Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?

Vierailija
02.12.2024 |

Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?

Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?

Kommentit (463)

Vierailija
21/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran silmätulehduksen takia lääkärille ja hän otti asiakseen alkaa paasata ylipainostani. Kaikenlaisia törppöjä sitä onkin. 

Minä tiedän että olen lihava, ei pitäisi tulla minulle yllätyksenä jos lääkäri huomaa myös. Lihava lumihiutale ei ole söpö😁

Vierailija
22/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näillä provotaidoilla ei kannata hakeutua edes Salatut elämän käsikirjoittajaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole kiva tunne kuulla edes lääkärin , että on lihava, vaikka itse tasan tarkkaan saman asian. 

Tai lukea omakannasta, obesitas.

Mutta ei sitä vittuiluksi voi sanoa.

Vierailija
24/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika nurinkurista jos lääkäri ei saa kannustaa terveelliseen elämäntapaan. Mennyt "pikkasen" yli tämä kehorauhalässytys. 

Vierailija
25/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vähän riippua siitä, miksi lääkäriin on menty. Jos kyseessä on 2-tyypin diabetes niin lienee paikallaan huomauttaa ylipainosta, murtuneen sormen kanssa ei.

Ei ylipaino ole mikään identiteettiin tai persoonaan liittyvä asia, vaan sairaus ja terveysriski. Kaikki lääketieteen ammattilaiset ovat velvollisia kertomaan potilaille terveysriskeistä, jos sellaisia huomaavat.

Vierailija
26/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taisi olla ihan THL:n kehoitus, että ylipainoon pitää puuttua. Mutta harva sitä tekee. Moni ainakin mies uskoo olevansa vielä armeijan painossa, ja eivät oikeasti ymmärrä, miten se vatsakumpu on vaarallinen  terveydelle.

TK:ssa pitäisi jokainen uusi asiakas vastaanotolla punnita edes potilaan itsensä nähtäväksi, koska moni ei oikeasti tiedä painoaan. Olen kuullut, kun kymmeniä  kiloja vähemmän on oma arvio, kuin totuus. Monilla on kotona joku vanha vieterivaaka, joka ei näytä ikävää todellisuutta,

On kerrottu, että kovin iso ihminen voi uskoa olevansa 20 kiloa kevyempi kuin todellisuudessa on. Se paino kertyy niin salakavalasti.

Vierailija
27/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle voi sanoa. Ihan samoin kuin mistä tahansa terveyteen vaikuttavasta asiasta.

Mutta itselleni oli ikävä kokemus neuvolasta. Olin siis vielä neuvola ikäinen,kun siellä hoitsu sanoi,että olin ylipainoinen etc. Moitti sitä. En ollut tajunnut koko asiaa aiemmin. Sai minut vihaamaan punnituksia koko elämän ajaksi. Ja tuntemaan olevani "huonompi" jotenkin jo neuvola iässä.

Nyt olen +40 mutta muistan tuon vieläkin.

Aikuinen eri asia.

Vierailija
28/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylipainoa. Nyt oon aika tiiviisti joutunut muun syyn takia käymään työterveyslääkärillä ja myös erikoissairaanhoidossa. Kertaakaan, ei yhtä ainoaa kertaa ole kukaan sanonut mun painosta, kun se ei liity tutkittavaan/hoidettavaan vaivaan mitenkään. Toki olen tuonut esille sen, että tiedän olevani ylipainoinen. Siihen ei ole sen enempää sitten puututtu. 

Vierailija
29/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden pitäisi jakaa jaxuhaleja? 

Vierailija
30/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sama työterveyslääkäri kirjoittanut saikun? Iiseaiheutettu täysin, ja kai työterveyslääkärin oletetaan huolehtivan firman edusta siinä ettei turhia saikkuja tulisi lihavuussairauksien takia. 

Vierailija
31/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ylipainoiselle on: mainitse asia heti ensin itse. Lääkäri ei tule siitä sitten huomauttamaan enää.

Toimii. Ja näin kerrot sille lääkärille,että tiedät asian.

Vierailija
32/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi huomasi 12 vuotiaana ettei koko maailma rakastakaan häntä. Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset, vanhustenhoidon ongelmat koskevat enemmän naisia, koska miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset Esperi Caren lattioille.

Vierailija
33/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli julmaa muutama vuosi sitten itsekin tajuta, että omaa vikaa ne omat teot ovat. Ei siinä mikään muu auttanut.

