Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita,jotka ei ota joulupöydässä alkoholia tai jos ottaa,niin

Vierailija
02.12.2024 |

Vain lasillisen?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lasillistakaan. En muutenkaan jouluna ota ja tänä jouluna olen töissä.

Vierailija
2/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai joulu yleensä ole mikään ryyppyjuhla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet sillä tiedolla?

Vierailija
4/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko mitalin valtiolta vai marttyyrin arvon kirkolta?

Vierailija
5/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai joulu yleensä ole mikään ryyppyjuhla?

Onko sun mielestä olut tai viini ruuan kanssa ryyppäämistä?

Vierailija
6/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota alkoholia joulupöydässä,a

Vierailija
7/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Anopilla voin juoda lasin viiniä kohteliaisuussyistä. En kyllä haluaisi sitäkään.

Vierailija
8/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen. Lasin kokoa en kerro.

Vierailija
9/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukut vietän yksin ja varattuna on

1 plo sampanjaa

1 punaviini

1/2 plo portviiniä tms

lisäksi viiniglögiä ja jouluolutta pitkin päivää 

Vierailija
10/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut jouluksi mitään alkoholia. Ei kuulunut oman lapsuudenperheen joulunviettoon eikä sitten itse perheellisenäkään. Jotain jouluja olen viettänyt yksinkin ja silloinkin kaikkein vähiten tulee mieleen ruveta ryyppäämään vaan sen sijaan olen lukenut, katsonut telkkaria, yhtenä jouluna sain jopa ompeluinspiraation niin ompelukone lauloi sitten :) Eli olisi todella vieras ajatus että edes miettisin jotain alkoholiostoslistaa jouluksi.

Vierailija
11/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen parissa menee kolme punkkua, kaksi valkoista ja aika paljon terästettyä glögiä. 

Vierailija
12/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. On vain parempia ihmisiä ja sitten niitä alkoholisteja jotka kiskoo kaksin käsin ja ovat ihan seipäässä. Ei ole välimuotoja. Kysykää vaikka niiltä paremmilta ihmisiltä.

Vierailija
13/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut jouluksi mitään alkoholia. Ei kuulunut oman lapsuudenperheen joulunviettoon eikä sitten itse perheellisenäkään. Jotain jouluja olen viettänyt yksinkin ja silloinkin kaikkein vähiten tulee mieleen ruveta ryyppäämään vaan sen sijaan olen lukenut, katsonut telkkaria, yhtenä jouluna sain jopa ompeluinspiraation niin ompelukone lauloi sitten :) Eli olisi todella vieras ajatus että edes miettisin jotain alkoholiostoslistaa jouluksi.

Kunnon kommarivanhanpiian joulu 🤣

Vierailija
14/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota jouluna. Enkä vappuna tai pääsiäisenä, juhannuksesta puhumattakaan. Tai perjantaisin, enkä muutenkaan. Olen onnellinen alkoholisti.

Vierailija
15/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihana elämä sinulla. Huoh. 

Vierailija
16/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikuisilla ollut ruokajuomat ja glögit jo mun lapsuudessa 50 vuotta sitten. Ei ongelmaa eikä traumoja.

Vierailija
17/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kommarivanhanpiian joulu 🤣

Ai että jos ei juo on kommari ja vanhapiika? Justhan tuossa kerroin perheellisistäkin jouluista eli mikä vanhapiika se sellainen on jolla on perhe? Kommarikin on hyvin hyvin kaukana, yhtä kaukana kuin se alkoholin ottaminen omasta ajatusmaailmasta että kyllä nyt meni totaalisen pieleen.

Vierailija
18/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vietät joulun palstalla päivysten ja ilmiantaen kuten kaikki muutkin päivät vuodesta. 

Vierailija
19/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteisesti on alkuun marskin ryyppy, kalojen kanssa lasi valkoviiniä ja kinkun/kalkkunan kanssa lasi punaviiniä. Jälkiruoka kahvin kera menee avec kermalikööri. Ruokailu kestää 3 - 4 tuntia perheen ja ystävien kera, joten kukaan ei noista humallu.

Vierailija
20/61 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei ole viinan kanssa läträämisen juhla. 

Jotkut siitä huolimatta ryyppäävät, riehuvat kotonaan ja pilaavat sekä lasten, että puolison joulun. Sellaset pitäisi viedä saunan taakse ja lopettaa.