Olen keskustelussa muille kuin ilmaa
Tietty porukka, tietyt ihmiset töissä jotka ei noteeraa mua esim kahvipöydässä. Kun ne puhuu, ne puhuu toisilleen ja vaikka olen keskustelussa mukana, katson silmiin ja kommentoin, ei mua katsota. Ei välttämättä edes kuulla mitä sanon saati kommentoida. Taidan olla näkymätön. Tekis mieli huutaa että Hei mäkin oon täällä ja ihminen!! Mut annan olla vaikka ikävältä tuntuu. Ehkä mä ja mun ajatukset ei oo niin kiinnostavia mut jotkut käytöstavat ja kaikkien huomioiminen olis suotavaa mielestäni.
Kommentit (49)
Itse varmaan lähtisin pois, aika nöyryyttävältä tuntuisi..
Jos ne on tunteneet toisensa pitempään ja sinä olet uusi? Hyökkäys taitaa olla paras puolustus. Älä kommentoi heitä vaan kysy jotain. Jos siihen eivät vastaa, toista kysymys vähän selkeämmin ja astetta kovemmin, mutta edelleen täysin ystävällisesti ja uteliaan oloisena. Jos edelleenkään eivät vastaa, onko he huomanneet että paikalla on muitakin. Vai oletko istunut hoitajana lääkärien pöytään? Tai he on jotenkin muuten tiimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on tunteneet toisensa pitempään ja sinä olet uusi? Hyökkäys taitaa olla paras puolustus. Älä kommentoi heitä vaan kysy jotain. Jos siihen eivät vastaa, toista kysymys vähän selkeämmin ja astetta kovemmin, mutta edelleen täysin ystävällisesti ja uteliaan oloisena. Jos edelleenkään eivät vastaa, onko he huomanneet että paikalla on muitakin. Vai oletko istunut hoitajana lääkärien pöytään? Tai he on jotenkin muuten tiimi.
Monesti joudun toistamaan kommenttini tai kysymykseni keskustelun aikana pariin otteeseen koska kukaan ei kuule tai huomioi sitä mitenkään. Joskus jätän sanomiseni yhteen kertaan kun en vaan jaksa yrittää enää. Porukka ei ole ollut pitempään töissä kuin minä, enkä istu hoitajana lääkärien pöytään vaikka siltä kyllä välillä tuntuu. He eivät ole tiimi sen ihmeemmin, yhtä lailla minä kuulun siihen. Mutta näin kohdellaan. Ap
Vika ei ole sinussa, vaan noissa sun ohi juttelevissa. Moukkamaisia tyyppejä on valitettavasti joka työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
He ovat sinulle KATEELLISIA
Älä jauha paskaa, vaan opettele jotain muuta. Kaikki ei ole sulle kateellisia, deal with it.
He puhuvat viereisen korttelin rakennustöistä, miettivät reittejä ja pohtivat, koska katu suljetaan ja mitä se merkitsee. Sinä ryhdyt selittämään, että talvipyöräily on kivaa, kun pukeutuu oikein.
Niin, miksi ihmeesssä sinua ei kuunnella?
Mullekin tehdään noin. Tosin onneksi se on vain yksi ihminen, mutta silti menen sen takia lukkoon. Välillä ajattelen, että se ei vaan pysty katsomaan mua. En tiedä.. tällaiset asiat on aika uuvuttavia.
Itse olen vaan kylmän viileästi poistunut tilanteesta ja tilasta, kun olen tullut joskus töissä sivuutetuksi vastaavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
He puhuvat viereisen korttelin rakennustöistä, miettivät reittejä ja pohtivat, koska katu suljetaan ja mitä se merkitsee. Sinä ryhdyt selittämään, että talvipyöräily on kivaa, kun pukeutuu oikein.
Mitähän sä olet vetänyt...
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole sinussa, vaan noissa sun ohi juttelevissa. Moukkamaisia tyyppejä on valitettavasti joka työpaikalla.
Anteeksi, mutta vika saattaa olla myös ap:ssa. Mutta älkää ottako tätä kukaan pahalla, varsinkaan ap, sillä en tarkoita sitä niin. Ihan neutraalisti ajateltuna, ihmisessä saattaa olla ihan tosi tosi pieni juttu mikä häiritsee keskustelua. Ei välttämättä edes ärsytä ketään, mutta esimerkiksi jos puhe on epäselvää, tai ei saa juonesta kiinni, voi olla että ei haluta ottaa keskusteluun. Se voi olla ihan pieni juttu ja sellainen jolle voi jopa tehdä jotain. Tiedän, on tosi tylyä tuo, mutta se olkoot kai heidän vikansa sitten etteivät osaa huomioida muita. Ja se tuntuu ihan hemmetin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko vähän jotain patoutumia sulla?
He tekevät niin, koska olet hyvä ihminen. Pahat eivät pidä hyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua turpaan!
Tuo oli tänään päivällä meidän kahvihuoneessa käyty keskustelu, kun se hemmetin uniikki lumihiutale taas ihmetteli, että miksi häntä ei kuunnella, miksi hän on kuin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua turpaan!
Tuo oli tänään päivällä meidän kahvihuoneessa käyty keskustelu, kun se hemmetin uniikki lumihiutale taas ihmetteli, että miksi häntä ei kuunnella, miksi hän on kuin ilmaa.
Kaikki ei osaa keskustella niin hyvin kuin se teidän eliittiporukkanne. Saanko kysyä että mitä tuokin teitä haittaa? Siis miten tuosta voi vetää noin paljon hernettä nenään että joku puhuu ohi aiheen?
Meillä ap:n kaltaisten seurassa yksinkertaisesti vaietaan. Jokainen alkaa tuijotella kahvikuppiaan tai sanoo, että pitääkin tästä mennä töihin. Jääkööt itsekseen selittämään.
Keskity työhösi ja pidä asialliset välit. Se on ihan ok olotila työssä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ap:n kaltaisten seurassa yksinkertaisesti vaietaan. Jokainen alkaa tuijotella kahvikuppiaan tai sanoo, että pitääkin tästä mennä töihin. Jääkööt itsekseen selittämään.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
He tekevät niin, koska olet hyvä ihminen. Pahat eivät pidä hyvistä.
Tällainen mustavalkoisuus vain pahentaa tilannetta.
Mulkeroita