Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tavannut tai seurustellut psykopaatin kanssa?

Vierailija
29.11.2024 |

Kerro lisää!

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut työn takia monta vuotta tekemisissä psykopaatin kanssa. Paras vältellä niin paljon kuin voi, mutta aina se ei onnistu. Sellainsen ihmisen varjo seuraa kotiin ja vapaa-ajallekin, luo ahdistusta ja pelkoakin.

Eli jotakin karmivaa?

Vierailija
42/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Pahoinpiteli monesti ja kielsi joka kerta tapahtuneen. On saanut pahoinpitelytuomioita. Käyttää päihteitä, suhteessa valehteli jatkuvasti, uhkaili tappamisella ja kertoi suunnittelevansa jopa murhaamistani. Käänsi ihmisiä minua vastaan kertomalla valheita minusta. Ei ole jättänyt eron jälkeen rauhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ahdistus ja pelko ole mielestäsi karmivaa? Miksi ap haluat kuulla näitä asioita? Haluatko altistaa kenties itsesi tai jonkun muun maanpäälliseen helvettiin kaikilla elämän osa-alueilla toivostakaan pelastua takaisin normaaliin elämään?

Vierailija
44/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten treffeillä tunnistaa sellaisen?

Ap

Vahvoja tuntemuksia, joita voi kuvitella kemiaksi. Oikeasti se on sitä, kun saalis vaistoaa saalistajan.

Jos on tunne, että toinen liidaa tilannetta vahvasti. Ei välttämättä pakota sinua mihinkään, voi olla vain sitä, että "vastaa ohjelmasta".

Jotain outoja lauseita, jotka eivät käy järkeen.

Jos tulee esille yksikin valhe, juokse.

On kokemus ja parin vuoden traumat.

Kerro lisää! Ap

Minuakin kiinnostaa, varsinkin nuo oudot lauseet. Jotain esimerkkiä tällaisista

Vierailija
45/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä exä on joko sosiopaatti tai psykopaatti. Diagnoosia ei tietenkään ole, mutta 99% olen asiasta varma.

-fyysistä, henkistä ja seksuaalista väkivaltaa mistä nautti kovasti esim itkien anelin lopettamaan niin jatkoi vain entistä enemmän kipeää tehden. Puhui että olen ansainnut väkivallan ja pitkään niin uskoinkin

-varasti multa rahaa, eli mun rahoilla muutenkin, ei koskaan maksanut mitään eikä käynyt töissä eikä koulussa

-tappoi tahallaan mun lemmikin ja nauroi päälle

-jatkuvaa valehtelua kaikesta aivan pienistäkin asioista

-tarve olla ihailun ja huomion kohteena. Johtajan roolissa kaveriporukassaan. Vähänkään herkempiä miehiä kiusasi ja nosti itseään jalustalle heidän kustannuksellaan

-eron jälkeen käänsi kaiken mun syyksi. Oli suhteen aikana jo eristänyt muista ihmisistä ja eron jälkeen käänsi kaikki loputkin mua vastaan

Siinä nyt sellaisia mitkä äkkiseltään tulee mieleen. Toisinaan mietin miksi en ole heti ekasta red flägistä lähtenyt, mutta tälläiset henkilöt on hyvin hurmaavia ja hyviä puhumaan aluksi kaiken omaksi edukseen. 

Vierailija
46/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut erään, joka alkoi tuntua oudolta jo lapsena. Ura kattaa mm. varkauksia, henkirikoksen ja raiskausyritykse(ni). 

On myös valehdellut (ilmiselvissä tilanteissa, kuten niittaamansa uhrin vierellä), siittänyt lapsia sinne tänne jo nuorena, melkein tuhonnut vaimonsa henkisesti, ollut teininä epäsosiaalinen ja laitoksessa,  ja kuorruttaa kaiken kiistäen ja päälle hymyillen.

Vierailija
47/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni synnyttäjä on psykopaatti. Eron jälkeen luulin, että olisi joku narsisti, mutta nyt vuosia myöhemmin alan ymmärtää, että hän on psykopaatti.

Vierailija
48/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni synnyttäjä on psykopaatti. Eron jälkeen luulin, että olisi joku narsisti, mutta nyt vuosia myöhemmin alan ymmärtää, että hän on psykopaatti.

Onko lapsi vielä hänellä?

Vierailija
49/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta psykopaattia tälläkin palstalla.

Suurin osa noista palstan ilopillereistä on sadisteja.

Psykopaatille kohteen tunteilla on vain käyttöarvo. Sadistille kohteen tunteilla on suuri merkitys kun se saa tyydytyksensä toisen kokemasta tuskasta.

Vierailija
50/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on narsisteja ja psykopaatteja

Vierailija
51/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on narsisteja ja psykopaatteja

sekä juoppoja

Vierailija
52/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten huomaat omasta olosta tällaisen ihmisen seurassa. Et heti välttämättä mutta huomaat viimeistään seuraavana päivänä. Pystyy tartuttamaan sinuun jotain mistä tarvitsee joka kerta vierottautua. Jotain pahaa. Johtuu siitä että olet ollut mukana jossain pelissä, et aidossa normaalissa tilanteessa. Olet ollut saalis hänen näytelmässään.

Vierailija
53/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkkejä tuntemani psykopaatin toiminnasta:

-Lähettelee anonyymin txt jollekin jossa vihjailee jotain negatiivista

- käyttää typeriä ja yksinkertaisia ja juoruisia ihmisiä viestinviejinä omille valheille ja kun valheet paljastuu, niin viestinviejä saa syyt niskoilleen

- kertoo jonkin omakohtaisen (muka) tapahtuman tarkoituksena saada kohde avautumaan vastaavasta. On empaattinen ja myötäelävä kertoessaan, tarkoitus saada luottamuksellinen ilmapiiri toisen avautumiselle ja sitten voi käyttää tietoa hyväkseen

- projisoi omia pettämisiään tmv toisen henkilön tekemiksi. Tällainen tullut vastaan. 

Vai niin. Näissä saa kyllä olla varovainen. Minä laittaisin tapon tai tapon yrityksen listalle, jos kyseessä on aikuinen ihmine

Kaikki psykopaatit ovat narsisteja.  Mutta kaikki narsisti eivät ole psykopaatteja.

Psykopaattia joutuu pelkäämään.  Narsistia ei välttämättä ollenkaan, heitä vain joutuu kestämään, jos suhde jatkuu.

Psykopaatilla ei ole minkäänlaisia välittävä tunteita.  Empatiasta ei voi puhua edes samassa lauseessa.  Psykopaatti ei oikeasti tunne mitään edes omia lapsiaan kohtaan.  He ovat täysin kylmäverisiä.  Kykenevät tekemään vakaviakin rikoksia, tappamaan ja kiduttamaan.  He kokevat olevansa lain yläpuolella.

Jos kohtaat ihmisen, joka pystyy olemaan eläimelle erittäin raaka, poista hänet elämästäsi.  Olet suuressa vaarassa.

Psykopaatilla ei ole minkäänlaista omantunnon tuskaa ikinä, hänellä ei ylipäänsä ole omatuntoa.    Hän suorastaan nauttii siitä, että tuottaa toiselle tuskaa, niin henkistä kuin fyysistäkin.  Katso hänen silmiään, niissä on täysin tyhjä ilme.

Olen ollut psykopaatin kanssa aviossa viisi vuotta.  Voisin kertoa satoja järkyttäviä asioita.  Olisin menettänyt henkeni jos olisin siihen liittoon jäänyt.  Viimeinen niitti oli, kun hän tappoi kissamme.  Kissa oksensi lattialle, mies alkoi karjua ja roikotti kissan hännästä pihalle, missä hakkasi sen tiiliskivellä hengiltä.  Kuulen vieläkin korvissani kissan huudon, vaikka siitä on jo vuosia.  Sydämeni särkyi.

Kysyin mieheltä, eikö hän tuntenut minkäänlaista katumusta tai omantunnon kolkutusta, niin hän katsoi minua sillä tyhjällä katseella ja sanoi: "E."

Siinä teille psykopaattia.  

Narsismi on vielä jollain tavoin käsiteltävissä, mutta psykopatiaa pitäisin jo mielen sairautena.  Tehoavaa hoitoa ei kuulemma ole.  Suuri osa vankiloissa istuvista väkivaltarikollisista on psykopaatteja.  Tämä mainittiin eräässä amerikkalaisessa tv-dokumentissa, jossa tutkittiin väkivalta- ja henkirikoksia tehneitä pitkäaikaisvankeja.  Mielenterveysongelmia on varmasti jo siksi, että pitkä vankeus aiheuttaa niitä, mutta psykopatia on kyllä erotettavissa erikseen.

Vierailija
54/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- käyttää typeriä ja yksinkertaisia ja juoruisia ihmisiä viestinviejinä omille valheille ja kun valheet paljastuu, niin viestinviejä saa syyt niskoilleen

- kertoo jonkin omakohtaisen (muka) tapahtuman tarkoituksena saada kohde avautumaan vastaavasta. On empaattinen ja myötäelävä kertoessaan, tarkoitus saada luottamuksellinen ilmapiiri toisen avautumiselle ja sitten voi käyttää tietoa hyväkseen

- projisoi omia pettämisiään tmv toisen henkilön tekemiksi. Tällainen tullut vastaan. 

Vai niin. Näissä saa kyllä olla varovainen. Minä laittaisin tapon tai tapon

Näitä tapauksia

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010571867.html

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008664156.html

Vierailija
55/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Näissä saa kyllä olla varovainen. Minä laittaisin tapon tai tapon

Heitä ei sais päästää vapaalle jalalle eikä heitä haluaisi kohdata missään. Tunteettomuus ja kylmyys, epänormaalia

Vierailija
56/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti.  Surullista on ettei niiden aivot koskaan tule omaa huonouttaan ymmärtämään. Ilman myötätuntoa luulisi elämän jäävän yksiulotteiseksi mustavalkokuvaksi. Tuntevat elää väreissä. Ne pilasi meidän elämää, mutta toisin kuin niillä, meillä sentään oli elämä.

Vierailija
57/121 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti.  Surullista on ettei niiden aivot koskaan tule omaa huonouttaan ymmärtämään. Ilman myötätuntoa luulisi elämän jäävän yksiulotteiseksi mustavalkokuvaksi. Tuntevat elää väreissä. Ne pilasi meidän elämää, mutta toisin kuin niillä, meillä sentään oli elämä.

Psykopaateilla, hajota ja hallitse mentaliteetti tai ehkä vielä pahempaa. Ei voi ymmärtää eikä voi hyväksyä

Vierailija
58/121 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit yms. on vain tämän päivän tietoa, tulevaisuudessa huomataan, että ei niin yksiselitteistä. Ihmiset tavallaan tarvii kuitenkin psykopaatteja johtajiksi ym.

Vierailija
59/121 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava tuo kissantappaja. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. Hyvä ettet päätynyt itse uhriksi.

Kyllähän jokaisen vastaan voi tulla tämmöinen tyyppi jos toinenkin, jos heitä jopa 1/100. Ei mitään syytä vähätellä asiaa.

Jos ei tunne tai näe ihmistä läheltä, niin tuollainen piirre voi olla vaikea peittää. Itselläni aina herää iljetys jos joku on todella lipevä ja rehvasteleva, ainahan se ei ole psykopatiaa mutta todella iljettäviä piirteitä silti.

Vierailija
60/121 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatit yms. on vain tämän päivän tietoa, tulevaisuudessa huomataan, että ei niin yksiselitteistä. Ihmiset tavallaan tarvii kuitenkin psykopaatteja johtajiksi ym.

Psykopaattihan on huono johtaja. Näkisin että heitä voi hyödyntää ainoastaan tilanteissa, josta kylmäpäisyydestä on jotain hyötyä, kuten syvän meren hitsaus.