Suomalaiset eivät oikein ymmärrä Jeesuksen merkitystä! miksi?
puhutaan satuolennosta ja pitkäpartaukosta pilven reunalla ja paimentolaisten satukirjasta, ikäänkuin joku olisi tämän runon iskostanut heidän päähänsä jo lapsena
sen sijaan intialaiset ovat hyvin tietoisia jumalasta vaikkeivat olisi kristittyjä samoin afrikkalaiset, mutta niin on amerikkalaisetkin. Ei siellä puhuta satuolennosta, vaan tiedostetaan se, että puritaanit perustivat Amerikan Kolumbuksen jälkeen todellisesti ja toivat oikean kristinuskon ja esim pastoria kunniotetaan kadulla Jumalan miehenä.
Suomessa kun nähdään pappi sitä pidetään rahanahneena puoskarina ja valehtelijana eikä kunnioitetan Jumalan miehiä ollenkaan
mistä tämä kaikki johtuu? siitäkö että Suomen koulujärjestelmää ohjaa woken aiset ja ateistit vai siitä että kirkko on Suomessa pilalla naispappien harhalässytyksen takia? vai siitä että suomalaiset ovat tyhmiä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmien juuri on ap siinä että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja.
Ihmisten kirjoittama ja Jumalan inspiroima.
Kivasti jumala inspiroi, että orjia saa pitää, niitä, joista ei tykätä, saa kiduttaa, lapsia pitää tappaa, jos jumala sattuu niin haluamaan jne. Kiva inspis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivasti jumala inspiroi, että orjia saa pitää, niitä, joista ei tykätä, saa kiduttaa, lapsia pitää tappaa, jos jumala sattuu niin haluamaan jne. Kiva inspis.
Kerro missä kohtaa raamattu sallii orjuuden?
Kun ei ymmärrä kokonaiskuvaa, niin näkee vain mustan pisteen, kun katsoo laajemmin, näkee valtavan jumalallisen suunnitelman, jonka lopputulos on kirkkauden valtakunta. Valtakunnan jolla ei tule olemaan loppua. Sen kuninkaana on Jeesus hallitseva.
Mono kirjoitti:
Jeesuksen mukanaan tuomaa suurta armoa on vaikea ymmärtää. Minäkin olin pitkään sitä mieltä että pärjään omillani, eikä minun puolestani kenenkään tarvitse kuolla. Ehtoollisella käyminen oli ja on edelleenkin valtavan liikuttava kokemus.
Onkohan niihin viineihin sekoitettu jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain totta mutta vain osatotuus, ihmiset ovat kirjoittaneet m u t t a Pyhän Hengen inspiroimana.
Niin jotkut kulttien jäsenet väittävät, mutta se ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onkin mutta sehän on opettava opus, muistetaan siis oppia niitä tärkeitä asioita rakkaudesta ja elämästä yleisestikin.
Jostain syystä hihhulit ei muista sitä rakastakaa toisianne, vaan vain sen tulen ja tulikiven.
Oletko nyt objektiivinen tuossa? Puhutko tästä palstasta? Täällä uskovia haukutaan ja dissataan välillä törkeällä tavalla, samoin Raamattua "satukirja" jne. Siinä hiiltyy lempeämpikin kristitty vaikka haluaisikin olla kohtelias, kun itseä haukutaan.
Vai puhutko oikeassa elämässä tuntemistasi uskovista? Montako heitä tunnet?
Itse tunnen paljon uskovia ja he ovat kyllä kaikki ystävällisiä ja rakastavia, koetusten keskellä.
Raamattu antaa tähän ihan selkeän vastauksen. Jaak. 2:1-26
Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että ei kaikki ole uskovaisia? Ei mua ainakaan kiinnosta usko enkä usko Jumalaan yms. Raamattu on mulle kirja muiden joukossa ja se on satuja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että ei kaikki ole uskovaisia? Ei mua ainakaan kiinnosta usko enkä usko Jumalaan yms. Raamattu on mulle kirja muiden joukossa ja se on satuja täynnä.
