käyttää, kuka enempi ja kuka vähempi.. Äijä ite on täys sika, joka on menettänyt rahaa ja asuntoja ja kaikkee mahdollista, kun ämmät on hömpöttänyt.. Leikkii niin helvetin hienoa ja pyhää ihmistä, ja todellisuudessa on tyhmä ku saapas, ja antanut pillun huumassa omaisuuttaan joka suuntaan.. Hoh hoijaa. Todella fiksu mies..Jokaisella on joku pahe.. Kerro nyt ap mitä paheita sulla on.. !
No juu, tokihan kaikilla paheita on. Kukapa se nyt olisi toista kummempi. Hmm.......no mitäköhän paheita minulla olisi? Mitkä lasketaan paheiksi? No joka tapauksessa, samanlainen tallaaja se olen minäkin hyvine ja huonoine puolineni.
Tuo sukulaismiehesi kuulostaa tyhmältä, olipa hän absolutisti, alkoholisti tai normaali alkoholin kuluttaja. Ei se määrä, mitä viinaa juo tee kenestäkään tyhmää tai viisasta. Raivostuttavan typeriä nuo oman (mukamas) erinomaisuutensa kuuluttelijat!!
ap
mun juomattomuuttani ei ole koskaa kukaan ihmetellyt, vaikka ikinä en missään juo. Mä otan vaan baaritiskiltä jonkun alkoholittoman juoman eikä kukaan edes tiedä, onko vai eikö siinä ole prosentteja. Voin toki ottaa jäävedenkin, varsinkin tanssin sekaan janojuomaksi, mutta yleensä se on jotain muuta.
Joko ap sittenkin mainostaa ettei juo alkoholia tai kukaan ei edes huomaa, ettei hän juo alkoholia. Siinä on tasan kaksi vaihtoehtoa! Tai kolmas on, että ap:n kaverit ovat aina jo alkuillasta aivan tolkuttomassa änkyrässä.
Ja ihme ja kumma kuinka mukavaa onkaan palkita itseään viinilasillisella tai kahdella silloin tällöin, perhe tuntuu maailman ihanimmalta, ja kaikki turhat huolet poistuu.
On sellaisia tilanteita, joissa ei voi mitenkään välttyä asian esiin tulolta! Aina joskus joku haluaa tarjota drinkin tai paukun, siinä kohtaa on pakko kertoa olevansa autolla liikkeellä tai vain, että en juo.
Usko pois, en kuuluta maailmalle olevani absolutisti. Mutta jos se väkisin tulee esille, en ala kuitenkaan valehdella tai erityisen mutkikkaasti peitellä sitä että en juo.
ap
Vierailija:
mun juomattomuuttani ei ole koskaa kukaan ihmetellyt, vaikka ikinä en missään juo. Mä otan vaan baaritiskiltä jonkun alkoholittoman juoman eikä kukaan edes tiedä, onko vai eikö siinä ole prosentteja. Voin toki ottaa jäävedenkin, varsinkin tanssin sekaan janojuomaksi, mutta yleensä se on jotain muuta.Joko ap sittenkin mainostaa ettei juo alkoholia tai kukaan ei edes huomaa, ettei hän juo alkoholia. Siinä on tasan kaksi vaihtoehtoa! Tai kolmas on, että ap:n kaverit ovat aina jo alkuillasta aivan tolkuttomassa änkyrässä.
Siis täh? En jaa ventovieraille mutta aviopuolisolleni kyllä ihan kursailematta :) *Ihmetellen miten tämäkin aiheeseen liittyy* Mutta kun kerran kysyit...
ap
Miksiköhän juomattomuus on niin karvoja nostattava asia?
Oletetaan, että henkilö on normaali, asiallisesti käyttäytyvä ihminen, ei tiukkapipo eikä itsensä jalustalle nostaja. Hänelle tarjotaan
A) tupakkaa. Hän vastaa:" kiitos ei (en polta)
B)alkoholia. Hän vastaa: " kiitos ei (en juo)
ihmisten reaktio näiden kahden välillä on hyvin erilaiset. Jos kieltäytyy vaihtoehto a:sta asia on sillä selvä ja jutustelu kääntyy muihin asioihin. Jos henkilö kieltäytyy vaihtoehto b:stä, puhe kääntyy siihen MIKSI IHMEESSÄ henkilö ei juo?
varmaan vanhemmat vieressä huutanut suu mutrulla että HYI EIKÖ OO PAHAA!!