Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Miesten kokema seksisslinen ahdistelu ravintoloissa

Vierailija
30.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20125232

Ylen uutinen miehiin ravintoloissa kohdistuvasta seksuaalisesta ahdistelusta. Uutisen esimerkkitapaukset ovat tältä vuodelta (2024).

Mitä mieltä itse olette asiasta? 

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te, naisen elämää elävät naiset, yllätytte siitä miten naiset käyttäytyvät?

Siksi, kun itselleni ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin, enkä myöskään ole koskaan todistanut ystävieni tekevän tuollaista. Mutta jos joku ystäväni sekoaisi ja alkaisi ahdistella jotain miesparkaa, niin tekisin kyllä kaikkeni saadakseni hänet lopettamaan. 

En minäkään, eikä kukaan ystävistänikään noin käyttäytyisi. Mutta olen silti nähnyt miten kunnon puumat hyökkäilee sellaisten nuorempien miesten kimppuun. Yleensä vielä sellaisten kilttien, jotka ovat silminnähden ahdistuneita, mutteivät osaa oikein tilanteesta poiskaan.

Olen mennyt väliin, koska tuo on ällöttävää ja kiusallista kaikille jotka sen näkevät. Samoin minua ovat tuntemattomat miehet puolustaneet erilaisia öykkäreitä vastaan. 

Vierailija
62/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tuota tullut koettua ja siksi hiukan vituttaa lukea että akat saa ukoille vankeustuomoita samasta asiasta, miehen on turha edes yrittää mitään rikosilmoitusta asiasta tehdä tässä "feministioikeusvaltiossa".

Kerropa vielä esimerkki, missä tilanteessa mies on tuomittu ja samaa tekevä nainen ei? Ja kuvitteletko että naiset tekee kaikesta rikosilmoituksen? Erittäin harvinaista on, että ahdistelijalle mitään seurauksia tulee, sukupuolesta riippumatta. 

Näitähän on tutkittu varsinkin jenkeissä. Samasta rikoksesta kaikkein lievimmät rangastukset saa valkoihoinen nainen. Kaikkein ankarimmat rangaistukset saa tummaihoiset miehet. Jotkut on helppo nähdä uhrina, vaikka olisi tekijä. Toiset on helppo nähdä tekijänä, vaikka olisi uhri. Eihän tämä sinällään Suome koske. Mutta sama psygologia täälläkin on. Tulee mieleen eräs suuren profiilin huumejuttu, jossa oli tuomittuja sekä tyttöystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyl on outoja miehiä jos ei tosta tykkää. Varmaan jotain homppelipomppeleita. 

Vierailija
64/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin yliopiston festivaalitutkija Maarit Kinnunen. Undrar någon ännu över varför den finska ekonomin har passerat ruinens brant?

Vierailija
65/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyl on outoja miehiä jos ei tosta tykkää. Varmaan jotain homppelipomppeleita. 

T. Anneli 55v eronnut ikinuori sinkku Kouvolasta

Vierailija
66/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin sylissä istumista.

Täytyy sanoa että tämä on kyllä paha. Joku 120kg ikinuori kun istuu väkisin sylissä niin siinähän olet ja pysyt. Hyvässä lykyssä nojaa vielä, niin et saa henkeäkään.

Vierailija
67/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle on ilmeisesti ok läimäistä luvatta kourivaa miestä. Mitäs jos vetäisin seuraavaa kourivaa naista suoraan tauluun tai potkaisen toosaan? Kuinkas suu laitettaisiin? Yhtä ok?

Vierailija
68/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita leopardikuosiin pukeutuneita reilusti keski-ikäisiä naisia jotka pikkujouluissa saavat päähänsä voimaantua alkoholin avustuksella. Yritetään iskeä ja lääpitään nuoria miehiä. Koska kyllä me olemme seksikkäitä. Minihame joka paljastaa suonikohjut ja liian tiukka leopardipaita päällä mennään silmät seisoen sopertamaan tuhmia ja tanssitaan lue hierotaan itseä nuorta miestä vasten. Todella eroottista.

Olen lopettanut baareissa käymisen aikaa sitten, mutta silloin kun vielä kävin, niin tällainen nainen tuli sopertamaan minulle ensin härskejä ja sitten, että kyllä hän on muutaman kerran nuoria miehiä kokeillut ja aina ollut pettymys. Silti tämä seurasi minua pitkin iltaa tukevassa humalassa lääppien. 

Vierailija
69/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle on ilmeisesti ok läimäistä luvatta kourivaa miestä. Mitäs jos vetäisin seuraavaa kourivaa naista suoraan tauluun tai potkaisen toosaan? Kuinkas suu laitettaisiin? Yhtä ok?

Kyllä vähintään saa tönäistä tuollaisen kantturan kauemmas. Naisethan ei yleensä saa noita ukkoja liikutettua tönimällä. Tosin erityisen hauskaa on, kun joku limanuljaska erehtyy voimakkaan naisen kohdalla ja päätyy lattiarätiksi.

Vierailija
70/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täälläkin ollut usein naisten väki val ta fantasioita munille potkimisesta ja saksien käyttämisestä. Että anna mennä. Potkaise niin että klitta lentää lähimmälle taksitolpalle saakka. (en vakavissani)

Vierailija
71/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu ei oo ikinä ok, sitä nyrkkisääntöä kun noudattaa niin ei voi mennä pahasti pieleen. Toimii kaikille sukupuolille!

Mitätön asia, mutta tapauksesta riippuen joko toivottua tai epätoivottua(ja epämukavaa).

Ihan kadulla joku tuntematon nainen pysäytti minut, ja alkoi aluksi juttelemaan mukavia. Kun satuin pari sanaa vaihhtmaan, seuraavaksi toinen käsi oli housujen sisällä, ja toinen vyötärön ympärillä. Eli jonkinlainen halaus ja kopelointi yhtäaikaa. 

Irrotin hänen otteen, ja jatkettiin eri suuntiin.

Eli epämukava kohtaaminen, mutta ei se ole sen isompi asia. Olisi ollut vain joku nuorempi, eikä mikään mummoikäinen. Itse asiassa oli myös isoäiti, puhui lapsen lapsistaan.

En huomannut hänen olevan juovuksissa, mutta baarista oli tulossa, ja tämä tapahtui yöllä puolen yön jälkeen. Siksi paikalla ei ollut ketään muita.

Vierailija
72/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita leopardikuosiin pukeutuneita reilusti keski-ikäisiä naisia jotka pikkujouluissa saavat päähänsä voimaantua alkoholin avustuksella. Yritetään iskeä ja lääpitään nuoria miehiä. Koska kyllä me olemme seksikkäitä. Minihame joka paljastaa suonikohjut ja liian tiukka leopardipaita päällä mennään silmät seisoen sopertamaan tuhmia ja tanssitaan lue hierotaan itseä nuorta miestä vasten. Todella eroottista.

Olen lopettanut baareissa käymisen aikaa sitten, mutta silloin kun vielä kävin, niin tällainen nainen tuli sopertamaan minulle ensin härskejä ja sitten, että kyllä hän on muutaman kerran nuoria miehiä kokeillut ja aina ollut pettymys. Silti tämä seurasi minua pitkin iltaa tukevassa humalassa lääppien. 

Ei sentään tarrannut suoraan kiinni etumuksesta. Näitäkin on nähty. Sitten todetaan että aika mitätön on, mutta kuitenkin sitä ilmeisesti kovasti halutaan kokeilla, kun perässä roikutaan koko ilta.

Vierailija
73/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo asenne johtuu varmaan siitä, että sinulla ei ole varaa valita. Minulla on varaa, ja viinalta haisevat dokut eivät kiinnosta.

Vierailija
74/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asenne johtuu varmaan siitä, että sinulla ei ole varaa valita. Minulla on varaa, ja viinalta haisevat dokut eivät kiinnosta.

Kyntömies ei vakoaan valitse. Ne panee jotka ei valkkaa.

Vierailija
75/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu ei oo ikinä ok, sitä nyrkkisääntöä kun noudattaa niin ei voi mennä pahasti pieleen. Toimii kaikille sukupuolille!

Mitätön asia, mutta tapauksesta riippuen joko toivottua tai epätoivottua(ja epämukavaa).

Ihan kadulla joku tuntematon nainen pysäytti minut, ja alkoi aluksi juttelemaan mukavia. Kun satuin pari sanaa vaihhtmaan, seuraavaksi toinen käsi oli housujen sisällä, ja toinen vyötärön ympärillä. Eli jonkinlainen halaus ja kopelointi yhtäaikaa. 

Eli epämukava kohtaaminen, mutta ei se ole sen isompi asia. Olisi ollut vain joku nuorempi, eikä mikään mummoikäinen. Itse asiassa oli myös isoäiti, puhui lapsen lapsistaan.

En huomannut hänen olevan juovuksissa, mutta baarista oli tulossa, ja tämä tapahtui yöllä puolen yön jälkeen. Siksi paikalla ei ollut ketään muita.

Tuolla mentaliteetilla nämä on selvitettävä, koska on niin yleistä ja vaikea todistaa. Oliko tuo ok? Ei tietenkään. Kannattaako asiaa jäädä märehtimään? Ei.

Sen kyllä tietää, koska se kopeloiminen on toivottua. Tai ainakin kaikki normaalijärkiset osaa tunnustella tilannetta sen verran, ettei tunge kättä toisen housuihin jos ei ole varma että se on toiselle ok. Satunnaiselle vastaantulijalle 99% todennäköisyydellä se ei ole ok.

Vierailija
76/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyntömies ei vakoaan valitse. Ne panee jotka ei valkkaa.

Joku raja kyllä siinäkin, missä itseään viitsii liottaa. Ainakin suurimmalla osalla.

Vierailija
77/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut juttua, enkä ole lukenut kommentointeja, mutta tiedän että olen humalassa tehnyt niin ja sortanut miehiä.. Kaksi kertaa elämässäni kourinut miestä baarissa, ja jälkikäteen häpeän asiaa. Jos vain voisin niin sanoisin että hei opettakaa minulle käytöstapoja ennen kuin menen mihinkään yökerhoon (YÖKERHOT OTTAKAA TÄSTÄ VINKKI) Lähtökohtaisesti vain idiootti menee yökerhoon muutenkaan .. Minua on myös kourittu muuallakin ja jollain tavalla kuvittelin että se on ollu normaalia kun olen viihteellä. Tämä kaikki tapahtui ennen meetoo:ta.  

Vierailija
78/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huomannut hänen olevan juovuksissa, mutta baarista oli tulossa, ja tämä tapahtui yöllä puolen yön j

Tuolla mentaliteetilla nämä on selvitettävä, koska on niin yleistä ja vaikea todistaa. Oliko tuo ok? Ei tietenkään. Kannattaako asiaa jäädä märehtimään? Ei.

Sen kyllä tietää, koska se kopeloiminen on toivottua. Tai ainakin kaikki normaalijärkiset osaa tunnustella tilannetta sen verran, ettei tunge kättä toisen housuihin jos ei ole varma että se on toiselle ok. Satunnaiselle vastaantulijalle 99% todennäköisyydellä se ei ole ok.

Ei ollut minulle ok. Mutta vielä vähemmän olisi ollut ok, jos olisi yhtäkkiä suudellut suulle. Varmaan olisi tehnyt sen seuraavaksi, yritti kyllä vielä lähteä mukaan, vaikken sitä edelliseen viestiin kirjoittanut.

Vierailija
79/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut juttua, enkä ole lukenut kommentointeja, mutta tiedän että olen humalassa tehnyt niin ja sortanut miehiä.. Kaksi kertaa elämässäni kourinut miestä baarissa, ja jälkikäteen häpeän asiaa. Jos vain voisin niin sanoisin että hei opettakaa minulle käytöstapoja ennen kuin menen mihinkään yökerhoon (YÖKERHOT OTTAKAA TÄSTÄ VINKKI) Lähtökohtaisesti vain idiootti menee yökerhoon muutenkaan .. Minua on myös kourittu muuallakin ja jollain tavalla kuvittelin että se on ollu normaalia kun olen viihteellä. Tämä kaikki tapahtui ennen meetoo:ta.  

Ei kouriminen ole ollut ok ennen metoo:takaan. Se on aina ollut ahdistavaa ja epämiellyttävää, eikä millään mittapuulla normaalia käytöstä. Sellainen pieneen flirttiin kuuluva hento kosketus toki oli ihan yleistä ja hyväksyttyä ennen metoo:ta. Nyt sitä ei tunnu enää tapahtuvan. Eipä se suuri menetys ole.

Vierailija
80/95 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset alapeukuttaa aloitusta... Olisiko naisten korkea aika ottaa vastuu teoistaan ja pyytää anteeksi miehiltä? Ai ei? Ok... M28

En koskettele muita kuin omaa miestäni ja melkein aina hänen aloitteestaan, joten en aio pyytää anteeksi "miehiltä".

Minua on kyllä ahdisteltu töissä (suudeltu väkisin) ja ruokakaupassa (tartuttu perseeseen kiinni). Kumpikaan ei edes ollut kännissä!

Miksi minun pitää sitten pyytää anteeksi sitä että olen mies? En ole ahdistellut enkä lääppinyt ketään. Silti oletus on että minä olen syyllinen.

Samaa mieltä. Kun olen tanssimassa ahtaassa tilassa on minun oltava tarkka siitä etten vahingossa kosketa käsilläni ketään koska silloin olisin ällö lääppijä. Naisille ei sama vaatimusta ole vaan kosketus olisi joko OK tai vahinko.

Miesoletettu on aina myös syyllisoletettu jos tilanteeseen liittyy naisia tai lapsia . Siksi m joutuu olemaan varovainen ja esimerkiksi eksyneen lapsen tilanteessa mieluummin katsomaan jonkun "todistajan" paikalle ennen kuin kysyy että mikä hätänä.

M59+