Moni mies etenkin tahtoo toivovan 50/50 parisuhdetta. Mitä siis tarkoittaa?
Kotityöt hoidetaan 50/50 vaiko yhdessä vietetty aika 50/50? Olen yrittänyt kysyä miehiltä, mutta kukaan ei ole selittänyt asiaa minulle ja osa blokkaa heti kun ovat ilmaisseet haluvansa 50/50 parisuhteen.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen täytyy osata laittaa ruokaa.
Wolttia vinguttavat ja puolivalmista laittavat naiset ovat roskaa. Nainen tekee yhden kuukauden aikana ruuat ja mies seuraavan.
Onko liikaa pyydetty, että nainen tekee miehelleen ruskean kastikkeen, perunoita ja lihamureketta? Vai estääkö feminismi tuon?
Mies25
Sen oman kokkauskuukauden aikana kumpikin tekee just niitä ruokia, joita itse haluaa syödä. Mies saa perunoita, lihamureketta ja ruskeaa kastiketta omalla kokkausvuorollaan.
Ihanaa, kun nainen välittää miehestä. "Tee ite omat ruokasi!" Wau, taisin rakastua sinuun.
Mies25
Piikaa haeskelet?
Mikäs siinä, jos tämä sopii molemmille osapuolille. Harvempi nainen vaan innostuu ruskeasta kastikkeesta. Itse sanoisin tuossa kohtaa, että kokkaa sinä omasi ja minä omani. Kumpikin saa mitä tahtoo.
Good for you sis.
Tämän ketjun kommentit kun lukee niin en yhtään ihmettele että miehet ajattelee että naiset ansaitsee väkivaltaa... sen verran kauheita nämä naisten kommentit on miehistä
Vierailija kirjoitti:
Kulut jawtaan 50/50. Jopa silloin kun nainen on vanhempainrahan varassa.
Tässä on se syy miksi syntyvyys on laskussa Suomessa..
Ei tällaisten vastuuttomien kiduttaja miesten matkaan yhdenkään naisen kannatta suostua.. tai varsinkaan asua heidän kanssaan yhdessä ja vielä synnyttää heille lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Olin tuollaisessa suhteessa, mutta tuo 50-50 koski vain yhteisiä kuluja, ja riippumatta tulotasosta. Siis vanhempainvapaallakin olisi pitänyt maksaa puoliksi. Siinä sitten meni omat säästöt ja vielä olisi pitänyt jäädä velkaakin kotonaolosta toiselle, kun kaikkeen ei rahat riittänyt.
Tietenkin kaikki tulonmenetykset, vaikutukset eläkkeeseen ym. meni vain mun pussista. Kuulemma vain tosi rikkaat miehet kompensoivat vaimolle vanhempainvapaan kuluja.
Eli joo ei! Toimii vain niin kauan kuin molemmat työelämässä samalla palkkatasolla. Aikanaan voi kuitenkin syntyä lapsia, tulla työttömyyttä, sairauksia... ja siinä sitten se rakkaus todella mitataan rahassa.
Tätähän se todellisuus on. Rakkaus mitataan rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kommentit kun lukee niin en yhtään ihmettele että miehet ajattelee että naiset ansaitsee väkivaltaa... sen verran kauheita nämä naisten kommentit on miehistä
Kiitos tuesta.
Mies25
Vierailija kirjoitti:
Olin tuollaisessa suhteessa, mutta tuo 50-50 koski vain yhteisiä kuluja, ja riippumatta tulotasosta. Siis vanhempainvapaallakin olisi pitänyt maksaa puoliksi. Siinä sitten meni omat säästöt ja vielä olisi pitänyt jäädä velkaakin kotonaolosta toiselle, kun kaikkeen ei rahat riittänyt.
Tietenkin kaikki tulonmenetykset, vaikutukset eläkkeeseen ym. meni vain mun pussista. Kuulemma vain tosi rikkaat miehet kompensoivat vaimolle vanhempainvapaan kuluja.
Eli joo ei! Toimii vain niin kauan kuin molemmat työelämässä samalla palkkatasolla. Aikanaan voi kuitenkin syntyä lapsia, tulla työttömyyttä, sairauksia... ja siinä sitten se rakkaus todella mitataan rahassa.
Totta . Se on jännä että unohdetaan vaikeuksienkin kestävän vain hetken ja pitäisi aina toimia lasten parhaaksi ja yhteiseksi hyväksi, mutta miehet nyt ovat mie mie miehiä...
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kommentti, kun sanotaan, että mies voi tehdä omat ruokansa ja nainen omansa? Miten ruokailut pitäisi järjestää, jos ruokamieltymykset on päinvastaisia?
"Lapsen hankkiminen on aina yksin naisen päätös johon mies ei voi mitenkään vaikuttaa. Jos mies sanoo että ei halua lasta ja nainen sanoo että haluaa lapsen niin ihan varmasti se nainen hankkiutuu raskaaksi välittämättä miehen mielipiteestä"
Mies voi aina käyttää kondomia. Silloin ei lapsia synny.
Vierailija kirjoitti:
Miehille se tarkoittaa sitä, että nainen maksaa puolet kaikesta, paitsi lasten kulut naisen pitää maksaa kokonaan ja toki hoitaa koko kämppä ja ne lapset.
Miesvihakommentti ilmiannettu.
