Pomo kuittaa asiattoman käyttäytymisen töissä "henkilökemiaongelmina"
Aina löytyy joku syy, miksei asiattomaan käytökseen voi sillä kerralla puuttua. Mihin tällaisia pomoja ylipäätään tarvitaan?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Pelkää puuttua koska joku kuitenkin kostaa ja hakee saikkua. Eikä tuuraajia ole varaa ottaa. Saa sitten kaikkien vihat niskaan kun väsyvät. Ei voi voittaa koska aina työntekijöistä löytyy keskenkasvuisia jotka eivät näe omassa toiminnassaan mitään vikaa.
Onko se työpaikan etu, että kiusattu sairastuu, kun ongelmiin ei puututa ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voisiko AP nyt kertoa oikeasti ja konkreettisesti miten tämä näkyy töissä.
Haukkuvatko muut työntekijät esim. Teamsissä.ja sähköposti ketjuissa sijaisia huor iksi? Levittävätkö sihteereistä pikkujoulujen jälkeen alastonkuvia? Läimäsevätkö miehet aina naista perseelle ohi kävellessään? Tuodaanko jonkun pöydälle esim. biojätteestä roskia tai laitetaanko heikommassa asemassa olevan takin taskuun "huumori mielessä" kun on naulakossa? Vai miten kiusataan?
Todellisuudessa asia taitaa olla niin että tämä ei ole saanut koko työyhteisöä muuttumaan hänen määrittelemällä tavalla ja ei saa muita tekemään hänen töitään. Tämmöisiä on ollut hetkellisesti ihan jokaisessa työpaikassa missä olen ollut ja nämä kehtaa vielä ihmetellä miksi työt ei jatku
Kai teet viik
Kenelle kommentti on osoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on velvollisuus puuttua, ja jos ei hoida hommiaan, niin sitten asia eteenpäin pomon pomolle, työsuojeluun, liittoon, työterveyshuoltoon tms.
Tämä!
Palkkahan on tietysti sama, vaikka kiusattu työntekijä tekisi pahan olon tai tiedon panttaamisen takia olematonta tulosta töissä. Työnantajan kannattaisi miettiä sitäkin, että on kotiinpäin, jos hommat toimivat hyvin ja ihmiset viihtyvät töissä. Puuttumattomuuden hinta on korkea.
Meidän työyhteisö on läpimätä on kuppikuntia selän takana puhumista ,ei tervehditä yms. Ja muutaman kerran kun ottanut esille työpaikka ongelmat niin sen jälkeen työtä vaikeutettu ja valitettu ja paasattu joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Palkkahan on tietysti sama, vaikka kiusattu työntekijä tekisi pahan olon tai tiedon panttaamisen takia olematonta tulosta töissä. Työnantajan kannattaisi miettiä sitäkin, että on kotiinpäin, jos hommat toimivat hyvin ja ihmiset viihtyvät töissä. Puuttumattomuuden hinta on korkea.
Vaatii tietysti esihenkilöltä älyä, että tämän tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työyhteisö on läpimätä on kuppikuntia selän takana puhumista ,ei tervehditä yms. Ja muutaman kerran kun ottanut esille työpaikka ongelmat niin sen jälkeen työtä vaikeutettu ja valitettu ja paasattu joka asiasta.
Todella ikävä kuulla. Tuollaisessa työyhteisössä oleminen on todella kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii tietysti esihenkilöltä älyä, että tämän tajuaa.
Olisi hienoa, jos olisi sellainen esihenkilö, joka osaa miettiä kannattaako käyttää hetki ongelmien ratkaisemiseksi silloin kun ne ovat vielä pieniä vai myöhemmin paljon aikaa siihen, että joutuu selittelemään joka paikkaan miksei työpaikalla mikään toimi ja ihmiset voivat huonosti.
Kannattaisiko tästä olla yhteydessä pomon pomoon? Työnantaja on vastuussa siitä, että työnteon edellytykset työpaikalla ovat kunnossa.
En nyt voi tietysti tietää aloittajan tilannetta, mutta mulla on kokemusta 40 vuoden ajalta monista eri työyhteisöistä, niin alaisena kuin esihenkilönä. Itse en ole kokenut olevani mitenkään järjestelmällisesti tai toistuvasti kiusattu, lukuunottamatta nuorena naisena saamiani häiritseviä kontaktinottoja vanhemmilta miespuolisilta. Onneksi opin pitämään luotaantyöntävää ilmettä näitä potentiaalisia lääppijöitä kohtaan ja sitten onneksi myös vanhenin ja rumistuin...kai.
Mutta kiusatuiksi itsensä kokeneista mulla on kokemusta myös. Yksi juttu on ollut tämmöinen, että ihminen joka ei lue sähköpostejaan, ei osallistu kokouksiin eikä oma-aloitteisesti lue työpaikan omia tiedotussivuja eikä edes perehdytyskansiota, ei tiedä mistään mitään, ja kokee että juuri hänelle ei kerrota asioita. Mun töissä on ainakin aina ollut paljon asioita, joita ei kukaan tule naamakkain kertomaan, vaan itse on etsittävä se tieto sieltä intrasta. Ja tää oma-aloitteisuuden edellyttämien ei ole sinänsä mitään henkilökohtaista, vaan koskee kaikkia. Jos on henkilö, joka odottaa koko ajan töissäkin, että joku erikseen häntä kaiken aikaa ohjaa, niin eihän siitä mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
En nyt voi tietysti tietää aloittajan tilannetta, mutta mulla on kokemusta 40 vuoden ajalta monista eri työyhteisöistä, niin alaisena kuin esihenkilönä. Itse en ole kokenut olevani mitenkään järjestelmällisesti tai toistuvasti kiusattu, lukuunottamatta nuorena naisena saamiani häiritseviä kontaktinottoja vanhemmilta miespuolisilta. Onneksi opin pitämään luotaantyöntävää ilmettä näitä potentiaalisia lääppijöitä kohtaan ja sitten onneksi myös vanhenin ja rumistuin...kai.
Mutta kiusatuiksi itsensä kokeneista mulla on kokemusta myös. Yksi juttu on ollut tämmöinen, että ihminen joka ei lue sähköpostejaan, ei osallistu kokouksiin eikä oma-aloitteisesti lue työpaikan omia tiedotussivuja eikä edes perehdytyskansiota, ei tiedä mistään mitään, ja kokee että juuri hänelle ei kerrota asioita. Mun töissä on ainakin aina ollut paljon asioita, joita ei kukaan tule naamakkain kertomaan, vaan itse on etsittävä se tieto sieltä intrasta. Ja t
Toivottavasti tämä avautuminen helpotti oloasi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko tästä olla yhteydessä pomon pomoon? Työnantaja on vastuussa siitä, että työnteon edellytykset työpaikalla ovat kunnossa.
Onko joku saanut tätä kautta apua vai ovatko työpaikan ongelmat yleensä niin syvällä, ettei auta kuin vaihtaa työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä työkoneita rikkova työntekijä lentäisi ulos työpaikalta kuin leppäkeihäs, mutta jos tulosta tekee ihminen eikä kone, sen duunia saa sabotoida paljon vapaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä työkoneita rikkova työntekijä lentäisi ulos työpaikalta kuin leppäkeihäs, mutta jos tulosta tekee ihminen eikä kone, sen duunia saa sabotoida paljon vapaammin.
Niinhän se valitettavasti taitaa mennä. Sitten tuota heikkoa suoritumista työn sabotoinnin seurauksena voidaan seuraavaksi käyttää siinä antaa henkilölle kenkää. Epäreilu tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se valitettavasti taitaa mennä. Sitten tuota heikkoa suoritumista työn sabotoinnin seurauksena voidaan seuraavaksi käyttää siinä antaa henkilölle kenkää. Epäreilu tilanne.
*syynä antaa kenkää
Vierailija kirjoitti:
Voimia sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut tätä kautta apua vai ovatko työpaikan ongelmat yleensä niin syvällä, ettei auta kuin vaihtaa työpaikkaa?
Onko toiminut jossain vai pahentanut tilannetta?
Lyöt lyötyä. Kypsää käytöstä.