Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen absolutisti. Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
23.02.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kysyttävää :)

Vierailija
2/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina ollut vähän outoa, että absolutistit tekevät tuolla tavalla numeron absolutismistaan. Juuri noin, tyyliin " olen absolutisti, olkaa nyt kaikki kauhean kiinnostuneita motiiveistani" . Ovatko absolutistit oikeasti tuollaisia, vai olenko saanut ihan väärän vaikutelman tai tavannut jotenkin oudon narsististia absolutisteja?

Toinen asia mitä en ymmärrä on se, miksi ei voi esim. yhtä hörppyä kuohuviiniä ottaa. Aina pitää tehdä kauhea numero esim. juhlissa tästä aiheesta. Kukaan tuskin huomaisi, jos arvon absolutisti laittaisi sen hörpyn jälkeen lasinsa syrjään ja jatkaisi iltaa. Ymmärrän hyvin, jos ei halua kännejä vetää, mutta oikeasti se kielen kastaminen lasissa ei tapa (poikkeuksena tietenkin entiset alkkikset).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi olet absolutisti? Oletko aina ollut vai oletko entinen alko-ongelmainen? Onko sinulla alko-ongelmainen lähisukulainen?"

En ole aina ollut absolutisti. Olen viettänyt normaalin baarienkoluamisnuoruuden. Minulla ei ole koskaan ollut alkoholiongelmaa. Olen vain huomannut, että selvinpäin on oikeasti hauskempaa. En tarvitse alkoholia rentouttamaan ajatuksiani, siten en myöskään kärsi krapulasta ja säästän rahat. Ei ole alkoholi-ongelmaisia sukulaisiakaan.

" Hehkutatko aina, että ilman viinaakin voi pitää hauskaa, mutta sitten istut naama norsunvitulla koko illan?"

En :D En ole juurikaan sellainen ihminen joka osaisi hehkutella asioita kovin näyttävästi. Olen kai hiljaisempaa sorttia. Ihan yhtä lailla voin pitää hauskaa kuin muutkin. Olen vesiselvänä mm. tanssinut pöydillä ja laulanut karaokea.

" Onko vitun kuivaa? Määpä lähen ottaan soppaa tänään... kiäh kiäh"

Kiäh kiäh...kysyisinkö sinulta tätä samaa asiaa huomenna aamusella? Kuivaksi en kuvailisi elämääni. Hyvää soppailtaa!

ap

Vierailija
4/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla kylään la iltana tai bileisiin, joissa ei viinaa. Jos tiedossa häät, joissa ei tarjolla viinaa niin heti marmatetaan.

Useimmiten viina ja kännääminen on hauska puheenaihe. Kiva puhua kun oltiin porukalla ja niin päissään kaikki, heh heh ehh.

Sen sijaan jos joku puhuu, että ei juotu ja oli kivaa niin heti joku älähtää, että mitä v:n absolutisti jeesustelua.

Vierailija
5/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia mitä en ymmärrä on se, miksi ei voi esim. yhtä hörppyä kuohuviiniä ottaa. Aina pitää tehdä kauhea numero esim. juhlissa tästä aiheesta. Kukaan tuskin huomaisi, jos arvon absolutisti laittaisi sen hörpyn jälkeen lasinsa syrjään ja jatkaisi iltaa. Ymmärrän hyvin, jos ei halua kännejä vetää, mutta oikeasti se kielen kastaminen lasissa ei tapa (poikkeuksena tietenkin entiset alkkikset).

[/quote]

Vierailija
6/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta on aina ollut vähän outoa, että absolutistit tekevät tuolla tavalla numeron absolutismistaan. Juuri noin, tyyliin " olen absolutisti, olkaa nyt kaikki kauhean kiinnostuneita motiiveistani" . Ovatko absolutistit oikeasti tuollaisia, vai olenko saanut ihan väärän vaikutelman tai tavannut jotenkin oudon narsististia absolutisteja?

Tiedätkös, en koskaan tee absolutismistani minkäänlaista numeroa, päinvastoin, yleensä siitä numeron tekevät muut! Olen varmaankin tavannut sellaisia absolutisteja, jotka haluavat tehdä itsestään mukamas tärkeän (olipa se sitten absolutismi, kasvissyönti, rahalla pröystäily jne.)

Tämän aloituksen laitoin ihan vaan siksi, että muutkin täällä tarjoavat itsensä vastailijoiksi. Minä olen pitänyt sitä mukavana asiana, että voi sukeltaa jonkun ihan toisenlaisen ihmisen ajatuksiin. Halusin tarjota muille saman mahdollisuuden.

Ja miksikä ei voi edes yhtä hörppyä kuohuviiniä ottaa? No, en pidä alkoholin mausta ja ihan periaatteesta haluan kapinoida vastaan suomalaista alkoholimyönteistä ajattelua vastaan. Jos joissakin juhlissa ei ole alkoholitonta tarjolla, otan alkollisen lasin, nostan maljan ja kallistan lasia, mutta en juo. Sitä ei kukaan huomaa.

Minusta on älytöntä, että suomessa on normaalimpaa vetää aivan tolkuttomat koomat vaikka kerran kuussa, kuin että ei joisi ikinä. Toki väliin mahtuu monta eri tapaa juoda alkoholia, mutta otetaan kärjistetysti vertailuun nämä kaksi vaihtoehtoa. Saan hillitöntä ihmettelyä osakseni aina kun olen baarissa tai juhlissa enkä juo (vaikka pidän mahdollisimman matalaa profiilia, se tulee esille väkisinkin).

ap

Vierailija
7/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillistä toi, miksi ei ota " edes yhtä ryyppyä" , miksi pitäisi, muiden takia? Minäkin olen absolutisti. Itse en tee siitä numeroa, mutta muut tekevät. Monet ei kestä, etten ota sitä yhtäkään. Mä en pidä alkoholista ja sen seurauksista ja olen päättänyt etten edes maista. Olen läheltä seurannut, että se saa paljon surua aikaan.

Suomi olisi parempi maa, jos meitä ap olisi enemmän!

Vierailija
8/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei voi tulla kylään la iltana tai bileisiin, joissa ei viinaa. Jos tiedossa häät, joissa ei tarjolla viinaa niin heti marmatetaan.

Useimmiten viina ja kännääminen on hauska puheenaihe. Kiva puhua kun oltiin porukalla ja niin päissään kaikki, heh heh ehh.

Sen sijaan jos joku puhuu, että ei juotu ja oli kivaa niin heti joku älähtää, että mitä v:n absolutisti jeesustelua.

Niinpä! Kuten jo kirjoitin, minusta on typerää että alkoholin juominen on se normaali ja hyväksytty asia ja juomattomuus typerää ja tarpeetonta.

ap

Vierailija
9/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tyypillistä toi, miksi ei ota " edes yhtä ryyppyä" , miksi pitäisi, muiden takia? Minäkin olen absolutisti. Itse en tee siitä numeroa, mutta muut tekevät. Monet ei kestä, etten ota sitä yhtäkään. Mä en pidä alkoholista ja sen seurauksista ja olen päättänyt etten edes maista. Olen läheltä seurannut, että se saa paljon surua aikaan.

Suomi olisi parempi maa, jos meitä ap olisi enemmän!

Jep, monelle on kova paikka, että seurueessa on yksi joka ei humallu. Vaikka se juomaton olisi lauman kikatuksissa ja toiminnassa aivan yhtä lailla mukana, eikä vaan mököttämässä omassa nurkassaan.

Olen samaa mieltä, suomi olisi parempi maa, jos absolutisteja olisi enemmän. Alkoholi murtaa niin monia perheitä, aiheuttaa surua ja murhetta aivan turhaan.

ap

Vierailija
10/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi kännihuuruinen nuoruus takana ja vanhempani alkoholisteja. Ikävuodet 18-23 olin sellainen humalahakuinen juoja eli sillon kun mentiin baariin niin otettiin ja kunnolla.. Aamulla tietysti kauhee krapula aina ja monesti kauhee morkkis illan sekoiluista. Alkoholia meni ehkä 2-4krt/kk.

Nyt mulla on 4 lasta ja ikää 30-v. Nuorin on 6kk ja viimeeksi olen ottanut 1kk ennen kun tulin raskaaksi eli marraskuussa 2005.

Aina raskaus ja vauva-aikana (ainakin kunnes vauva 6kk olen ollut ottamatta kokonaan). Sitten olen käynyt kavereiden kanssa baarissa n. 2-3krt vuodessa pitämässä tyttöjen iltaa.

Viime vuosina nää tyttöjen illatkin olen kokenut ongelmallisiksi kun aamulla pitää jaksaa kuitenkin herätä ajoissa kun lapset heräävät ja ei mielestäni ole isän asia hoitaa lapsia jos äiti makaa krapuloissaan sänagyssä. Tai vaikka vaan väsyneenä jos on kotiutunut 02-04 aikaan yöllä kotiin. Ja viimeiset pari baari iltaa ovat olleet niin totaalisen tylsiäkin.. Ei vaan kiinnosta istua baarissa humalaisten ympäröimänä ja kuunnella humalaisten juttuja..

Nyt sitten tämän viimeisen muksun jälkeen olen miettinyt että jospa lopettaisin koko alkoholin käytön. Ikinä en ole tykännyt juoda saunasiideriä tai kauniina kesäpäivänä käydä yhdellä jne.. eli sama olis mulle lopettaa kokonaan kun maun puolesta alkoholi ei maistu.