Satu on satu vain, jos siihen ei usko.
Mielikuvitusolentojen tarve korostuu yhteiskunnissa missä ei ole minkäänlaista apua tarjolla ja elämä on pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta. Juuri sen vuoksi meilläkin KD on purkamassa aivan innoissaan sosiaalietuuksia, terveyspalveluita ja ajamassa erityisesti naisia köyhyyteen koska mikään ei tuota niin paljon nöyriä uskovaisia kuin absoluuttinen kurjuus josta ei ole pois pääsyä millään keinolla. Silloin ihmiset turvautuu rukoiluun ja Jumalaan ja ovat kirkon kautta hallittavissa. Vahva sosiaalisesti oikeudenmukainen valtio on turva hihhuleita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä kohdin missä se kasuaalisti mainitsee että orjan voi ottaa myös puolisokseen. Hyväksymistä on myös se kun ei kiellä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Orjuus poistui pitkälti kristinuskon vaikutuksen myötä - samanarvoisuus.
Kristinuskossa ei kehoteta kiduttamaan ketään, mikä juttu tuo on?
Jeesus nosti lapsen arvoonsa, siihen aikaan lapsia ei kovinkaan arvostettu.
Pakanakansat uhrasivat lapsiaan epäjumala Moolokille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukisit sinäkin niin tietäisit. Niitä kohtia on Raamatussa n sata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satu on satu vain, jos siihen ei usko.
Niin ja mä en usko. Raamattu on satukirja eikä mitään muuta.
Yhdysvalloissa 1800- luvulla nimenomaan Raamatulla perusteltiin, miksi orjuus on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Orjuus poistui pitkälti kristinuskon vaikutuksen myötä - samanarvoisuus.
Kristinuskossa ei kehoteta kiduttamaan ketään, mikä juttu tuo on?
Jeesus nosti lapsen arvoonsa, siihen aikaan lapsia ei kovinkaan arvostettu.
Pakanakansat uhrasivat lapsiaan epäjumala Moolokille.
-Kristinusko on systemaattisesti pyrkinyt hävittämään naiset ihmiskunnan historiasta, se on tietoinen teko. Kristinusko nimenomaan salli ja kannusti orjuuteen, sitä pidettiin suorannaisena kristityn oikeutena pitää orjia
-Raamatuss Jumala ei teekään mitään muuta kuin rääkkää ihmisiä eri tavoin. Onko se sitä esimerkillä johtamista, taisi olla?
-Jeesus ei tehnyt mitään lasten suhteen, sen sijaan kyllä kannusti olemaan uskossa lapsen kaltainen eli naivi.
-Kuka se Raamatussa käskikään isää uhraamaan oman poikansa ja kuka uhrasi poikansa ristillä? Olikos se Jumala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että "luvattu maa" tarkoittaa Kanaanin maata. Kanaan taas tarkoittaa orjakauppiasta, joten "luvattu maa" on orjakauppiaiden maa. Jumala siis lupasi lopettaa orjakaupan.
Eikö orjakauppa ole vähentynyt maailmasta kristinuskon myötä. Tehtävä on vielä kesken. Eikä keskeneräistä työtä pidä arvostella.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt. 28:19
Isä, Poika ja Pyhä Henki = Usko, Toivo ja Rakkaus
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus. Joh. 13:35
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kerro siitä, että suomalaiset ovat keskimäärin lukutaitoista ja koulutettua kansaa. Eivät siis usko ihan kaikkea siksi, että joku niin sanoo tai jossain kirjassa lukee.
EI, toisen vakaumuksen loukkaaminen ei todellakaan johdu siitä, huono käytös Ei johdu siitä!
Suomi maana on hyljännyt Jumalanpelon myöskin, ja se on vakava asia. Sodan aikan kirkot olivat täynnä rukoilijoita ja sotilaat näkivät Herran enkeleitä rajoilla auttamassa jne.
Nyt luotamme oman käsivartemme voimaan, ja se kantaa vain ihmisen verran.