Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita,jotka ei ota joulupöydässä alkoholia tai jos ottaa,niin

Vierailija
02.12.2024 |

Vain lasillisen?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai joulu yleensä ole mikään ryyppyjuhla?

Menee kyllä yli ymmärryksen jos joku juo lasillisen viiniä ja joku sitten kutsuu sen takia joulua ryyppyjuhlaksi. 

Vierailija
22/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut jouluksi mitään alkoholia. Ei kuulunut oman lapsuudenperheen joulunviettoon eikä sitten itse perheellisenäkään. Jotain jouluja olen viettänyt yksinkin ja silloinkin kaikkein vähiten tulee mieleen ruveta ryyppäämään vaan sen sijaan olen lukenut, katsonut telkkaria, yhtenä jouluna sain jopa ompeluinspiraation niin ompelukone lauloi sitten :) Eli olisi todella vieras ajatus että edes miettisin jotain alkoholiostoslistaa jouluksi.

Varmaan ihana elämä sinulla. Huoh. 

Kyllä on. Tälle joululle en enää ehdi mutta seuraavaksi suunnitteilla jokin pitkä ulkomaanmatka, esim. Aruballe. Kyllä todellakin nautin elämästäni hyvin paljon ja olen kiitollinen kaikista mahdollisuuksista mitä se eteen tuo kun ei kulje laput silmillä toteuttamassa muiden määräämää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut jouluksi mitään alkoholia. Ei kuulunut oman lapsuudenperheen joulunviettoon eikä sitten itse perheellisenäkään. Jotain jouluja olen viettänyt yksinkin ja silloinkin kaikkein vähiten tulee mieleen ruveta ryyppäämään vaan sen sijaan olen lukenut, katsonut telkkaria, yhtenä jouluna sain jopa ompeluinspiraation niin ompelukone lauloi sitten :) Eli olisi todella vieras ajatus että edes miettisin jotain alkoholiostoslistaa jouluksi.

Kunnon kommarivanhanpiian joulu 🤣

Ai että jos ei juo on kommari ja vanhapiika? Justhan tuossa kerroin perheellisistäkin jouluista eli mikä vanhapiika se sellainen on jolla on perhe? Kommarikin on hyvin hyvin kaukana, yhtä kaukana kuin se alkoholin ottaminen omasta ajatusmaailmasta että kyllä nyt meni totaalisen pieleen.

Kissa ei ole perhe. 

Vierailija
24/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihana elämä sinulla. Huoh. 

Kyllä on. Tälle joululle en enää ehdi mutta seuraavaksi suunnitteilla jokin pitkä ulkomaanmatka, esim. Aruballe. Kyllä todellakin nautin elämästäni hyvin paljon ja olen kiitollinen kaikista mahdollisuuksista mitä se eteen tuo kun ei kulje laput silmillä toteuttamassa muiden määräämää elämää.

Ai oikein Aruballe🤣😆 Luetko aiheesta kirjaa kuten sanoit. 

Vierailija
25/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolisissa maissa joulu on paljon suurempi juhla kuin Suomessa ja siellä samppanja kyllä virtaa. 

Vierailija
26/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu ei ole viinan kanssa läträämisen juhla. 

Jotkut siitä huolimatta ryyppäävät, riehuvat kotonaan ja pilaavat sekä lasten, että puolison joulun. Sellaset pitäisi viedä saunan taakse ja lopettaa. 

Ne ovat heitä jotka muutenkin kännäävät koko vuoden joka viikko, jotkut joka päiväkin. 

Vierailija
27/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kommarivanhanpiian joulu 🤣

Ai että jos ei juo on kommari ja vanhapiika? Justhan tuossa kerroin perheellisistäkin jouluista eli mikä vanhapiika se sellainen on jolla on perhe? Kommarikin on hyvin hyvin kaukana, yhtä kaukana kuin se alkoholin ottaminen omasta ajatusmaailmasta että kyllä nyt meni totaalisen pieleen.

Et vietä joulua jos lähinnä ompelet. 

Vierailija
28/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
29/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tartte miettiä mitään alko-ostoksia kun baarikaappi on täynnä jaloja juomia ja kellarissa muutama kymmen viinipulloa ja olutta alkoholipitoista ja ilman alkoa. Harvoin juon lasillista viiniä, mutta jos ny jouluaterialla juon tänä vuonna lasin tai pari. Ei ole ryyppäämistä. Olet vissiin joku outo lintu, joka ei tiedä että ruokajuoma esim. jouluna ei oleryyppäämistä.Juo sä vaan maitua ja piimää. Baarikaappini pulloista tarttee pyyhkiä pölyt kun ei niitä ole aikoihin avattu mutta nyt ole kutsunut jouluksi porukkaa kotiini syömään parina päivänä. 

Vierailija
30/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katolisissa maissa joulu on paljon suurempi juhla kuin Suomessa ja siellä samppanja kyllä virtaa. 

Joulunvietto vaan aloitetaan joulupäivänä eikä aattona. Samppanja kuuluu paremmin uuteen vuoteen, jouluna hyviä viinejä. 

Vierailija
31/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin keskustelusta taas näkee, että joidenkin mielestä kaikki alkoholin käyttö on ryyppäämistä. Sellaisten ihmisten onkin toki parasta pysyä vesilinjalla.

Ap:kin ilmeisesti odottaa jotain Hyvä Ihminen -palkintoa itselleen. Muuten en tämän aloituksen pointtia voi ymmärtää.

Vierailija
32/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu ei ole viinan kanssa läträämisen juhla. 

Jotkut siitä huolimatta ryyppäävät, riehuvat kotonaan ja pilaavat sekä lasten, että puolison joulun. Sellaset pitäisi viedä saunan taakse ja lopettaa. 

Siinä ovat kummatkin sekopäitä kun tekevät lapsia tuollaisiin olosuhteisiin.

Kysymys varmaankin oli normaaleille ihmisille.

Vierailija
33/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää juoda alkoholia ruuan kanssa. Vesi on paras ruokajuoma. 

Vierailija
34/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten viinilasillisen juominen joulupöydässä estää luettelemiesi asioiden tekemisen?

Vierailija
35/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kotikalja on hyvää. Joskus olen juonut jouluoluen jossa muutama prosentti. Osallehan joulu on yksi parhaista syistä vetää kaksikäsin. 

Vierailija
36/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kait sitä joitakin lasillisia ottaa vaikkei ryyppääkään. Voi herranjestas mitä vatipäitä.

Vierailija
37/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kait sitä joitakin lasillisia ottaa vaikkei ryyppääkään. Voi herranjestas mitä vatipäitä.

Noh, vauvapalsta.

Vierailija
38/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot yhden lasillisen niin ryyppäät!!!

Av-palstan logiikkaa.

Vierailija
39/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot yhden lasillisen jouluaattona joulupöydässä niin ryyppäät ja silloin et voi a) katsoa telkkaria b) ommella c) lukea. Et koko jouluna.

Vierailija
40/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tapana, mutta en sitä vastaankaan ole.