Simo Häyhästä elokuva, kuka päärooliin?
Talvisodan tunnetusta tarkka-ampujasta Simo Häyhästä tehdään elokuva. Nyt vain pohtikaamme, kuka sopii päärooliin. Häyhä oli rapia 160 cm pitkä ja hyvinkin arkisen näköinen, mikä rajaa nämä tunnetut eturivin näyttelijät pois kokonaan laskuista.
Kuka suomalainen näyttelijä olisi sopiva?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Sairasta, kun tappajaa palvotaan ja tehdään elokuva.
itke rys sä itke kaatuiko isoisä Häyhän luotiin? vittuakos lähditte yrittämään miehittämään pientä heikkoa Suomea, tulikin nekkuun ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simo häyhä oli venäläinen, sehän syntyi venäjälle kuten myös kaikki suomen hyökkäyssodan veteraanit. Miettikää että saksassa sotaveteraaneja ei oikein arvosteta mutta suomessa heitä kutsutaan jopa linnan juhliin.
Häyhä ja muutkaan Suomen veteraanit eivät syntyneet venäjälle vaan Suomen autonomiseen suurruhtinaskuntaan.
Miksi valehtelet? Suomen autonominen suurruhtinaskunta kuului venäjään. Venäjä on meidän veljeskansaa, suomen kulttuuri on lähes samanalaista kuin venäläinen kulttuuri.
Sillä erolla tietty, että suomalaiset ovat rehellisiä, eivätkä kuvittele omistavansa naapurivaltiot.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin suostua rooliin olen 166 cm pitkä mies ja kuulkaa mulla on myös vaimo ja kolme lasta,oliko yllätys että pätkällä on perhe?Armeijassa sain tarkka-ampuja koulutuksen koska räiskin kymppejä heti eka ammunnoissa rk3..tulos 98 pojoa.
Eli sinulle sattui hyvä kivääri, siitä se on aina kiinni Suomen armeijassa.
Mites se viime Putouksesta tuttu näyttelijä Töyssy tai aiemmin mainiosti liitto-oravaa näytellyt mies. Ei tule nimet mieleen. Mutta on tosiaan muuten mielenkiintoista spekuloida, kuka päärooliin olisi paras. Kukahan muuten näyttelee pääroolin siinä suunnitellussa uudessaKomisario Palmussa, johon Harlin on suunniteltu ohjaajaksi.
Käsitykseni mukaan monet suomalaiset miesnäyttelijät ovat pasifisteja, niin että pitää valitulla henkilöllä olla mitä ilmeisemmin armeija käytynä. Pitää tuntea pyssyt ja kuinka ne toimivat. Aion kyllä mennä katsomaan elokuvan, sen verran tärkeä elokuva ja erityisesti näinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Käsitykseni mukaan monet suomalaiset miesnäyttelijät ovat pasifisteja, niin että pitää valitulla henkilöllä olla mitä ilmeisemmin armeija käytynä. Pitää tuntea pyssyt ja kuinka ne toimivat. Aion kyllä mennä katsomaan elokuvan, sen verran tärkeä elokuva ja erityisesti näinä aikoina.
näyttelijöille opetetaan pyssyistä se mitä niiden tarvitsee tietää että kohtaukset sujuu kuten pitäisi. Ei siihen tarvitse puoli vuotta sulkeisia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siihen rooliin tulisi valita joku, joka ei ole näyttelijä. Häyhä ei ollut sotilas, vaan tavallinen maanviljelijä. Roolin pitäisi kunnioittaa Häyhää ja siihen tulisi valita VALKOINEN, SUOMALAINEN HETEROMIES, jolla ei ole kokrmusta näyttelystä. M28
Nuori mies puhuu vähän, mutta asiaa.
Amir vai mikä se tv:stä tuttu on? Ei ole mulle tuttu, kun en katsele tv:tä, mutta ohimennen lukaissut joskus nimen.
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin suostua rooliin olen 166 cm pitkä mies ja kuulkaa mulla on myös vaimo ja kolme lasta,oliko yllätys että pätkällä on perhe?Armeijassa sain tarkka-ampuja koulutuksen koska räiskin kymppejä heti eka ammunnoissa rk3..tulos 98 pojoa.
Kuulostaa hyvältä! Laita hakemusta vetämään. Tuskaista katsoa näyttelijöitä, jotka eivät osaa oikeasti käsitellä aseita kunnioituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jasper Pääkkönen
Hammaskuoret hehkuen kilpaa hangen kanssa tähtää Jasper.
Juu, ei ole kloriittihampaisilla asiaa historiallisiin elokuviin. Näyttää aina luonnottomalta historiallisessa draamassa joku kloroottihammas.
Häyhä siis haavoittui räjähtävästä luodista eikä joutunut enää jatkosotaan. Oliko tuon räjähtävän luodin ampunut venäläinen tarkka-ampuja vai oliko ihan vaan sattumaosuma?
Tarkka-ampujat on paha riesa jalkaväkimiehille. Suomalaiset sai kokea saman vitsauksen. Molemmilla puolilla oli näitä kyttiä. Jos nuppi nousi sekunnin liikaa tai erehtyi esim polttamaan pimeässä, heti napsahti nappi päähän. Hermoille käypää. En oikein ymmärrä näiden ihannointia. Kai se on jotakin sotaromantiikkaa, vaikka ei varmaan kovin hyviä tunteita aiheuta niissä jotka joutui kyyristelemään näiden pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös että hyvän näyttelijän tunnistaa siitä että se osaa näytellä. Ei ole mitään väliä onko armeija käyty vai ei. Pääasia että osaa hommansa, niin saadaan illuusio luotua.
Ei ainakaan Kari Ketosta, vaikka hänestä pidänkin. Ei tähän rooliin uskottava ja on liian kulunut naama.
Nyt jos hommaan on jo joku onnekas näyttelijä valittu ja alkanut roolia varten treenaamisen, niin toivottavasti elokuva valmistuu kans. Ettei käy niin kuin Rennyn Mannerheimille, jota varten Mikko Nousiainen harjoitteli ahkerasti ja monipuolisesti ja sitten meni elokuvan rahoitus täysin mönkään. Saati kaikki ne muut leffaan roolitetut freelancerit, jotka jäivät vaille töitä pitkäksi aikaa. Elokuvan teko Suomessa on riskialtista puuhaa.