Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet puhuvat aina eksästään

Vierailija
02.12.2024 |

Mikä siinä on, että iso osa miehistä puhuu jo ensi keskusteluissa (deitiapissa) tai ensitreffeillä eksästään? Tästä tulee vaan vaikutelma, että suhde ei todellakaan ole ohi, vaan hyvin pitkälti kesken ja käsittelyssä, ero on ehkä väliaikainen, tai mies yrittää rekrytoida uutta naista eksävihaansa koston välineeksi?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ala ite puhumaan seuraavasta mielestäsi..........................

Vierailija
2/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja vaikka erosta  on jo esim. puolitoista vuotta, niin eroprosessi tuntuu olevan edelleen kesken; esimerkiksi vuoroviikkoasuminen ei toimi (lapsia, pallotellaan kesken viikon kodista toiseen, miehen tavaroita on edelleen ex-vaimon asunnossa (josta mies muuttanut pois) jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas naiset puhuu eksistään. Kaikki exät narsisteja tai kohdelleet huonosti. Uhriudutaan ja syytetään jopa elämää vaikeukeista. Jostain syystä vedän puoleeni tällaisia, mutta nyt se loppuu. M

Vierailija
4/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla mainitsematta exästä mitään, mutta siitä ei voi välttyä esimerkiksi vuoroviikkoasumisesta puhuttaessa. Ja sitä taas tarvitaan tapaamisia sovittaessa.

Vierailija
5/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt olla mainitsematta exästä mitään, mutta siitä ei voi välttyä esimerkiksi vuoroviikkoasumisesta puhuttaessa. Ja sitä taas tarvitaan tapaamisia sovittaessa.

En ole aloittaja, mutta uskoisin ettei tainnut olla nyt tästä kyse.

Edellisessä suhteessa olimme kumpikin vuoroviikkovanhempia, eli juu oli ymmärrystä asiaan oli.

Mutta siihen ymmärrykseni ei riittänyt, kun siitä exästä jauhettiin lopulta lähes missä tahansa asianyhteydessä, tyyliin miten oli kuorinut perunat, mihin asti vapaapäivinään nukkunut, minkälaista ruokavaliota noudattanut yms yms. Lopulta tunsin vähän liian tarkasti ihmisen, jota en ollut koskaan edes tavannut.

Itselleni riitti siinä kohtaa, kun yritin kertoa päivän kuulumisiani, ja ne ohitettiin alkaen kertoilla taas exän viimeisimpiä tekemisiä.

Vierailija
6/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja vaikka erosta  on jo esim. puolitoista vuotta, niin eroprosessi tuntuu olevan edelleen kesken; esimerkiksi vuoroviikkoasuminen ei toimi (lapsia, pallotellaan kesken viikon kodista toiseen, miehen tavaroita on edelleen ex-vaimon asunnossa (josta mies muuttanut pois) jne.

Jos takana on vaikka yli 10 vuoden suhde, ei ole mikään ihme, jos ei kaikkia tavaroita ole huomattu kerralla pakata muuttokuormaan. Mutta ei se tarkoita, että eroprosessi olisi kesken. Itse olen eronnut yli 10 vuotta sitten, mutta kirjahyllyssäni on vieläkin jotain eksän kirjoja, ja jostain laatikon tai kaapin pohjalta saattaa löytyä jotain periaatteessa hänelle kuuluvaa pikkusälää - olimme yhdessä melkein 20 vuotta, kyllä siinä ajassa tavarat sekoittuvat aika huolella.

Ja toisaalta mikä ongelma tuo on, jos lapset tulevat kesken viikon toisen vanhemman luo? Jos se käytäntö sopii heille, silloin se toimii - ei vuoroasuminen tarkoita sitä, että aina pitää olla kaavamainen viikko-viikko-käytäntö.

Vierailija
7/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että katsotaan tätä seurustelua uudestaan sitten kun olet päässyt yli exästäsi. 

Vierailija
8/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein nykyiselle miehelle selväksi, että jos eksä esiintyy puheissa niin nostan kytkintä. Nuorempana yritin sietää tuota jankutusta mutta ei se loppunut ikinä ja pilasi lopulta koko suhteen, syntyi inho miestä kohtaan, kun tuntui että suhteessa kulki aina kolmas pyörä mukana.

Vierailija
9/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä suhteessa olimme kumpikin vuoroviikkovanhempia, eli juu oli ymmärrystä asiaan oli.

Mutta siihen ymmärrykseni ei riittänyt, kun siitä exästä jauhettiin lopulta lähes missä tahansa asianyhteydessä, tyyliin miten oli kuorinut perunat, mihin asti vapaapäivinään nukkunut, minkälaista ruokavaliota noudattanut yms yms. Lopulta tunsin vähän liian tarkasti ihmisen, jota en ollut koskaan edes tavannut.

Itselleni riitti siinä kohtaa, kun yritin kertoa päivän kuulumisiani, ja ne ohitettiin alkaen kertoilla taas exän viimeisimpiä tekemisiä.

En kyllä jaksaisi minäkään, kyllä tuosta sellainen tunne tulisi, että exä se vaan siellä mielessä pyörii ihan jatkuvasti ja miehen puolelta tunteet eivät ole ohi. Mies saisi jäädä haikailemaan exänsä perään.

Vierailija
10/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat miehet, jotka ovat minulle treffeillä puhuneet existään, ovat olleet niitä, joilla ero ei ole ollutkaan vielä selvä.

Oikeasti sinkut eivät ole exiä maininneet.

Vierailija
11/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alussa ei yhdetkään treffit onnistu ilman että exä tuodaan joka treffeillä esiin, niin senkun siirtyy seuraavaan. Ei nämä exänsä perään haikailijat ikinä muutu.

Vierailija
12/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se exä on ollut tärkeä ihminen elämässä, vähän niinkuin emo, joka on ruokkinut, vaatettanut ja hoitanut.

Sellaista uutta emoa varmaan etsii taas hoitamaan ja laittaamaan.

Vierailija
13/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä jaksaisi minäkään, kyllä tuosta sellainen tunne tulisi, että exä se vaan siellä mielessä pyörii ihan jatkuvasti ja miehen puolelta tunteet eivät ole ohi. Mies saisi jäädä haikailemaan exänsä perään.

Näin tulkitsin itsekin asian olevan. Vähintäänkin edellistä suhdetta ei oltu käsitelty läheskään siihen pisteeseen, että pystyisi keskittymään uuden suhteen luomiseen. 

Näissä erovanhemmuus -kuvioissa exät ovat mukana ihan eri tavalla kuin lapsettomilla. Mutta siinäkin on ne rajansa, enkä itse alkaisi selostaa toiselle ex-puolisoni asioita. Enkä tykkäisi, jos ex-puolisoni tilittäisi uudelle puolisolleen kaikki yksityisasiani.

Vierailija
14/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että ruikutetaan niiden perään. Surkimukset. 

Vierailija
15/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua puhua mitään entisistä suhteistani, vaikka ero olisi ihan tuorekkin. Miksi ihastuneena alkaisin puhua toisesta/toisista miehistä?. Ei vaan ole mitään mielenkiintoa ja tarvetta sellaiseen. Ex avokki puhui 2 exästään oikeastaan viikottain koko 20v suhteemme ajan. Voin sanoa, että se oli todella raskasta. Itse hän alkou jossain 5v kohdalla syyttelemään, että taidan olla vielä suhteessa exäni ksnssa, koska en puhu hänestä mitään. (Miehen logiikkaako?) 

Vierailija
16/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoroviikkovanhempihan ei ole edes eronnut, vaan täysin naimisissa eksänsä kanssa. Eronnut ei säädä ja sohlaa eksän asioita ja yhteisiä lapsia, vaan on *vapaa*

Vierailija
17/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on täysin skitsoa. Sinä olit kumppanin sijaan joku yleisö ja todistaja rakkaudelle eksää kohtaan. Hyi hemmetti

Vierailija
18/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon, jos ei edes deittiapissa osaa olla hiljaa exästään ja kylmä ghostaus. Itse kerran kirjoittelin yhden miehen kanssa ja onneksi ennen tapaamista paljastui että olisi pitänyt pitää jotenkin matalaa profiilia exän takia kun ero on vielä kesken, sänkyseura olisi kelvannut. Täyttä ajanhukkaa oli minulle.

Vierailija
19/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte tällaisia ihmisiä jotka puhuu vaan eksistään?

Ja miksi te alennutte sellaiseen suhteeseen?  Onko teillä huono itsetunto? Tai oliko teidän lapsuudenkodissa virtahepo olohuoneessa?

Vierailija
20/44 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut. Naiset harrastavat näitä stereotyyppi analyysejä.