Mies25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille se tarkoittaa sitä, että nainen maksaa puolet kaikesta, paitsi lasten kulut naisen pitää maksaa kokonaan ja toki hoitaa koko kämppä ja ne lapset.
Miesvihakommentti ilmiannettu.
Mies25
Voi kyynel..se koira älähtää johon kalikka kolahtaa...M45...? LoL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kommentti, kun sanotaan, että mies voi tehdä omat ruokansa ja nainen omansa? Miten ruokailut pitäisi järjestää, jos ruokamieltymykset on päinvastaisia?
Ilmeisesti heidän mielestään naisen kuuluu joustaa, jos tuo ei kerran käy?
Vierailija kirjoitti:
Että mies loisii naisessa ja tulevaisuudessa myös lapsessa, ei kanna vastuutaan ja yhteiskunnallista sekä sosiaalista rooliaan miehenä, ei ole aikuistunut vaan miesvauva tai -lapsi, mutta todennäköisesti kuitenkin odottaa ja vaatii naiselta satojen, tuhansien, kymmenien tuhansien ja satojen tuhansien arvoisia seksipalveluksia... Eli hyväksikäyttäjä
Tyypillinen naisnäkökulma ajatella itsensä maksullisena naisena, ja sit vielä ihmetellään kun h*oritellaan. Pitäkää tunkkinne. Ulkonailta löytyy kunnollisia naisia, eikä mitään ahneita ja kateellisia prinsessasyndroomaisia hyväksikäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti heidän mielestään naisen kuuluu joustaa, jos tuo ei kerran käy?
Niin ilmeisesti naisen saa hakata, jos ei halua syödä (ja sen takia myöskään tehdä) ruskeaa kastiketta. Onneksi nämä mielisairaat ovat kuitenkin vähemmistö.
50-50 ei ole naisen kannalta reilua jos nainen joutuu raskaana ja lasten kanssa kotona ollessa uhraamaan uransa ja taloudellisen tilanteensa.
Onko mikään ihme ettei lasten teko tai suomalainen mies parisuhteessa kiinnosta kun Suomi mies yrittää 50-50 tasa-arvoa huutamalla vaan vetää rusinat pullasta? 50-50 on niin surkea diili että sinkku elämä on naisena parempi vaihtoehto ja miehet voi sitten itkeä yksinäisyyttään ja syyttää naisia gold diggereiksi vaikka heillä ei ole edes rahaa, josta kukaan voisi hyötyä.
Ne haluaa edut muttei haittoja eli ei vastuuta.
Hmm. En oikein tiedä mihin tää maailma on menossa.
Minun mielestäni paras olisi sellainen parisuhde, jossa kaikki tehdään tulojen ja jaksaminen suhteessa. Eli se jolla on vähän iisimpi työ niin ehkä jaksaa tehdä kotona enemmän ja se joka tienaa enemmän niin maksaa pikkusen enemmän. Mutta siis tämä vasta sitten kun asutaan yhdessä ja ollaan siis perhe, oli lapsia tai ei. Jos tienataan ja jaksetaan yhtä paljon niin 50 50 on varmaan sitten hyvä.
Hirveän usein miehet tosiaan eivät ota ihan samanlaista vastuuta lapsista, ja siihen voisi ehkä tulla vähän parannusta. On toki tosi hyviäkin miehiä ja isejä.
Mun mieheni on töissä paljon, hän oikeastaan viettää kotona hereilläoloaikaansa noin 1-2 tuntia päivässä. Hän sitten maksaakin kyllä enemmän menoja. Valittaa ja maksaa, mutta maksaa.
En mä nyt sentään suostu 3 kertaa pienemmällä palkalla maksamaan menoja ja hoitamaan lapsia, kotia ja ruokaa pöytään. Että tota, 50 50 jos haluat niin sun täytyy olla kotonakin 50 50 ja ottaa vastuuta samalla tavoin. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mies loisii naisessa ja tulevaisuudessa myös lapsessa, ei kanna vastuutaan ja yhteiskunnallista sekä sosiaalista rooliaan miehenä, ei ole aikuistunut vaan miesvauva tai -lapsi, mutta todennäköisesti kuitenkin odottaa ja vaatii naiselta satojen, tuhansien, kymmenien tuhansien ja satojen tuhansien arvoisia seksipalveluksia... Eli hyväksikäyttäjä
Tyypillinen naisnäkökulma ajatella itsensä maksullisena naisena, ja sit vielä ihmetellään kun h*oritellaan. Pitäkää tunkkinne. Ulkonailta löytyy kunnollisia naisia, eikä mitään ahneita ja kateellisia prinsessasyndroomaisia hyväksikäyttäjiä.
Kerrohan mistä "ulkomailta" löytyy nainen, jota kiinnostaa 50-50-suhde, jossa nainen siis tosiasiallisesti häviää?
Meillä on vaimoni kanssa 50/50-suhde ja toimii hyvin. Kumpikin on erittäin hyvin palkatuissa johtotehtävissä työelämässä. Kotityöt tehdään puoliksi ja kulut laitetaan tasan. Mihinkään eurojen tarkkaan laskentaan ei tosin ole siis tarvetta, mutta noin suurinpiirtein. Lapsia meillä ei ole eikä myöskään tule.
M44
Se tarkoittaa sitä että nainen hoitaa lapset ja kotityöt ja käy töissä sekä maksaa puolet laskuista