Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset luulevat säästävänsä?

Vierailija
01.12.2024 |

Ostamalla black friday innoittamina kaiken maailman krääsää?

Lapsikin osaa laskea, että eniten säästää, kun ei osta yhtään mitään.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14672 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkku hajosi pari viikkoa sitten paikallisen sähkönsiirtofirman räpsytellessä sähköjä vähän turhan tiuhaan. 10v vanha töllö joten ei maksa vaivaa valitella mihinkään. Valitettavasti ehdin jo tottua telkuttomaan elämään jotta olisin innostunut bf-ostoksille "säästämään".

Jos on läppäri voi katsoa netistä tv-ohjelmia.Läppäri kuluttaa sähköä paljon vähemmän kuin telkkari.

Aika tympeää on kyllä katsella pieneltä näytöltä leffoja/sarjoja

Vierailija
42/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ilman tiettyä tuotetta ja odottavat kunnes sellainen tuote tulee seuraavan kerran tarjoukseen.

Niin kaikki ei osta tuotteita hetken mielijohteesta vaan hintoja seurataan pidemmältä aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mainostaa "säästin 50e tai säästin 100e" mutta oikeasti he menettivät eli tuhlasivat 350e tai 550e tai jotain ja jos eivät olisi ostaneet esim 550e maksavaa tuotetta, olisivat säästäneet 550e.

T aika lyhyt matikka ihmisillä?

Minä meinasin tilata Amazonista pari edullista juttua ihan tarpeeseen. Ostoskoriin kertyi myös tarjouksia pohjalta "se on alennuksessa". Ostoskori ilmoitti, että osta vielä 17,83 eurolla niin saat ilmaisen toimituksen - siinä vaiheessa tyhjensin koko korin ja laitoin laitteen kiinni.

Vierailija
44/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä säästänkö mutta johonkin ne rahat on laitettava. Mitä niitä pankkitilillä pitämään kun elämästä kannattaa nauttia kun voi. Eri asia tietenkin jos elää toisten rahoilla kdestä suuhun kuin koira.

Mitäpäs jos laittaisit hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
45/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14672 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkku hajosi pari viikkoa sitten paikallisen sähkönsiirtofirman räpsytellessä sähköjä vähän turhan tiuhaan. 10v vanha töllö joten ei maksa vaivaa valitella mihinkään. Valitettavasti ehdin jo tottua telkuttomaan elämään jotta olisin innostunut bf-ostoksille "säästämään".

Jos on läppäri voi katsoa netistä tv-ohjelmia.Läppäri kuluttaa sähköä paljon vähemmän kuin telkkari.

Aika tympeää on kyllä katsella pieneltä näytöltä leffoja/sarjoja

Samaa mieltä. Jos on noin köyhä että ei voi televisiota edes katsoa sähkön kalleuden vuoksi niin aika säälittävää on elämä. Miksi edes hankkia televisiota? Menkää ihmiset töihin niin voitte elää niin kuin muut ihmiset eikä tarvitse koko ajan kytätä rahanmenoa.

Vierailija
46/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tää, että jos joku vehje hajoaa, niin olen sitten ilman, kunnes tulee oikeasti hyvä tarjous. Pitkin vuotta on erilaisia kampanjoita, Black friday ei useinkaan ole se paras. Tällä tavoin olen hankkinut kuivausrummun ja pölynimurin ja säästin oikeasti sievoisen summan. Pyykkikone on ainoa sellainen kone, jonka haen vaikka ilman tarjouskampanjaa, jos se hajoaa, ilman sitä ei kyllä kovin pitkään voi olla.

Vierailija
47/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt ole ihan varma säästänkö, jos alan nyt pestä käsin pyykit ja tiskit. Itse asiassa käsin tiskaamiseen menee enemmän vettä kuin astianpesukoneeseen. Ja varmaan siihen käsin pyykkäämiseenkin, saatikka se aika mikä siihen menisi. 

Vierailija
48/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri on ihan parhaita alennusostoksia ja olen niin onnellinen ostoksesta. Ilman alennusta en ehkä olisi ostanut. 

Vierailija
49/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä säästänkö mutta johonkin ne rahat on laitettava. Mitä niitä pankkitilillä pitämään kun elämästä kannattaa nauttia kun voi. Eri asia tietenkin jos elää toisten rahoilla kdestä suuhun kuin koira.

Mitäpäs jos laittaisit hyväntekeväisyyteen?

Maksan veroja ja muita maksuja 45 prosenttia palkasta joten se saa riitää. Hyväntekeväisyys ei paranna omaa elämäntilannetta millään tavalla joten jätetään se muille halukkaille avunantajille.

Kun kulutan rahaa Black Friday ostoksiin niin valtio saa ostoksista arvonlisäveron ja yritykset voittonsa sekä henkilökunta palkkansa. Jos kauppa ei käy niin pitemmän päälle millä tahansa yrityksellä on edessä konkurssi eli valtio ei saa verotuottoa ja henkilökunta menettää työnsä. Onko se sitten toivottavaa?

Vierailija
50/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt ole ihan varma säästänkö, jos alan nyt pestä käsin pyykit ja tiskit. Itse asiassa käsin tiskaamiseen menee enemmän vettä kuin astianpesukoneeseen. Ja varmaan siihen käsin pyykkäämiseenkin, saatikka se aika mikä siihen menisi. 

Elämänlaatu paranee kummasti kun on pyykinpesukone ja astianpesukone. Elää voi ilmankin mutta aika kituuttamista se on nykypäivänä.

Vierailija
51/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin lakanat. Muuten olisi olleet kaallita, mutta nyt oli sentään jonkinlainen siedettävä summa. Joka tapauksessa ne olisi pitänyt jossain kohdin ostaa. En ehkä tosin olisi raskinut juuri näitä ostaa vaan olisin ostanut jotkin halvemmat ja harmitellut laatua.

Vierailija
52/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin talvitakin, kun entinen tuli tiensä päähän. Takki oli alennuksessa ja siihen sai vielä ylimääräisen 20 %:n alennuksen. Parinsadan takki maksoi noin 60 euroa. Sillä mennään seuraavat 10 vuotta ellei paino hirveästi muutu suuntaan tai toiseen.

Minusta oli kiva, että elintarvikkeistakin oli hyviä alennuksia.

Vierailija
53/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos astianpesukone menee rikki olen valmis maksamaan normaalin hinnan eli 900 e pesukoneesta. Nyt pesukone meni rikki ja sain alennusta yli 400 e, koska Black Friday. En osta mitään 300-400 e koneita, koska ne eivät kestä sitäkään vähää mitä kalliimpi. 

Siihen 450e maksavaan koneeseen laitetaan 3 viikkoa ennen black firaytä hintalappu 900e, sitten se voidaan myydä 3 viikon kuluttua normaalisti puoleen hintaan, näin se menee.

ps eikä kenelläkään ole ikinä kone hajonnut juuri silloin kun on vaikkapa black friday, nämä on vain näitä tyhmien tekosyitä tuhlaamiseen

Meillä hajosi sähköhella noin viikko sitten. Sopivasti tuli Black Friday alennuksineen. Hella antoi merkkejä syksyn mittaan ettei kestä enää kauan, joten ehdin ihan hyvissä ajoin seurata malleja ja hintoja.

Se 900 euron kodinkone on hyvin todennäköisesti tehty Saksassa, 450 euron kone jossain Bulgariassa. Kalliimmassa koneessa on kestävämmät materiaalit, joten sellainen kannattaa korjauttaa, jos se menee rikki.

Vierailija
54/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos astianpesukone menee rikki olen valmis maksamaan normaalin hinnan eli 900 e pesukoneesta. Nyt pesukone meni rikki ja sain alennusta yli 400 e, koska Black Friday. En osta mitään 300-400 e koneita, koska ne eivät kestä sitäkään vähää mitä kalliimpi. 

Mullakin hajosi pesukone, irrotin vanhan ja vein sen sorttiasemalle, samalla reissulla hain tilalle koneen hintaan 20e, joka oli torissa myynnissä ja asensin paikoilleen ja sain jo pyykit takaisin pyörimään.

Edellinen kone maksoin 50e ja kesti 10 vuotta, saa nähdä kauanko tämä 20e maksanut kestää, näyttää aika uudelta ja vähän käytetyltä, joku rikas sen möi, oli iso talo ja uheiluautoja pihassa ja muuta, että ei varmaan ollut tarvetta pistää jotain romua eteenpäin epätoivoisesti rahapulassa.

Jos kerran 50e saa 10 vuotta kestävän kon

Meillä tuollaiset kalliimmat tiski- ja pyykkikoneet ovat kestäneet liki 20 vuotta. Jos nyt pitäisi ostaa uusi, niin katselisin just noita 900 euron koneita.

Vierailija
55/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sekavasti ilmaiset asiasi, mutta jos olet ostanut 900:n euron pesukoneen yli neljä sadan alennuksella, olet ostanut juurikin tuon haukkumasi 400:n euron halppiksen. Laadukkaita kodinkoneita ei myydä puoleen hintaan edes outlet puolella.

Vierailija
56/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vanha sanonta mene älä osta sitä mitä tarvitset vaan osta sitä mitä ilman et tule toimeen.

Vierailija
57/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ostele turhaa roinaa. Itse tilasin rautalisää, biotiinia, pitkähihaisia imetyspaitoja talveksi sekä lapselle jemmaan seuraavan koon laadukkaita vaatteita hyvällä alella. Asioita mitä muutenkin olisin ostanut ja mitä tarvitsen.

Vierailija
58/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sekavasti ilmaiset asiasi, mutta jos olet ostanut 900:n euron pesukoneen yli neljä sadan alennuksella, olet ostanut juurikin tuon haukkumasi 400:n euron halppiksen. Laadukkaita kodinkoneita ei myydä puoleen hintaan edes outlet puolella.

Kyllä niitä mallistojen viimeisiä myydään joskus puoleen hintaan, kun uudet mallistot ovat tulossa. Tuo koskee myös kodinkoneita eikä pelkästään vaatteita tai elintarvikkeita.

Vierailija
59/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tiukat urheilupöksyt. Naiset käy ihan villeinä.

Vierailija
60/63 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen black frriday alet on surkeita -15% ja -20 % joita on joka viikko näissä liikkeissä muutenkin.