Vierailija
34/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vähän riippua siitä, miksi lääkäriin on menty. Jos kyseessä on 2-tyypin diabetes niin lienee paikallaan huomauttaa ylipainosta, murtuneen sormen kanssa ei.

No, ylipaino vaikuttaa myös luunmurtuman paranemiseen. 

Vierailija
35/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin murtuneen sormen takia työterveyteen mennessä lääkäri kirjasi, että ylipainoa löytyy aika lailla. Ei ottanut puheeksi, mutta niin vain sinne oli tämänkin löydöksen kirjoittanut.

Vierailija
36/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taisi olla ihan THL:n kehoitus, että ylipainoon pitää puuttua. Mutta harva sitä tekee. Moni ainakin mies uskoo olevansa vielä armeijan painossa, ja eivät oikeasti ymmärrä, miten se vatsakumpu on vaarallinen  terveydelle.

TK:ssa pitäisi jokainen uusi asiakas vastaanotolla punnita edes potilaan itsensä nähtäväksi, koska moni ei oikeasti tiedä painoaan. Olen kuullut, kun kymmeniä  kiloja vähemmän on oma arvio, kuin totuus. Monilla on kotona joku vanha vieterivaaka, joka ei näytä ikävää todellisuutta,

On kerrottu, että kovin iso ihminen voi uskoa olevansa 20 kiloa kevyempi kuin todellisuudessa on. Se paino kertyy niin salakavalasti.

Tää. Ja olis hyvä, että siinä vaa'assa olis kehonkoostumusmittaus, niin näkis suoraan paljonko siitä painosta on rasvaa, vettä, lihasta. Moni mies varsinkin luulee olevansa salskea lihaskimppu, mutta onkin todellisuudessa pääasiassa nestettä ja ihraa.

Vierailija
37/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

2 kk synnytyksestä pitää olla takaisin normaalipainossa. Ilmeisesti et ollut siis normaalipainoinen ennen raskauttakaan, tai lihoit yli sen 15-20 kg, jonka sikiö, lapsivesi ja lisääntynyt verimäärä painaa.

Oletko syönyt kahden edestä lapsuudesta saakka?

Heh. Olin nuorena alipainoinen ja kun aloin urheilemaan, paino nousi tasaisesti lihasmassan mukana (en kuitenkaan nostellut painoja, eli rakentanut kehoa tietoisesti). Raskauden myötä tuli reippaasti nestettä ja myös rasvaa, kuten kuuluukin. Nykyään olen takaisin normaalipainon alapäässä, kun en ole enää urheillut aktiivisesti vuosiin, enkä kerännyt rasvavarastoa imetystä varten

Lääkärithän eivät halua naisten olevan missään tekemisissä vauvojen kanssa. Mitä nopeammin pääsevät r aiskaamaan ja terrorisoimaan raskaana olevaa, ja mitä aiemmin saavat silvottua vauvan ulos ja kiinnitettyä omiin laitteisiinsa, sekä vieroitettua lapsen äidinmaidosta tai estettyä imetyksen kokonaan, sen onnellisempia he ovat. Sillä sitä riippuvaisempi vauvasta ja äidistä nimittäin tulee heidän palveluistaan, kun luonnollinen prosessi on katkaistu ja lääkäri sohlaa tässä vläissä molempia mutiloiden. Luonnossa se että nainen kerää painoa raskauden aikana on erittäin edullista naiselle ja vauvalle molemmille

Eli kehoni toimi täydellisesti, ja on aina toiminutkin. Ja sekös lääkäriä harmittaa

Vierailija
38/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika nurinkurista jos lääkäri ei saa kannustaa terveelliseen elämäntapaan. Mennyt "pikkasen" yli tämä kehorauhalässytys. 

Minun mielestäni se, että jollakin ammattiryhmällä olisi oikeus toimia rikollisesti ja vihaavasti ammattinsa puolesta, menee yli. En minä ainakaan ole luovuttanut heille mitään perusoikeuksiani ylittäviä lupia, ja silti he yrittävät painostaa ja pelotella mitä hirveimmillä menetelmillä ties minkälaisiin fyysistä kehorauhaani loukkaaviin toimenpiteisiin. Ja lapset suorastaan pakotetaan näihin - jos vanhempi ei suostu, sosku vie lapset lääkärin mutiloitavaksi. Tämä kaikkihan on täysin laitonta ja ihmisoikeuksien vastaista sörkkimistä ja kajoamista

Vierailija
39/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

Miksi ihmeessä käyt työterveshoitajalla äitiyslomalla? 

Vierailija
40/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö lihavat olekaan lepposia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi