Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut yhtään mitään kun jäin leskeksi

Vierailija
02.12.2024 |

En edes yhtään leskeneläkettä. 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ollut avioliitossa? Vai olitko mennyt naimisiin liian vanhana tai puolisosi kuollut, kun olit liian nuori?

Olin. Oltiin avioliitossa yli 10 vuotta.

Kuinka vanha olit, kun menitte naimisiin?

Olin 22v.

Ja kuinka vanha olit, kun puolisosi kuoli?

33v.

Vierailija
22/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, Valiksen aamu alkaa valittamalla, mikä yllätys. Montakohan kertaa olet tästä leskeneläkkeestäkin jauhanut... TIETENKÄÄN et saanut mitään eläkettä, kolmekymppinen lapseton ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, sinähän ratkaisit ongelman nerokkaasti. Muutit miehesi hautajaispäivän iltana seuraavan miehen luo. Mun mielestä se on ehdottomasti ällistyttävin sun tempauksistasi.

Vierailija
24/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi saada jotakin eläkettä siksi, että puoliso kuolee? Eläke ansaitaan tekemällä työtä tai olemalla niin sairas, että on työkyvytön.

Oletko leskeneläkkeestä koskaan kuullut? Itse APn asiaan en nyt ota kantaa.

Vierailija
25/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke on vanha jäänne. Sillon kun se keksittiin niin naiset eivät vielä käyneet useinkaan kodin ulkopuolella töissä. Sillä siis haluttiin turvata naisen ja mahdollisten lasten toimeentulo. Näitä eläkkeitä pitäisi varmaan päivittää nykyaikaan.Moni rikas leski saa hyvää leskeneläkettä. Sehän on puolet tämän kuolleen aviopuolison tuloista. Avopuoliso ei saa mitään jos ei alaikäisiä lapsia.

Vierailija
26/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, sinähän ratkaisit ongelman nerokkaasti. Muutit miehesi hautajaispäivän iltana seuraavan miehen luo. Mun mielestä se on ehdottomasti ällistyttävin sun tempauksistasi.

Mikä siinä niin ällistyttää?

Vierailija
27/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke on vanha jäänne. Sillon kun se keksittiin niin naiset eivät vielä käyneet useinkaan kodin ulkopuolella töissä. Sillä siis haluttiin turvata naisen ja mahdollisten lasten toimeentulo. Näitä eläkkeitä pitäisi varmaan päivittää nykyaikaan.Moni rikas leski saa hyvää leskeneläkettä. Sehän on puolet tämän kuolleen aviopuolison tuloista. Avopuoliso ei saa mitään jos ei alaikäisiä lapsia.

Moni työtön on työkokeilussa työmarkkinatuella esim hyllyttämässä tavaroita kaupoissa. 

Työkokeilussa ei kerry eläkettä. 

Vierailija
28/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä iso joukko leskistä ei saa leskeneläkettä lainkaan. Leskeneläke evätään kokonaan jos leski on alle 50-vuotias ja lapseton, samoin leskeneläke evätään lapsettomalta leskeltä jos avioliitto on kestänyt alle 5 vuotta. Avoliitossa eläneet jäävät myös kokonaan leskeneläkkeen ulkopuolelle.

Vierailija
29/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotukeen tulee työvelvoite"

https://yle.fi/a/74-20043998

Ei kerry eläkettä. 

Vierailija
30/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää hakea. Kyllä sitä saa nuoretkin lesket. Tosin nykyään vain kymmenen vuotta.

Vierailija
31/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, ettet osannut hetkeäkään elää yksin.

eri

Vierailija
32/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos leski sen sijaan on jo ehtinyt täyttää 50-vuotta mennessään uudelleen naimisiin, ei oikeus leskeneläkkeeseen häviä."

https://www.minilex.fi/a/oikeus-leskeneläkkeeseen

Vierailija
33/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Eihän mulla ollut edes mitään tuloja ja se talo jossa syrjässä asuin ei ollut mitenkään turvallinen. Lisäksi mulla ja miehelläni oli ollut 7v vain hoitosuhde.

Vierailija
34/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos leski sen sijaan on jo ehtinyt täyttää 50-vuotta mennessään uudelleen naimisiin, ei oikeus leskeneläkkeeseen häviä."

https://www.minilex.fi/a/oikeus-leskeneläkkeeseen

Eli 70-vuotias mummo saa koko loppuelämänsä leskeneläkettä, vaikka menee uudelleen naimisiin. 

Vierailija
35/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisin saakaan leskeneläkettä. Kunhan täällä melutaan. 

Ainoastaan alaikäiset lapset saavat, joka vastaa elatusmaksua. 

Vierailija
36/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitää hakea. Kyllä sitä saa nuoretkin lesket. Tosin nykyään vain kymmenen vuotta.

1974 syntynyt ja sitä vanhempi saa leskeneläkettä loppuelämän. 

1975 syntyneillä ja nuoremmilla se on rajattu 10 vuoteen. 

Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin. 

Vierailija
37/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Eihän mulla ollut edes mitään tuloja ja se talo jossa syrjässä asuin ei ollut mitenkään turvallinen. Lisäksi mulla ja miehelläni oli ollut 7v vain hoitosuhde.

Olit kolmekymppinen. Olisit mennyt töihin. Mutta valitsit ryhtyä toisen miehen elätiksi ja nyt olet valittanut siitä ratkaisusta jo 20 vuotta.

Vierailija
38/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta muuta näin käyttäytynyttä tuoretta leskeä tunnet?

Vierailija
39/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykyisin saakaan leskeneläkettä. Kunhan täällä melutaan. 

Ainoastaan alaikäiset lapset saavat, joka vastaa elatusmaksua. 

Kyllä saa. 1974 syntynyt ja sitä vanhempi saa loppuelämänsä työeläkeyhtiöiltä. 

Vierailija
40/72 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Olit kolmekymppinen. Olisit mennyt töihin. Mutta valitsit ryhtyä toisen miehen elätiksi ja nyt olet valittanut siitä ratkaisusta jo 20 vuotta.

En ole päässyt mihinkään töihin. En sielläkään päässyt mihinkään opiskelemaan tai töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi