Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, millä tavoin muut naiset ovat kiusanneet teitä?

Vierailija
01.12.2024 |

Nyt saa avautua. 

Minua kiusattiin teininä hyvistä arvosanoista ja ulkonäöstä. Tytöt jättivät ulkopuolelle, kun olin heidän seuraansa liian ruma tai jotain. 

Nuorena aikuisena sain kokea outoa piiloilkeilyä kaverin kaverilta, en tiedä mistä siinä oli kyse. 

Työelämässä muutama vanhempi nainen on kiusannut. Se on ollut sellaista tiuskimista ja välillä pikkuasioista huutamista ja raivoamista, julkista nolaamista jopa. 

Hassua on ollut se, että moni näistä kiusaajista on ollut lihava. Liekö sattumaa. 

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se toksinen feminiinisyys on.

Vierailija
2/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikittelyä. Oma arvioni, että taustalla kateus.

Ulossulkemista.

Pahan puhumista. Oma arvioni, että taustalla harmitus omasta saamattomuudesta.

Ja paljon muuta. Nainen on naiselle susi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, että kukaan olisi kiusannut minua enkä itsekään ole kiusannut ketään. En usko, että painolla on mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
4/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusanneet kaikenkokoiset, mutta yhteistä heille on ollut, että he ovat olleet tyhmiä ja minun älykkyyteni sai heidät kateelliseksi.

Vierailija
5/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattumaa, että olleet lihavia

Vierailija
6/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena töissä jouduin muutaman vaihtariraivarin kohteeksi, siinä kaikki. Nyt olen itse siinä iässä, ja muistan käyttäytyä ;). Kouluvuosina ne olivat pojat, jotka kiusasivat, tönivät, varastivat, haukkuivat ja huorittelivat. Mies on naiselle susi, vai kuinka?

Vierailija
7/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sattumaa, että olleet lihavia

Tai sitten ei. Jospa lihavat naiset ovat kateellisia hoikemmille ja siksi kiusaavat?

Vierailija
8/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään tavalla. Ei ole miehetkään kiusanneet. Viimeksi ala-asteella kiusattiin.  

Vierailija
9/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista, että kukaan olisi kiusannut minua enkä itsekään ole kiusannut ketään. En usko, että painolla on mitään tekemistä asian kanssa.

Mutta eikö olekin jännä juttu, että itse olen hoikka ja lähes kaikki minua kiusanneet naiset olivat läs-ke-jä? 

- ap

Ok, tämä selvensi  miksi sinusta ei ole oikein pidetty. Luultavasti vanhemmat (luultavasti myös työssä kokeneemmat) naiset ovat joutuneet sanomaan sinulle jostain asiallisesta työasiasta ja sä olet ottanut tämän kiusaamisena. Voin lihavana naisena sanoa, että ei mitään syytä kiusata nuorempia tai hoikempia. Sen sijaan kyllä huomaan, ketkä katselevat ulkonäköäni arvioivasti (tai sanovat jopa suoraan) ja arvioivat minua sen mukaan.  Lähtökohtaisesti en näihin henkilöihin suhtaudu kaikkein ystävällisimmin eli pidän etäisyyttä.

Vierailija
10/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö olekin jännä juttu, että itse olen hoikka ja lähes kaikki minua kiusanneet naiset olivat läs-ke-jä? 

- ap

Ok, tämä selvensi  miksi sinusta ei ole oikein pidetty. Luultavasti vanhemmat (luultavasti myös työssä kokeneemmat) naiset ovat joutuneet sanomaan sinulle jostain asiallisesta työasiasta ja sä olet ottanut tämän kiusaamisena. Voin lihavana naisena sanoa, että ei mitään syytä kiusata nuorempia tai hoikempia. Sen sijaan kyllä huomaan, ketkä katselevat ulkonäköäni arvioivasti (tai sanovat jopa suoraan) ja arvioivat minua sen mukaan.  Lähtökohtaisesti en näihin henkilöihin suhtaudu kaikkein ystävä

Ihan asiallinen olen töissä ollut kaikille enkä kommentoi kenenkään ulkonäköä päin naamaa. Tein vain tuon hauskan havainnon. 

- ap

Vierailija
11/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No kyllä on, kun läskejä nyt muutenkin kiusataan ainakin nimittelemällä.

Vierailija
12/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi narsismin tyypillisimpiä piirteitä on, että leimaa kaikki ongelmat muiden aiheuttamiksi ja erityisesti se, että luulee muiden olevan kateellisia hänelle. AP:n ihmiskäsitykset paistavat tässä aika hyvin läpi ja hän luultavasti itse on syyllistynyt epäasialliseen käytökseen kollegojaan kohtaan.

Vierailija
13/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ja sekö antaa oikeuden purkaa pahaa oloa muihin? Niihinkin, jotka eivät ole nimitelleet. 

Vierailija
14/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi narsismin tyypillisimpiä piirteitä on, että leimaa kaikki ongelmat muiden aiheuttamiksi ja erityisesti se, että luulee muiden olevan kateellisia hänelle. AP:n ihmiskäsitykset paistavat tässä aika hyvin läpi ja hän luultavasti itse on syyllistynyt epäasialliseen käytökseen kollegojaan kohtaan.

Olet väärässä. En ole ollut epäasiallinen työpaikalla. 

- ap

Vierailija
15/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ja sekö antaa oikeuden purkaa pahaa oloa muihin? Niihinkin, jotka eivät ole nimitelleet. 

Ei ole minulle tuttu tuollainen käytös. 

Vierailija
16/91 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nyt vaan kertoa, että olen hoikka ja liikehdin sirosti ja lihavat kammottavat minua ja kaikkia ihmisiä. 

Vierailija
17/91 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla on kyseenalaistettu ammattitaitoa, huudettu, raivottu, puhuttu selän takana pas.kaa ja pidetty mykkäkoulua. Itse olin tapahtuma-aikaan nelikymppinen, nuo raivottaret puolestaan 10-20 vuotta vanhempia. 

Vierailija
18/91 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota piiloilkeilyä olen kokenut samassa kaveriporukassa olevalta naiselta kun olimme nuorempia, nyt ymmärrän hänen olleen kateellinen tuolloin.

Vierailija
19/91 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ap:n naisviha huokuu selvästi, eivätkä muut jaksa sellaista.

Kannattaa ehkä käsitellä asiaa terapiassa.

Vierailija
20/91 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulossulkemista

juoruilua, ja vieläpä niin, että ihan perättömiä väitteitä esitetään eikä kukaan tule edes tarkastamaan, että onko ne totta, vaan sen sijaan vain eletään ja minut kohdataan sen mukaan kuin olisi. Sitten joskus silloin tällöin saan kuulla lausahduksia tyyliin "voi vitsi! et ole yhtään sellainen mitä nuo tuolla on puhunut!"

Ala-asteelta lähtien olen ollut tyttöjen nokittavana. Yleensä aina se luokan tyttöjengi, joka piti itseään luokan tai koulun tärkeimpinä henkilöinä, suosituimpina. Minä kun en osannut muokkaantua sosiaalisen paineen mukaisesti tai uskoa noin vain mitä väitetään, vaan halusin aina tietää lähteet ja pohtia olisiko joku mee tekijä voinut vaikuttaa johnkin tilanteeseen tai asiaan. Kokivat sen kai henkilökohtaisena loukkauksena, että kyselen liikaa asiaan liittyviä tekijöitä enkä usko noin vain.

Olin myös luokan pisin ja sain kokeista kymppejä niihin lukematta. Sekin nyppi. Joku luokan tavoitelluin poika yläasteella oli joskus tunnustanut jollekin, että tykkää minusta ja siitä sitten ylasteella pääsin tyttöjen kiusaamaksi, koska heistä nistä kusaajista siis) he olivat paljon parempia, nätimpiä ja muutenkin kaikin tavoin laadukkaampia. Lukiossa sitten syrjittiin, koska en ollut kiinnostunut kännäämisestä. Aikuisena tuo on oikeastaan ollut myös syy siihen, että minut jätetään ulkopuolelle: kun en ryyppää, en edes juhlapyhinä tai syntymäpäivillä (onhan se nyt epäilyttävää henkilön mielestä, joka on päihderiippuvainen). Ja kun en juorua. Enkä suhtaudu negatiivisesti suomeen muuttaviin ihmisiin tai suomalaisiin muihin vähemmistöihin. Ja uusin, tai viimeisin on se, että kun olen rokotettu.

itse näen, että ihmiset, jotka ovat kovin riippuvaisia toisista ihmisistä ja heidän hyväksynnästään, ovat kaikista kovimpia kiusaamaan. ehkä he ovat myös epävarmempia itsestään, ehkä myös mukana kateutta.

Koen myös, että vaikka lapsena olikin vaikea olla tilanteessa, jossa kiusattiin, niin näin aikuisena, en ehkä ole kuitenkaan menettänyt mitään, kun ne ihmiset eivät ole elämässäni olleet pakollista enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi