yritin ostaa polkupyörän kaupasta, mutta myyjä sanoi että ei meitä kiinnosta myydä
Meneekö suomalaisilla yrityksillä oikeasti näin hyvin?
Kommentit (14)
Aika yleistä. Lähetin kolmeen firmaan kysymyksen kiinnostaisiko heitä pieni urakka ja mitä maksaisi, ja sain yhdeltä vastauksen. Siinä luki että että: Voidaan tehdä.
Verkkosivuillaan kaikki kolme firmaa mainostivat tekevänsä nimenomaan kyselyni mukaisia töitä ja myös yksityisille asiakkaille.
Tein sitten lopulta itse. Tämän jälkeen on vaikea uskoa näitä lehtijuttuja että on joku rakentamisen lama ja ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä. Lähetin kolmeen firmaan kysymyksen kiinnostaisiko heitä pieni urakka ja mitä maksaisi, ja sain yhdeltä vastauksen. Siinä luki että että: Voidaan tehdä.
Verkkosivuillaan kaikki kolme firmaa mainostivat tekevänsä nimenomaan kyselyni mukaisia töitä ja myös yksityisille asiakkaille.
Tein sitten lopulta itse. Tämän jälkeen on vaikea uskoa näitä lehtijuttuja että on joku rakentamisen lama ja ei ole töitä.
- Tein itse ja säästin.
Osa myyjistä on täysin väärällä alalla. Minulle on käynyt monta kertaa että on ignoorattu täysin. Olen sitten poistunut ja ostanut tavaran kilpailevasta liikkeestä. Jos myyjä ei halua myydä, eipä sitä voi väkisin ostaa.
Minä kävin eräästä käyttöauton liikkeestä uutta autoa katsomassa ostaakseni sen, myyjä naama norsun vi tulla kysyi mitä minä sillä teen.
No eipä tehnyt mieli jatkaa sen pidemmälle, lähdin pois toiseen liikkeeseen missä asiakasta kohdeltiin oikein ja kaupat tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin eräästä käyttöauton liikkeestä uutta autoa katsomassa ostaakseni sen, myyjä naama norsun vi tulla kysyi mitä minä sillä teen.
No eipä tehnyt mieli jatkaa sen pidemmälle, lähdin pois toiseen liikkeeseen missä asiakasta kohdeltiin oikein ja kaupat tehtiin.
No jos käyttöautoa etsit niin ihan asiallinen kysymys, jotta myyjä osaa neuvoa oikeanlaista autoa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Tein itse ja säästin.
Itse tekeminen on ainoa vaihtoehto jos yksikään yritys ei suostu tekemään.
Asiakkaat ja työt valikoidaan nykyään tarkkaan. Ei mennä tekemään jos paikka on liian kaukana tai työ liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos käyttöautoa etsit niin ihan asiallinen kysymys, jotta myyjä osaa neuvoa oikeanlaista autoa sinulle.
Kyllä myyjän asenne oli ettei kiinnostanut tehdä kauppaa, minä tiedän itse mihin käyttöön autoa tarvitsen ja sellaista autoa olin ostamassa, merkin ja mallin tiesin itse mitä haluan, ei siihen myyjällä ole mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi olla enemmän merkitystä miten sanotaan kuin mitä sanotaan.
-eri
Minulle ei rautakaupassa suostuttu myymään talvella ulkomaalia. Ymmärrän, ettei talvella ulkona voi maalata, mutta olisinkin maalannut puuosia valmiiksi lämpimässä hallissa.
Samaten rautakaupassa meille ei myyty pitkää puutavaraa kun kauppa oli menossa kiinni 45 minuutin kuluttua. Työntekijä sanoi että ei enää ehdi trukilla nostaa lavaa alas. Mitä siihen olisi mennytkään aikaa, 5 minuuttia?
Ei sit väkisin.
Yksi paikallinen rengasliike ei koskaan vastaa sähköposteihin, rahani menevät siis naapurikauppaan, joka vaivautuu vastaamaan.
Päätin kerran kokeilla naapuripaikkakunnan nakkaria. Kun ajoin pihaan niin myyjä oli jo laittamassa paikkaa kiinni. Sanoi vaan tylysti ettei me enää mitään myydä. Ei näyttänyt uudet asiakkaat kiinnostavan. Jos olis ilmaissut saman asian hieman kohteliaammin niin olisin tullut joskus toiste uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Tein itse ja säästin.
Itse tekeminen on ainoa vaihtoehto jos yksikään yritys ei suostu tekemään.
Asiakkaat ja työt valikoidaan nykyään tarkkaan. Ei mennä tekemään jos paikka on liian kaukana tai työ liian pieni.
Tämä alkaa olla käytännössä ainoa vaihtoehto. Esim. automekaanikko saa ostettua omaa työtään päivän palkallaan tunnin. Kaikki ostovoima alkaa kadota julkisen kitaan ja yksityisen sektorin kituessa pois julkisen palvelutkin alkaa olla heikossa jamassa, koska rahoituspohjaa ei ole.
Fasismiulina on äärimmäisen kovaa, kun joku ehdottaa järkevää taloudenpitoa. Eli puhtaat kommunismin merkit on jo selkeästi ilmassa.
Kohta kaikki on köyhiä kuin kirkonrotat, kaikki "varallisuus" pitää piilottaa valtiolta ja kaikki haluaa pois.
Kävin autoliikkeessä katsomassa käytettyjen valikoimaa. Sitten halusin katsoa myös uutta japanilaista. Myyjä pian siihen: Eikö tämä ole jo liikaa?
Monilla on puolikin miltsiä roikkumassa sukassa, ei niillä mikään hätä ole.