En saanut yhtään mitään kun jäin leskeksi
Kommentit (72)
Oma vanhempani on vanhuuseläkkeellä ja saa leskeneläkettä.
Suomessa 240000 saa leskeneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olit yli 50-vuotias, kun menitte naimisiin tai avioliittonne kesti alle 5 vuotta, niin silloin sinulla ei ole oikeutta leskeneläkkeeseen, jos teillä ei ole yhteisiä lapsia.
Kuka näitä syrjiviä lakeja oikein tehtailee? Onkohan Suomessa yhtään oikeasti yhdenvertaista lakia?
Kuinka kauan sulla siis oli sivusuhde naimisissa ollessasi? Ja vielä leskeneläkettä mangut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, sinähän ratkaisit ongelman nerokkaasti. Muutit miehesi hautajaispäivän iltana seuraavan miehen luo. Mun mielestä se on ehdottomasti ällistyttävin sun tempauksistasi.
Mikä siinä niin ällistyttää?
Kuinka monta muuta näin käyttäytynyttä tuoretta leskeä tunnet?
Eihän me oltu ns aviopari enää vuosiin. Pelkkä hoitosuhde. Kuten sanoin, niin sinne en voinut jäädä asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan sulla siis oli sivusuhde naimisissa ollessasi? Ja vielä leskeneläkettä mangut...
No ei me tavattu ennen mieheni kuolemaa.
Nuorempia sukupolvia siis syrjitään. Tunnen paljon rikkaita naisleskiä jotka eivät ole edes olleet töissä. Ainakaan vakituisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, sinähän ratkaisit ongelman nerokkaasti. Muutit miehesi hautajaispäivän iltana seuraavan miehen luo. Mun mielestä se on ehdottomasti ällistyttävin sun tempauksistasi.
Mikä siinä niin ällistyttää?
Varmaan se, ettet osannut hetkeäkään elää yksin.
eri
Eihän mulla ollut edes mitään tuloja ja se talo jossa syrjässä asuin ei ollut mitenkään turvallinen. Lisäksi mulla ja miehelläni oli ollut 7v vain hoitosuhde.
Olit kolmekymppinen. Olisit mennyt töihin. Mutta valitsit ryhtyä toisen miehen elätiksi ja nyt olet valittanut siitä ratkaisusta jo 20 vuotta.
Ihan varmasti olisit päässyt vaikka postille lajittelijaksi tai kaupan kassalle. Noihin hommiin otetaan ihan lukioikäisiäkin vailla työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Valiksen aamu alkaa valittamalla, mikä yllätys. Montakohan kertaa olet tästä leskeneläkkeestäkin jauhanut... TIETENKÄÄN et saanut mitään eläkettä, kolmekymppinen lapseton ihminen.
Ei sitä nykyään saa edes lapselliset.
Vain lapsi saa eläkettä (elatusmaksua) kuolleen vanhemman työeläkkeestä, kunnes täyttää 18v.
Kyllä saa.
240000 saa leskeneläkettä
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Valiksen aamu alkaa valittamalla, mikä yllätys. Montakohan kertaa olet tästä leskeneläkkeestäkin jauhanut... TIETENKÄÄN et saanut mitään eläkettä, kolmekymppinen lapseton ihminen.
Vain lapsi saa eläkettä (elatusmaksua) kuolleen vanhemman työeläkkeestä, kunnes täyttää 18v.
Kyllä saa.
240000 saa leskeneläkettä
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
"Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei me tavattu ennen mieheni kuolemaa.
Whaaat? Muutit ihan summassa täysin tuntemattoman miehen luo??? Anteeksi mutta mikä vika sulla on aivoissa?
En missään nimessä voinut jäädä entiseen kotiini. Mulla oli niin paha stalkkeri siellä. Tein hänestä kyllä ilmoituksia poliisille. Lisäksi palvelut olivat 20km päässä ja auto vanha ja rämä. Kulkeminen ja kaikki olisi ollut mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä voinut jäädä entiseen kotiini. Mulla oli niin paha stalkkeri siellä. Tein hänestä kyllä ilmoituksia poliisille. Lisäksi palvelut olivat 20km päässä ja auto vanha ja rämä. Kulkeminen ja kaikki olisi ollut mahdotonta.
Mieleesi ei tullut muuttaa johonkin toiseen kaupunkiin, jossa julkinen liikenne toimii ja jossa on työpaikkoja?
Mitä mä oikein luen tästä ketjusta? Onko tämä vuosituhannen trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieleesi ei tullut muuttaa johonkin toiseen kaupunkiin, jossa julkinen liikenne toimii ja jossa on työpaikkoja?
En saa mistään töitä. Olen vaikka kuinka paljon hakenut elämäni aikoina eri kaupungeista töitä. En pysty sairauksien takia fyysistä työtä tekemään eikä kukaan huolikaan kun on mm tuki ja liikuntaelin sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomille ei ole näitä etuja. Suomi on jaettu tukien suhteen niin, että vaan synnyttäneet tai vastuuttomasti panneet miehet saa yhteiskunnan tukia. Eli tyhmyyksiä täytyy tehdä urakalla, että saa tukia.
Olen lapseton leski ja saan leskeneläkettä
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä oikein luen tästä ketjusta? Onko tämä vuosituhannen trolli?
Ammattivalittajahan tämä. Voi kai häntä siksikin kutsua... :D
Onko tuo siis oikea ihminen? Joka on kertonut kaikki nuo yksityiskohdat elämästään jollain vauvapalstalla? Enpä taida uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mistään töitä. Olen vaikka kuinka paljon hakenut elämäni aikoina eri kaupungeista töitä. En pysty sairauksien takia fyysistä työtä tekemään eikä kukaan huolikaan kun on mm tuki ja liikuntaelin sairaus.
Ihan varmasti olisit kolmekymppisenä saanut. Tekosyitä.