Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen järkyttynyt. Iso onnettomuus oli lähellä.

Vierailija
29.11.2024 |

Kädet vapisee vieläkin. 

Olin normaalisti ajamassa kotiin autolla. Vauhtia noin 40 km/h. Ohitin suojatien ja samassa huomaan, kun kaksi mustiin pukeutunutta poikaa ylittää tien juosten kohdasta missä ei ollut suojatietä vähän matkan päässä minusta. Tein äkkijarrutuksen. Juuri ennen kun sain auton pysäytettyä autoni keulan edestä tien yli juoksi vielä yksi poika, vaikka vastaan tuli auto. Vastaantullut autokin pysähtyi. Ajoin tien sivuun ja puhuttelin poikia. Olivat varmaan noin 12-14 vuotiaita. Leikkivät kuulemma leikkiä, kuka uskaltaa juosta lähimpää autoa. Vaarallinen leikki. Näytin heille miten paljon mun kädet tärisivät ja pyysin heitä lopettamaan tuon leikin. Laitoin paikalliseen puskaradioon viestin, koska minua jäi harmittamaan, etten pyytänyt lapsia soittamaan kanssani vanhemmilleen. Mielestäni lasten vanhemmilla olisi ollut oikeus tietää, mitä lapset leikkivät. Onneksi yksi vanhempi tunnisti lapsensa kuvauksen facebookissa ja hän lupasi jutella asiasta lapsensa kanssa. 

Olkaahan varovaisia liikenteessä ja keskustelkaa lastenne kanssa, että liikenne ei ole leikkipaikka. Onneksi tällä kertaa mitään ikävää ei tapahtunut. Ei ollut monesta metristä kiinni, ettei viimeisin poika olisi jäänyt minun tai vastaantulevan auton alle. Se oli niin lähellä, että sydän hakkaa edelleen tuhatta ja sataa kun edes ajattelen asiaa. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina meinasin ajaa lapsen yli koska sillä oli mustat vaatteet eikä mitään valoja ja se yhtäkkiä lähti ylittämään tietä. Ja just sain pysäytettyä auton enkä nähnyt sitä kun viime tinkassa.

Vierailija
22/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen ruletti on taitolaji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei moinen edes vahingon sattuessa olisi ollut syytä ainakaan pidempiaikaiseen järkytykseen. Vika ei olisi ollut minun. Olisin lisäksi vaatinut omaisilta korvauksia pellin tilkitsemisestä ja konepellin pesusta!

Vierailija
24/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois varmaan päässy pierut perseestä 😄

Vierailija
25/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja aapee olisi ollut syytettynä liikenteen vaarantamisesta ja vamman-/kuolemantuottamuksesta. Kun menee aina niin, että lähtökohtaisesti kävelijä/pyöräilijä vastaan auto, on se autoilija syytetyn penkillä. Vaikka se käräjillä toisin kääntyisikin, lähtökohta on tuo. Ei kiva.

Vierailija
26/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Onneksi enkelit olivat matkassa tällä kertaa.

Mitkä vtun enkelit. Myttääpä kuule enkelis pienen pieneksi mytyksi ja asenna ne sitten huolellisesti peräaukkoosi.

Vierailija
27/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatelaastari, vaatteidenpaikkaussetissä on mustia heijastimia, joita voi liimata vaatteisiin. On myös ihan sellaisia hopeisia, mutta musta kelvannee kuolemaa halveksuvalle teinille

Vierailija
28/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Olen ollut itsekin joskus lähes vastaavassa tilanteessa, tosin tien yli juokseva lapsi oli naapurin ja tiesin heti kenen kanssa asiasta keskustelen. 

Vierailija
29/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljelleni kävi huonosti lapsena juuri tuolla tavalla, syöksyi autojen välistä tien yli. Lensi kaaressa auton taakse, iso haava päähän ja aivotärähdys. Ei käynyt pahemmin, onneksi, olis voinu vaikka henki lähteä. Auto ei vain ehtinyt jarruttamaan. Veli oli ehkä joku 6-7v silloin.

Vierailija
30/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatelaastari, vaatteidenpaikkaussetissä on mustia heijastimia, joita voi liimata vaatteisiin. On myös ihan sellaisia hopeisia, mutta musta kelvannee kuolemaa halveksuvalle teinille

https://vaatelaastari.fi/products/loisto-vaatelaastari

Vierailija
31/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää heijastimia, huomioikaa muut tiellä liikkujat! Juu, ei heitellä jäälohkareita siloilta, ei hypitä bussin takapuskuriin kiinni ym. Jokainen valitkoon itse ja tietyillä valoinnolla lähti sitten henki. Elämä on ja opettaa.

Vierailija
32/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ajelin 30 km/h alueella nopeusrajoituksen mukaan. Tien vieressä kulki jalkakäytävä ja siinä käveli iso lössi teinipoikia. Yhtäkkiä yksi heistä työnsi kaverinsa tielle suoraan autoni eteen. Oli hemmetin liukas keli ja polanteinen tie, tein lukkojarrutuksen ja poika ehti ajoissa könytä ylös pois edestä. Jumankauta. Jo pelkkä lukkojarrutus kolmenkympin vauhdissakin on aika hurja noilla keleillä. Olin niin shokissa, että vasta jälkikäteen tajusin että olisi pitänyt tehdä jotain, soittaa poliisit tai pysäyttää itse tuo joukkio.

Ainahan sitä on vuosituhansia taivasteltu nuorisoa, mutta jotain outoa tässä nykyajan nuorisossa, erityisesti pojissa, on.

Vierailija
33/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli tullut Facebookin  julkaisuun kommentti, että kaikkien lasten vanhemmat on tavoitettu! Toivottavasti kaikki vanhemmat saivat lapsensa lopettamaan tuon "leikin". Ap

Vierailija
34/50 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei olisi lapsena tullut mieleen moinen leikki. Ymmärsin kyllä vaaranpaikat jo ala-asteikäisenä. Jotkut on vaan tyhmempiä kuin toiset? Niinhän se yhteiskunnassa menee muutenkin. Jotkut on fiksuja, toiset tyhmempiä.

Vierailija
35/50 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ymmärsivät lopettaa tuohon.

Vierailija
36/50 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää heijastimia, huomioikaa muut tiellä liikkujat! Juu, ei heitellä jäälohkareita siloilta, ei hypitä bussin takapuskuriin kiinni ym. Jokainen valitkoon itse ja tietyillä valoinnolla lähti sitten henki. Elämä on ja opettaa.

Älä huoli! Pidän kyllä huolen itsestäni. Olen tehnyt sen  siitä lähtien, kun alakouluikäisenä olin jäädä keskellä kirkasta päivää keskellä suojatietä auton alle. En luota pätkääkään TEIHIN, jotka olette siellä penkin ja ratin välissä.

- Anni, 16

Vierailija
37/50 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin vastaava kokemus. Poika jäi autoni alle. Onneksi vauhti oli hiljainen ja selvittiin luunmurtumilla. En saanut sakkoja. Päinvastoin, poliisi kysyi, onko minulla korvausvaatimuksia poikaa kohtaan, tuliko autoon vaurioita tms. En esittänyt vaatimuksia, mutta toivottavasti poika oppi jotain.

Vierailija
38/50 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla jotkut teki tuota samaa junan edessä.

Vierailija
39/50 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ulkovaatteissa pitäisi olla lakisääteisesti tietty pinta-ala kiinteää heijastavaa materiaalia. Kaikki kun eivät lisäheijastimia käytä.

Nuoret kuulemma ratkovat heijastimet pois tai peittävät jollakin. Kaikilla pitää vielä olla mustaa. Muuten kiusataan.

Näin sanoivat nuoret mutkaisen 80km/h tien varrelta, kun meinasivat auton alle jäädä.

Eniten mietin vanhempia. He puolustivat nuoriaan. Pitää kuulemma ymmärtää, koska kukaan ei halua kiusatuksi. Kuolema tai vammautuminen varmaan sitten ihan ok.

Vierailija
40/50 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama sukupuoli asialla. Kertokaa nyt vielä, miksi pojan saaminen on ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä