Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannataako puuta myydä klapeina?

Vierailija
29.11.2024 |

Klapeina kun myy puuta, niin siitä saa yli 100€ heittomotti. Jos myy metsää jollekin metsäyhtiölle, niin he maksavat energiapuusta vain 20€/kuutiometri.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeppa siitä.

Vierailija
2/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klapit teet itse aina puun kaadosta pilkkomiseen ja mottiin heittämiseen. Metsäyhtiö taas tekee kaiken puolestasi (paitsi uuden metsän istuttamisen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Se on riittävän monta kertaa laskettu, kulut klapien teossa on liian suuret. Tarvitaan koneita , kuljetuskalustoa varasto ja kuivaus tilaa ym,ym.

Vierailija
4/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klapit teet itse aina puun kaadosta pilkkomiseen ja mottiin heittämiseen. Metsäyhtiö taas tekee kaiken puolestasi (paitsi uuden metsän istuttamisen).

Siinähän samalla työllistää itse itsensä ja saa kuntoilua kaupan päälle.

Vierailija
5/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan omaa metsää lähellä.moottorisaha tai kaksi.monkkäri +rankakärry.kohtuullinen halkomakone.varasto tai katos.

ihan iltahommina saa vaikka 100 mottia vuodessa.ihan harrastusmielessä omaan käyttöön.

Vierailija
6/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäkoneet pilaavat metsän.

https://yle.fi/a/74-20122475

Vierailija
7/7 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarvitaan omaa metsää lähellä.moottorisaha tai kaksi.monkkäri +rankakärry.kohtuullinen halkomakone.varasto tai katos.

ihan iltahommina saa vaikka 100 mottia vuodessa.ihan harrastusmielessä omaan käyttöön.

Aika paljon saat saunoa ja lämmittää jos poltat 100 mottia vuodessa.