Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa tarjoaisitte ulkomaalaisille vieraille?

Vierailija
30.11.2024 |

Joko kotona tai ravintolassa. Itse varmaan tarjoaisin:

- poroa, jälkiruoaksi jokin jälkiruoka jossa on leipäjuustoa, kermaa/kermavaahtoa/jäätelöä ja lakkahilloa tai tuoreita lakkoja jos saatavilla

Karjalanpiirakoita ja munavoita myös maistattaisin. 

Olisiko tylsää? Onko suomalainen ruokakulttuuri tosiaan aika tylsä? Eikös se italialainen Berlusconi jotain negatiivista sanonut? Kehui otsikoiden mukaan kuitenkin miten poro oli hyvää. 

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy pari, kolme kertaa vuodessa ulkomaalaisia vieraita. Viime viikolla oli kolme  Espanjasta, miehen työkavereita.

Tarjosin blinejä mädin, lohimössön ja sillikaviaarin kanssa. Onneksi olin varannut kaikea normaalia enemmän. Tykkäsivät kovasti, sain kiitoskukat.

Edellisille vieraille paistoin ahvenfileitä, tein puikulamuussia ja kanttarellikastiketta. Alkuun pienet lohileivät . Taas oli menestys.

Kelpaisi kyllä mullekin!

Vierailija
22/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisia ja lihapyöryköitä runsaan ketsupin kera. Jälkiruoaksi lakkoja, niin eivät haluaisi tulla Suomeen enää koskaan kyseistä "herkkua" syötyään.

Eivätkö ulkomaalaiset pidä lakasta? Onko se yleistäkin? Onko tutkittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsi viedä kioskeille döneriä syömään. Niillä on itsellä paremmat. Italialaiset syö vain äidin tekemää spagettia. Ranskal. syö patonkia. Espanjalaiset paellaa. Portugalilaiset bakaljauta. Suomalaiset syö kaikkea mitä niille tarjotaan.

Mutta minä tarjoan suomalaista ruokaa. Mutta ulkomaalaisten ruoka-ajat ovat se hankaluus. He eivät poikkea omasta lounasajastaan, kahviajastaan ja illalla vielä iltapalsatan. Se on hankalaa.

Ei kannata tarjota kalliita erikoisuuksia. Se ei mene niille, ne vaan pyörittelee haarukkaa. Minä asun ulkomailla ja oppinut näiden oudot syömingit.

Ajatelkaa joulupöytää meillä Suomessa. Saksassa syödään aattona perunasalaattia ja nakkeja, apua.

Vierailija
24/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin tietysti ennakkoon vierailta mistä ruuista he tykkäävät ja mille ovat allergisia. Sen mukaan sitten tekisin ruuat. 

Vierailija
25/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisia ja lihapyöryköitä runsaan ketsupin kera. Jälkiruoaksi lakkoja, niin eivät haluaisi tulla Suomeen enää koskaan kyseistä "herkkua" syötyään.

On tutkittu ja hutkittu. Ne ei syö niitä siemeniä, kun ovat kovia. Outo maku kirsikkahillon syöjille. Tosin minulle ihana, mutta kirsikat yök.

Vierailija
26/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkomaalaisille pitää tyrkyttää jotain sieniä, leipäluustoleipiä, suomuuraimia ja Aura-juustoja?

Vierailija
27/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen tarjonnut uunijuureksia, keitinperunoita ja hirvenpalapaistia. Oli erittäin pidetty. Jälkiruokana vaniljajäätelöä ja uunissa kuumennettuja marjoja valkosuklaahipuilla.

Kesällä itse savustettua kalaa ja uusia perunoita. Jälkiruokana tuoreet mansikat kermavaahdolla

Vierailija
28/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tykkää niistä siemenistä. Jaan mielipiteen.

Vierailija
29/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjuustoa moni ulkomaalainen pitää omituisena, varsinkin  jälkiruokana

Vierailija
30/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin tietysti ennakkoon vierailta mistä ruuista he tykkäävät ja mille ovat allergisia. Sen mukaan sitten tekisin ruuat. 

Ulkomaalaiset ovat vähemmän allergisia kuin suomalaiset. Oma kokemukseni. Sitten yksi juo kahvia toinen teetä kolmas kaakaota.

Minulla on ollut vieraita kuudesta eri maasta. Perusta, brasiliasta, romaniasta, intiasta, saksasta ja espamjasta kaikki samalla kertaa. Onneksai ovat eurooppalaistuneet ja syövät samaa kuin mekin.

Yksi ruoka on ylitsepääsemätön ja se on maukkaat lihakääryleet, niitä ei kukaan voi vastustaa.

Vierailija
31/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy pari, kolme kertaa vuodessa ulkomaalaisia vieraita. Viime viikolla oli kolme  Espanjasta, miehen työkavereita.

Tarjosin blinejä mädin, lohimössön ja sillikaviaarin kanssa. Onneksi olin varannut kaikea normaalia enemmän. Tykkäsivät kovasti, sain kiitoskukat.

Edellisille vieraille paistoin ahvenfileitä, tein puikulamuussia ja kanttarellikastiketta. Alkuun pienet lohileivät . Taas oli menestys.

Suomalainen vaalea kala on hyvää, kylmän veden kala on parempaa kuin kuiva lämpimän veden kala. Kannattaa tarjota vieraille.

Vierailija
32/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku marjaruoka, koska suomalaiset marjat ovat aromikkaita, pitkän kesäpäivän vuoksi

Vierailija
33/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani savustaa lohta Espanjassa vierailleen. Siihen sitten moiset lisäkkeet. Lohi menee kuumille kiville, niin tykkäävät.

Vierailija
34/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, vesi herahtaa kielelle sinun ruuista! Varmasti tykkää vieraatkin!

Vierailija
35/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia. Helppo tehdä ja se on hyvää. 

Ei ole. Hyvää siis.

Eikä kannata tulla selittämään etten vaan ole saanut kunnolla tehtyä. Kyllä on muutamakin versio tullut maistettua.

N60

Vierailija
36/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne siemenet  lakoissa....

Vierailija
37/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammenterho- kasvispaistosta, pikkelöityä puolukkaa, kermaista kärpässienikastiketta ja paahdettua porsaan peräreikää. Jälkkäriksi sitten piirakkaa emännän tapaan.

Vierailija
38/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He kai ei pidä niistä siemenistä. Ehkä lakasta voisi tehdä jonkun jälkkärin jossa makukin pyöristyy.

Vierailija
39/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olen tarjonnut uunijuureksia, keitinperunoita ja hirvenpalapaistia. Oli erittäin pidetty. Jälkiruokana vaniljajäätelöä ja uunissa kuumennettuja marjoja valkosuklaahipuilla.

Kesällä itse savustettua kalaa ja uusia perunoita. Jälkiruokana tuoreet mansikat kermavaahdolla

Minustakin ihanaa, mutta voi, että siinä kalassa on ruotoja, se on paha kun eivät osaa perata kalaa.

Vierailija
40/91 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakat on pahoja, enkä ymmärrä miksi niitä aina ulkomaalaisille ollaan tyrkyttämässä. Leipäjuusto on mautonta ja narisee hampaissa, silli on mätää kalaa. Hirvi maistuu riistalle ja on paljon suomalaisiakin, jotka eivät siitä pidä.