Miksi ihmiset luulevat säästävänsä?
Ostamalla black friday innoittamina kaiken maailman krääsää?
Lapsikin osaa laskea, että eniten säästää, kun ei osta yhtään mitään.
Kommentit (63)
Ns. säästin ostamalla päiväpeiton, jota minulla ei ollut. Olen tyytyväinen ostokseeni.
Vierailija kirjoitti:
Jos astianpesukone menee rikki olen valmis maksamaan normaalin hinnan eli 900 e pesukoneesta. Nyt pesukone meni rikki ja sain alennusta yli 400 e, koska Black Friday. En osta mitään 300-400 e koneita, koska ne eivät kestä sitäkään vähää mitä kalliimpi.
Siihen 450e maksavaan koneeseen laitetaan 3 viikkoa ennen black firaytä hintalappu 900e, sitten se voidaan myydä 3 viikon kuluttua normaalisti puoleen hintaan, näin se menee.
ps eikä kenelläkään ole ikinä kone hajonnut juuri silloin kun on vaikkapa black friday, nämä on vain näitä tyhmien tekosyitä tuhlaamiseen
Alennusmyynneistä ostan ihan kaikki tavarat ja vaatteet. Kaikki vaatteet ostan kesä- ja talvialennusmyynneistä ja kodinkoneet Black Friday tai joulualennukset. Valitettavasti ei ole varaa normihintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos astianpesukone menee rikki olen valmis maksamaan normaalin hinnan eli 900 e pesukoneesta. Nyt pesukone meni rikki ja sain alennusta yli 400 e, koska Black Friday. En osta mitään 300-400 e koneita, koska ne eivät kestä sitäkään vähää mitä kalliimpi.
Mullakin hajosi pesukone, irrotin vanhan ja vein sen sorttiasemalle, samalla reissulla hain tilalle koneen hintaan 20e, joka oli torissa myynnissä ja asensin paikoilleen ja sain jo pyykit takaisin pyörimään.
Edellinen kone maksoin 50e ja kesti 10 vuotta, saa nähdä kauanko tämä 20e maksanut kestää, näyttää aika uudelta ja vähän käytetyltä, joku rikas sen möi, oli iso talo ja uheiluautoja pihassa ja muuta, että ei varmaan ollut tarvetta pistää jotain romua eteenpäin epätoivoisesti rahapulassa.
Jos kerran 50e saa 10 vuotta kestävän koneen, niin miksi maksaa 900e esimerkiksi 5 vuotta kestävästä koneesta? Tässäkö muka säästää?
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan sun lähes tonnin kone kesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mainostaa "säästin 50e tai säästin 100e" mutta oikeasti he menettivät eli tuhlasivat 350e tai 550e tai jotain ja jos eivät olisi ostaneet esim 550e maksavaa tuotetta, olisivat säästäneet 550e.
T aika lyhyt matikka ihmisillä?
Hyvä matikka. Käytin 950 euroa ja säästin yli 200 euroa. Kännykkä ja tabletti. Kummatkin tuli tarpeeseen.
Ei ollut oikeaa tarvetta, ennenkin tavarat vaihdettiin kun ne hajosivat, eikä silloin kun sattui olemaan joku kampanja-päivä ja halutaan vähän shoppailla ja päivitellä vehkeitä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen 450e maksavaan koneeseen laitetaan 3 viikkoa ennen black firaytä hintalappu 900e, sitten se voidaan myydä 3 viikon kuluttua normaalisti puoleen hintaan, näin se menee.
ps eikä kenelläkään ole ikinä kone hajonnut juuri silloin kun on vaikkapa black friday, nämä on vain näitä tyhmien tekosyitä tuhlaamiseen
Kyllä köyhä seuraa niitä hintoja pitkin vuotta. Ei men läpi tuollaiset hinnanmuutokset.
Oikeesti tämä on köyhien kateutta kun niillä ei ole varaa ostaa mitään. Kaikki jotka ostaa tekee hyvää Suomen taloudelle.
Hintojen kanssa kikkaillaan niin, että todellista säästöä ei juuri tule.
En osta ikinä näistä teema-päivistä/viikoista mitään, koska vastustan näitä yleisellä tasolla.
Nämä lisäävät krääsän ja roinan hysteeristä kulutusta, lisäävät ja tukevat maailman saastuttamista ja lisäävät myös Kiinan ja sitä kautta Venäjän talouden tukemista.
Jos olet hankkimassa joka tapauksessa tuotteen X, säästät, jos ostat sen alennuksessa. Ei kovin vaikea konsepti.
Eri asia jos ei ollut aikeissa ostaa mitään, mutta ostaa puhtaasti siksi, kun "halvalla sai".
Telkku hajosi pari viikkoa sitten paikallisen sähkönsiirtofirman räpsytellessä sähköjä vähän turhan tiuhaan. 10v vanha töllö joten ei maksa vaivaa valitella mihinkään. Valitettavasti ehdin jo tottua telkuttomaan elämään jotta olisin innostunut bf-ostoksille "säästämään".
Vierailija kirjoitti:
En osta ikinä näistä teema-päivistä/viikoista mitään, koska vastustan näitä yleisellä tasolla.
Nämä lisäävät krääsän ja roinan hysteeristä kulutusta, lisäävät ja tukevat maailman saastuttamista ja lisäävät myös Kiinan ja sitä kautta Venäjän talouden tukemista.
Jokainen meistä on tavallaan pieni yrittäjä, joka voi kräämäkulttuuria tukemalla tukea Venäjää.
Tässä on hyvä pointti, jokaisen tulisi siis itsekin noudattaa samaa ohjetta, jota he saarnaavat yrityksistä, jotka käyvät kauppaa ja tukevat Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä köyhä seuraa niitä hintoja pitkin vuotta. Ei men läpi tuollaiset hinnanmuutokset.
Jep, itse ostin telkkarin, syys-lokakuussa kävin pariin kertaan liikkeessä katsomassa tiettyä mallia, mutta koska ei ollut kiire niin päätin odottaa Black Fridayta, jos ois vaikka alessa.
Ja olihan se, 500e halvempi kuin lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Telkku hajosi pari viikkoa sitten paikallisen sähkönsiirtofirman räpsytellessä sähköjä vähän turhan tiuhaan. 10v vanha töllö joten ei maksa vaivaa valitella mihinkään. Valitettavasti ehdin jo tottua telkuttomaan elämään jotta olisin innostunut bf-ostoksille "säästämään".
Jos on läppäri voi katsoa netistä tv-ohjelmia.Läppäri kuluttaa sähköä paljon vähemmän kuin telkkari.
En tiedä säästänkö mutta johonkin ne rahat on laitettava. Mitä niitä pankkitilillä pitämään kun elämästä kannattaa nauttia kun voi. Eri asia tietenkin jos elää toisten rahoilla kdestä suuhun kuin koira.
Minusta nuo Black friday alennukset on ihan samanlaisia kuin tarjoukset muutenkin ympäri vuoden. Ei ne todellakaan ole mitään hurjia - 80%, mitä jossain Amerikassa. Gigantti myy pesukoneita ym jatkuvasti samoilla alennuksilla.
Ihmiset ovat ilman tiettyä tuotetta ja odottavat kunnes sellainen tuote tulee seuraavan kerran tarjoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valveutunut alennusmyynnin metsästäjä kyllä tuollaisesta ilmoittaisi kuluttajalautakuntaan. Minä ainakin ilmoittaisin, mutta ei ole osunut kohdalle tuollaista.
No eipä ollut varaa kalliimpaankaan.