Mitään numeroa en ajatellut tästä tehdä ja kun tyttökamut seuraavan kerran pyytävät viettämään tyttöjen iltaa, niin voin mennä selvin päin ja jättää baarin väliin (koska siel ei todella ole kiva olla känniläisten kanssa).

Tää nyt vähän poikkes aiheesta, mut onko täällä muita jotka samoista syistä miettiin alkoholin käytön lopettamista??

Vierailija
11/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samantapaisia ajatuksia ennen kokonaan alkoholin juonnin lopettamista. Tosin suvussani ei ole alkoholisteja. Olen ollut juomatta jo 4 vuotta ja joka baarissa selivnpäin käymisen jälkeen olen aina vain varmempi, että en todella tarvitse viinaa.

Älä päätä mitään turhan painavalla mielellä " nyt koko loppuikänäni en enää ikinä koskaan juo!" vaan lähde kokeilemaan. Mene viettämään ilta baarissa tai juhlissa alkoholittomalla otteella. Jos et halua kertoa miksi et juo sillä kerralla, kerro että lääkekuurisi estää juomisen. Koeta vapautua ilman alkoholia ja katso miltä se tuntuu.

ap

Vierailija
12/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika raskaita ennakkoluuloja, ellet sitten vain provoamismielessä heitä tuollaista.

Tottakai ylimielisiä, ärsyttäviä, itsensä jalustalle nostavia ihmisiä on absolutisteissa. Mutta niin on myös niissä, jotka juovat. Oletko ajatellut, että ne absolutistit, jotka tiedät ärsyttäviksi tärkeilijöiksi, ovat niitä jotak mainostavat asiaansa joka käänteessä? Olet varmasti tavannut paljon absolutisteja, mutta et vain ole tiennyt sitä, koska ME KAIKKI EMME MAINOSTA elämäntapaamme. On tyhmän ihmisen merkki, että aliarvioi kanssakeskustelijaa niin pahasti, että kuvittelee olevansa tämän yläpuolella vain siksi että on esim. absolutisti. Eikä tyhmiä ihmisiä passaa yleistää koskemaan koko ryhmää.

ap

Vierailija
13/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on tietenkin oma ideologiansa, enkä halua tuomita. Minun suhtautumiseni alkoholiin on sellainen, että juon 1-2 olutta tai siideriä viikottain, enkä ymmärrä mitä ihmeen haittaa siitä voi kenellekään olla niin paljon että pitäisi ihan kapinoida. Muut tehköön miten lystäävät, minusta ei ole alkkikseksi ja absolutistiksi en ole koskaan halunnut.

Ap:lle kuitenkin pointsit tuosta kuoharijutusta, erittäin fiksua ottaa kuitenkin se kuohuviinilasi vaikkei joisikaan. Ärsyttää todella paljon sellaiset minäminä-juhlienpilaajat, jotka suureen ääneen paatostavat alkoholin hapatuksesta jo ennen kuin on ehditty edes juhlakalua onnitella ja rymistelevät naama norsunveellä keittiöön etsimään Pommacia.

Vierailija
14/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...voi olla niiinkin :D

Mutta ajatteleppa niin päin, että miksi minun pitäisi muiden vuoksi juoda? Jos menet juhliin, jossa kaikki muut vetävät sikareita ja sinullekin tarjotaan (vaikka et polta) tuprutteletko sen vuoksi, että muut eivät närkästy kieltäytymisestä?

ap

Vierailija
15/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin 30-vuotias immeinen ja nähnyt monelaista alkoholinkäyttöä. Itselleni tuollainen 1-2 siideriä silloin tällöin ei sovi, koska en pidä alkoholin mausta. En nauti oluen, viinin tai siiderin maistelemisesta. Humalakaan ei kiinnosta, siispä olen kokonaan ilman, simple as that.

ap

Vierailija
16/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet maistanut kaikkia maailman alkoholipitoisia juomia tai drinkkejä. Turha lause.

Vierailija
17/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hän siitä kukkamaljakostakaan kuitenkaan sitten hörpännyt, joten samantien olisi voinut kohottaa oikean lasin...

Vierailija
18/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä pitää selitellä. Minusta siinä on jotain pervoa.

Muualla pitää selitellä jos yhden tuopin sijasta ottaa kaksi, niin minulle kävi aina Italiassa jossa juoppoja inhotaan ihan oikeesti.

Vierailija
19/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se etanoli sieltä vaan maistuu. Muistan miten karmealta vanhempien lonkerot tai siiderit maistuivat kun olin lapsi. Silloin annettiin lupa pikku tippa maistaa, enkä toista halunnut varmaan kymmeneen vuoteen. : )

Terv. ei-todellakaan-absolutisti

Vierailija
20/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois suomesta tommoset absot! hyi, hävetkää!