Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoon kuulumattomia on jo 2,1 miljoonaa

Vierailija
30.11.2024 |

Tuo luku nousee koko ajan. Vuoden lopussa noin 38% kansasta ei enää kuulu kirkkoon. Kirkon alasajo on kiihtyvä trendi.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kerro ainakaan ateismista mitään. Muitakin uskontokuntia on kuin luterilainen.

Vierailija
22/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on valheiden tyyssija.

Kyllä, valitettavasti, monessakin mielessä. Siellä esimerkiksi siunataan samaa sukupuolta olevia pareja, ikäänkuin se olisi Luojalle "OK". Myös lotrataan käsidesiä, vaikka sen liikakäyttö ei ole hyväksi. Ollaan mukana tukemassa Palestiinalaisten juutalaisvihaa tukemalla Kirkon Ulkomaanapua. Joka ainakin ennen kustansi koulukirjoja palestiinalaislapsille, jotka eivät suinkaan ohjanneet lähimmäisenrakkauteen juutalaisia kohtaan.-  Ollaan niinkuin jooga ei olisikaan Saatanasta. yms. yms. lista on pitkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38% joutuu helvettiin.

Eihän esim. Sari Essayah kuulu kirkkoon. 

Niinpä. Siksi naurattaa joka kerta kun typerykset syyttää kirkkoa Kristillisdemokraattien ulostuloista.

Eihän KD ja kirkko liity mitenkään yhteen, KD on just vapaiden suuntien kristittyjen puolue, ja ne ei useinkaan kuulu kirkkoon. 

Liittyvät ne sillä lailla että kummassakaan ei tajuta Raamatun olevan ainoastaa ihmisten sanaa ja kynästä.

Siinä mielessä samaa kulttia.

Vierailija
24/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta. Sain aiemmin kirkkohäätkin ja kaiken mutta mä en enää usko siihen vanhaan maailmaan, enkä suhteisiinkaan. Eletään nykyaikaa jossa oikeilla asioilla ja kunnian arvoilla ei tunnu olevan ihmisille mitään väliä, ainoastaan hedonismia, nautintoja ja kaikki mulle nyt heti ja mulla on oikeus, minä minä minä. Suhteetkin on yhtä aina vaan etsitään parempaa ja miksi sitoutua kun aina löytyy parempi.

Täällä on yksi mun kunnian ihminen joka uskoo aitoihin asioihin ja myös kiusauksien vastustamiseen, en tiedä missä määrin meitä kaltaisiani enää onkaan.

Joten erosin kirkosta, en usko enää siihen. Kaikki pettää eikä suhteet kestä. Uskollisuus ja avioliitto ei merkitse enää mitään.

Kirkko ei pysy omissa opetuksissaan/ sanassa vaan yrittää miellyttää kaikkia yhtäaikaa. Se ottaa eniten päähän. 

Kirkolla ei ole antaa mulle mitään. Osaan ottaa itse yhteyden Jumalaan ja tässä yhteydessä pysyn niiden arvojen takana joihin itse oikeasti uskon. Jumala näkee joka tapauksessa mut perinpohjaisesti ku on mut luonutkin.

Vierailija
25/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon virallinen opetus on totta totisesti totuus! Tällä päivämäärällä. 

Vierailija
26/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luku nousee koska ISLAMIN USKONTOON kuuluvat ovat siinä luvassa. Onko hieno juttu?

Se on aivan samaa patriarkaalista perinnehöpinää Lähi-Idästä kuin kristinusko ja juutalaisuuskin. 

Noiden erottelu ja demonisointi suhteessa toisiinsa on älyllistä epärehellisyyttä. 

Älykkäät ihmiset eivät kiihkoile uskontoja keppihevosina käyttäen. Uskonto on jokaisen yksityisasia ja sitä suojaa perustuslaki, kuten uskonnottomuuttakin. 

Suomella ei ole valtionuskontoa v. 1869 (huom, jo  ennen itsenäistymistä) säädetyn Schaumanin kirkkolain jälkeen.

Vierailija
27/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen on Suomen rohkein poliitikko. Jo tämän faktan vuoksi kannattaa liittyä ev. lut. kirkkoon (jos siis on joskus kännipäissään päättänyt erota ja toteuttanut uhkauksensa).

Vierailija
28/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta myös ja liityin hellareihin, enkä ole katunut.

Vierailija
29/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta, koska en tiennyt enää mikä se on. Ennen se ol enemmänkin historiaa mulle, en mä niihin jeesus-juttuihin tuntenut sympatiaa, mutta se historiallinen yhteisöllisyys ja yhteenkuuluvuus oli aikoinaan tavallaan hienoa.

Valitettavasti nykykirkko on jotain muuta. Meni pieleen siinä vaiheessa kun naisistui.

Vierailija
30/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu ilmeisesti ryypiskellyt eilisestä lähtien ja nyt on taas pelot ja alemmuus huipussaan. 

Vierailija
31/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisvero, 1,5% palkasta, hirvittävä summa.  Kun en käynyt kirkon tilaisuuksissa, kerran menin, tilaisuus oli täynnä muslimeja.  Kirkko jakaa diakonia avustusta niille jotka eivät kirkkoon kuulu.  Omassa seurakunnassa vanhuksia kuolee kolme kertaa enemmän kuin vauvoja syntyy.  Paikkakunnan kouluissa jo 10% lapsia jotka puhuu muuta kuin suomea.  Tämä on tilanne maassamme, oma kulttuuri ja tavat väistyvät.  Kirkon pitäisi uudistua, virsikirjassa taitaa olla 600 virttä, paksu kuin mikä, ja kuinka monta niistä lauletaan.  Sama vanha outo Jumalanpalveluskaava, epämukavat penkit ym.  

Vierailija
32/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen on Suomen rohkein poliitikko. Jo tämän faktan vuoksi kannattaa liittyä ev. lut. kirkkoon (jos siis on joskus kännipäissään päättänyt erota ja toteuttanut uhkauksensa).

Räsänen on säälittävä ressukka ja lääkäriksi kelvoton. Paljon pahaa tehnyt viattomille ihmisille. Osti eduskuntapaikan saikkulappuja auliisti kirjoittelemalla.

Vierailija
33/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu! 

Siinä mielessä kyllä, että ns. leipäpapit saattavat vähentyä. Nythän on niin, että kirkko on todella leppoisa ja vakaa työnantaja. Uskojen perään ei paljoa kysellä. Ja siinä kirkko meneekin metsään. Siellä saa mellastaa myös epäuskoiset, jopa kristinuskolle vihamieliset tahot. Jos kirkko eroaisi valtiostamme, ei kirkolla olisi varaa hupsutella nykytyylin mukaisesti lainkaan. Naispappeus ei palkan vähentyessä enää houkuttelisi, vaan naiset ja transnaiset menisivät heille sopivampiin töihin järjestöjohtajiksi, kansanedustajiksi, esimiestehtäviin asiantuntijatiimeissä yms. 

Vierailija
34/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän Päivi edusta luterilaista kirkkoa. Ei ole kirkon palkkalistoilla kai koskaan ollutkaan.

Vierailija
35/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38% joutuu helvettiin.

Missä kohtaa Jeesus väitti, että jäsenkortilla saa taivaspaikan?

Muistaakseni laittoi ruoskan kanssa ulos väkeä, jotka korostivat liikaa jäsenkorttilaisuuttaan.

Vierailija
36/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä ajaa kirkkoa alas. Sen valta pitää ajaa alas. Se on täysin eri asia. 

Uskonnon opetus pois koulusta ja uskonherrat pois kaikesta päätöksenteosta. 

Vierailija
37/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina totean, että ikävä kyllä. Keskimääräisen kristityn henkinen elämä voittaa ateistin samaisen, joka on keskimäärin: millään ei ole mitään väliä.

Vierailija
38/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa Raamatussa Jeesus käskee syrjiä muslimeja? (Islam pitää Jeesusta suurena profeettana).

Missä kohtaa hän käskee kivittää homoja?

Missä nimenomaisessa jakeessa hän sanoo, että armo kuuluu vain niille, joilla on jäsenkortti?

Missä hän antaa Päivi Räsäselle luvan puhua puolestaan, käyttää Jumalan tuomiovaltaa?

Missä kohtaa teillä meni elämä niin vituralleen, että haette siihen sananmukaisia vinkkejä Lähi-Idässä 1900-3000 vuotta sitten kirjoitetuista sekalaisista teksteistä, jotka pari kirkolliskokousta summamutikassa päätti liittää yhteen Raamatuksi?

Vierailija
39/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin mahtavaa, kun Suomessakin kohta raikaa kaduilla Al.la.hu A.kb.ar. Hienoa, että millään mikä vähänkin liittyy Suomeen ei ole enää väliä ja maailma pääsee kylään ja kulttuuri senkuin rikastuu. 

Vierailija
40/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaisin 600 euroa kirkollisveroa mikäli kuuluisin kirkkoon. On todella erikoista, että vielä 62% kuuluu kirkkoon. Humpuukista ei kannata maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi