Jatkuvat irtisanomiset ja muutosneuvottelut aiheuttavat ylisukupolvisen trauman
Kannattaako lapselle puhua muutosneuvotteluista? Asiantuntija kertoo, mikä on vaikeiden aiheiden käsittelyssä tärkeintä
https://yle.fi/a/74-20125637
Tiesikö joku äänestäessään, että voi tulevaisuudessa saada potkut helposti viikossa?
Kommentit (74)
Meillä lapsi oli itkuisa ja alakuloinen, ei ymmärtänyt miksi rahat loppuivat ja koti piti myydä.
Kuinka moni tosiaan tajusi, että äänesti nopeita potkuja itselleen? Sekä rajusti leikattua työttömyysturvaa.
Leikkasi murtovarkaat omalle ovelle ja huumeiden käyttäjät katukuvaan.
Tyhmistä päistä kärsii koko yhteiskunta.
Toivottavasti lasten äidit irtisanoneet isopalkkaiset miehet häpeävät. Lehdessä luki, että leikkaukset ovat kohdistuneet eniten naisiin. HUSista irtisanotuista 1/3 oli hoitajia.
Eli pienipalkkaisimmat, joista ei todellisuudessa säästy penniäkään, kun johtajat saavat seuraavat bonukset ja inflaatiokorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lasten äidit irtisanoneet isopalkkaiset miehet häpeävät. Lehdessä luki, että leikkaukset ovat kohdistuneet eniten naisiin. HUSista irtisanotuista 1/3 oli hoitajia.
Eli pienipalkkaisimmat, joista ei todellisuudessa säästy penniäkään, kun johtajat saavat seuraavat bonukset ja inflaatiokorotukset.
Osaan leikatuista virastoista palkataan koko ajan uusia 🤔 mitäs säästöä siitä syntyy?
No toivottavasti olette tyytyväisiä siihen mitä valitsitte äänestää.
Itseäni ahdistaa ihan hirveästi, sillä saan todennäköisesti keväällä potkut. Alallani työttömyys on kasvanut ihan järkyttävästi eikä töitä kerta kaikkiaan ole.
Tässä pitäisi samaan aikaan pitää toiveikkuutta yllä lasten takia. Ei saisi masentua, koska he kärsisivät siitä. Mutta mistä löytää toivoa, kun näyttää toivottomalta?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän tulevaisuuden oikeistopuolueet meille luovat
Sen siitä saa kun viime halliitus ei tehnyt mitään ja ottivat vain lisää lainaa. Ei ymmärretä, että ei voida elää yli varojen. Jonkun on tämänkin maan talous laitettava kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti olette tyytyväisiä siihen mitä valitsitte äänestää.
En äänestänyt, hoitsut äänesti Kokoomusta. Ja parturikampaajat.
Itse hyvätuloisena säästän palveluista, esim. kampaajasta, koska elämme heikon taloustilanteen takia säästöliekillä.
Olkaa huoletta. Te unohdatte sen ensi vaaleihin mennessä ja taas tyytyväisenä äänestätte oikeistoa. Mielenilmauksiinhan teistä ei ole.
Tässä ajassa on äärettömän hankalaa työllistyä. Työpaikat ovat kiven alla! Mihin kaikki irtisanotut työnnetään, te-toimistoihin? Kortistoon? Mitä hyötyä heistä sitten on?
Leikkaustoimien johdosta saamme lisää veroloisia.
Minä olen pelännyt potkuja jo vuodesta 1994, kun sain valmistumisen jälkeen ensimmäisen työpaikkani. 90-luvun lama ei koskaan jätä minua rauhaan. Nämä nykyiset muutosneuvottelut muistuttavat, että harva voi olla varma työpaikastaan ja tilanne tuskin tulee muuttumaan tulevaisuudessakaan. Asian kanssa vain pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
Miten Purra selittää itselleen leikkausten hyötyjä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ajassa on äärettömän hankalaa työllistyä. Työpaikat ovat kiven alla! Mihin kaikki irtisanotut työnnetään, te-toimistoihin? Kortistoon? Mitä hyötyä heistä sitten on?
Leikkaustoimien johdosta saamme lisää veroloisia.
Tuet loppuvat. Ihmiset jäävät ruoatta taivasalle. Teitä varotettiin ennen vaaleja, mutta kun menitte hölmöt astumaan lehdistön propagandaan elämäntapatyöttömistä. Vihanne sokaisi teidät ja pim! Äänestitte itsenne tilanteeseen, josta syytitte muita. Kalahti ja kunnolla omaan nilkkaanne, huaaah hah hah haa :D
Se, joka toiselle kuoppaa kaivaa...
Muistakaa se jatkossa.
Jouduin leikkauslistalle, ensimmäiset viikot vain itkin ja itkin. Vahva äiti näyttääkin lapsille heikolta. Mietin mikä trauma tästä voi jäädä ja miten lapset muistavat tämän ajan. Olen yksinhuoltaja.
Minulla päättyy työsopimus vuoden loppuun. Neljä kuukautta olen hakenut töitä, tuloksena nolla työpaikkaa. Alkuvuodesta tuen piiriin, jos ei ihmeitä tapahdu.
Ap. Tuon potkukysymyksen voisit esittää Riikka Purralle, Arto Satoselle ja Petteri Orpolle. Samalla voit esittää heille henkilökohtaiset kiitokset asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa kun viime halliitus ei tehnyt mitään ja ottivat vain lisää lainaa. Ei ymmärretä, että ei voida elää yli varojen. Jonkun on tämänkin maan talous laitettava kuntoon.
Älä jaksa sössöttää tota samaa virttä. Tämä hallitus ihan täysin valitsee tämän kansan kurjistamisen tien, eikä siitä edes seuraa mitään sitä hyvää, mitä väittävät seuraavan. Ja minäkin vielä voisin osallistua näihin talkoisiin, jos nämä todella olisivat koko kansan säästötalkoot, mutta eivät ole. Rikkaiden ei tarvitse osallistua. Vain köyhät, kipeät, perusduunarit jne. ja opiskelijat tietty pääsevät talkoilemaan.