On kyllä junttia pakastaa mansikoita kesällä ja syödä niitä kohmeisena talvella kun pakastaminen on vienyt kaiken maun niistä
Mansikat kannattaa nauttia tuoreina auringonpaahtamina, mielellään suoraan pellolta.
Kommentit (15)
Ja etenkin kun kotimaista mansikkaa saa tarvittaessa valmiiksi pakastettuna pitkin talvea, täysin samaan hintaan kuin kesällä tuoretta. Säästää vielä pakastamisen vaivan.
Itse pakastetut marjat paljon parempia kuin kaupan marjat ja tulee halvemmaksikin.
Mansikkalaji on huono, jos se on rihmainen ja mauton, liian vetinen. Kunnon mansikka maistuu vielä pakastamisen jälkeen joltain, jos on puolisulanut tai laitettu sokeria hieman. Makea mansikka maistuu paremmalta kuin ne muut.
Äsken just olin yks vatun juntti ja söin kesällä pakastamiani mansikoita, lämpiminä ja makunsa säilyttäneinä mikron kautta sulatettuina. Ihan mielettömän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Itse pakastetut marjat paljon parempia kuin kaupan marjat ja tulee halvemmaksikin.
Lähiprismassa pakastemansikka 9,29 €/kg. Viime kesänä täällä päin 4 kg laatikko 40 € pinnassa. Ja tuosta kun vähentää kannat niin vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ja etenkin kun kotimaista mansikkaa saa tarvittaessa valmiiksi pakastettuna pitkin talvea, täysin samaan hintaan kuin kesällä tuoretta. Säästää vielä pakastamisen vaivan.
Ai ilmaiseksi?
Muulla on oma mansikkamaa.
Jos saisit omasta maasta ilman lannoitetta kasvatettuja mansikoita et huolisi kaupasta edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ilmaiseksi?
Jos saisit omasta maasta ilman lannoitetta kasvatettuja mansikoita et huolisi kaupasta edes ilmaiseksi.
Joo. Ymmärrät varmasti, että valtaosalla ihmisistä ei ole omaa mansikkapeltoa josta saisi mansikkaa koko vuoden tarpeiksi.
Kommentti koski mansikoiden ostamista pakastamista varten. Oman maan antimet on toki järkevää kerätä talteen ja säilöä parhaaksi katsomallaan tavalla, oli kyseessä sitten mansikka tai jokin muu.
Minusta parasta mansikassa mehu ja tuon mehun saa parhaiten esille pakastamalla mansikan ja sulattamalla sen. Marjat pitäisi sulattaa mahdollisimman nopeasti vitamiinien säilyttämiseksi mutta itse laitan jäiset mansi- ja mustikat siivilään ja varron mehujen sulamista.
Mehua joisin loputtomasti sellaisenaan mutta usein myös laitan kallisarvoista nektariinia vain lusikallisen teehen. Tuollainen pakastamalla irroitettu mehu ihaninta ja puhtainta mansikkaisuutta, myös mustikalla ja vadelmalla ihanat mehut jotka irtoavat pakastamalla. Kuin ihanin viini läikehtii mansikkamehi pikarissa ja huumaa kesäisen mansikkapellon maullaan!
N34, lihaa syövä, mansikkamehua juova
Junttia on vain junttiuden julistaminen. Kukin tekee mansikoitten kanssa niinkuin parhaaksi näkee. Meillä syödään myrkyttämättömiä saman kylän marjoja, ja konttaan ne itse jos vain saan. Aina ei ole tarpeeksi marjaa itsepoimintaan.
Oma maa mansikka, muu maa mustikka, kummasta sinä pidät enemmän, man- vai mustikasta?
Vierailija kirjoitti:
Junttia on vain junttiuden julistaminen. Kukin tekee mansikoitten kanssa niinkuin parhaaksi näkee. Meillä syödään myrkyttämättömiä saman kylän marjoja, ja konttaan ne itse jos vain saan. Aina ei ole tarpeeksi marjaa itsepoimintaan.
Syökää sitten homeitiöiden pilaamia marjoja, koska ilman myrkkyjä ei tule kunnon satoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää sitten homeitiöiden pilaamia marjoja, koska ilman myrkkyjä ei tule kunnon satoa.
Sama koskee kaikkea kasvatettua ruokaa.
Jyvien joukossa vilistää hiiriä ja rottia ja niiden ulosteita ym, kuoriaisia ja ötököitä jotka joutuu jauhojen ja ryynien joukkoon.
Mitä AP itse syö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ilmaiseksi?
Joo. Ymmärrät varmasti, että valtaosalla ihmisistä ei ole omaa mansikkapeltoa josta saisi mansikkaa koko vuoden tarpeiksi.
Kommentti koski mansikoiden ostamista pakastamista varten. Oman maan antimet on toki järkevää kerätä talteen ja säilöä parhaaksi katsomallaan tavalla, oli kyseessä sitten mansikka tai jokin muu.
Ei lukenut otsikossa että koskee ostettuja mansikoita
Mansikka youkhurt parempi ratkaisu kuin pakaste