Lapsi on ollut kuukauden laitoksessa. Kertokaahan milloin helpottaa?
Ikävä ja suru on ihan hirveä. Olen pettynyt kun en pystynyt parempaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ja miksi joutui?
15v. Päihteiden käyttäminen, koulusta lintsaaminen ja kotoa karkaaminen iltaisin ja viikonloppuisin juomaan. Päihteet vei. En ymmärrä mikä meni pieleen.
Vapaa kasvatus ja kaverivanhemmuus?
Ei ole meillä ollut sellaista. Esikoinen on 18 eikä hänellä ole ollut mitään ongelmia. On menestynyt hyvin koulussa ja on nyt lukiossa. Kuopuksen kohdalla kaikki lähti menemään pieleen jo vuosi sitten. Itse tein kaikkeni, että tähän pisteeseen ei olisi jouduttu, mutta huoli oli liian kova ja en nukkunut öisin ollenkaan. Tein hänestä itse kaksi lasua. Yhdesti soitin myös lastensuojelun päivystykseen ihan itse. Vaikka nyt on kamala ikävä ja suru, on kuitenkin tavallaan helpompi olla.
Oikein ja hyvin teit, vaikka raskasta on tuokin. Ikävöi ja sure, aika auttaa hiljalleen, sinuakin.
Kerää nyt voimia ja hengitä. Nyt on sen aika. Mieti ikävää sitten kun olet ottanut itsellesi ensin huoltotauon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet lasta tavannut vai onko kaukana laitoksessa?
Olen tavannut joka viikonloppu ja lauantaina taas menen.
Apua on saanut. Nyt on saanut apua koulunkäynnin jatkamiseen. Kuulemma on jopa ihan motivoitunut tehtävien tekoon, vaikka kotona siitä ei tullut mitään. Koko koulunkäynti onkin ollut niin retuperällä koko syksyn.
Ihana kuulla. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v. Päihteiden käyttäminen, koulusta lintsaaminen ja kotoa karkaaminen iltaisin ja viikonloppuisin juomaan. Päihteet vei. En ymmärrä mikä meni pieleen.
Ehkä kaveriporukka vei. Surullista mutta et ole ainoa, sinulla on kohtalotovereita. Toivotaan että se on hänelle auttava kokemus.
Toivotaan, että tästä on hänelle enemmän apua kuin hallaa! Rakastan häntä niin paljon ja tein tämän siksi. Onneksi hän on nyt itsekin sen ymmärtänyt. Aluksi oli minulle vihainen eikä ekan vierailuni aikana puhunut mulle mitään. :/
Eihän se lopullista ole. Pian hän pääsee ainakin kotilomille. Nyt hän tarvitsee apua ja sinä lepoa. Olet hyvä äiti/isä ja olet parhaasi tehnyt.
Eiköhän siellä samassa laitoksessa olisi myös noiden kavereiden paikka... Toivottavasti hän löytää itselleen jatkossa tasapainoisempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä voi olla ns alkoholistin geeni. Geeni voi olla, vaikka kumpikaan vanhemmista ei olisi alkoholisti. Silloin kyse on sairaudesta, ja sitä pitää hoitaa. Et ole tehnyt mitään väärin, vaan nimenomaan oikein, kun olet saanut hänet avun piiriin.
Tie voi olla pitkä ja vaikea, mutta älä menetä toivoasi missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaveriporukka vei. Surullista mutta et ole ainoa, sinulla on kohtalotovereita. Toivotaan että se on hänelle auttava kokemus.
Toivotaan, että tästä on hänelle enemmän apua kuin hallaa! Rakastan häntä niin paljon ja tein tämän siksi. Onneksi hän on nyt itsekin sen ymmärtänyt. Aluksi oli minulle vihainen eikä ekan vierailuni aikana puhunut mulle mitään. :/
Tämä on hyvä alku. Rentoudu ja hengitä. Tietenkin muutos järkytti häntä, älä ota siipeesi asiasta.
Älä sure. Mulla lapsi käyttänyt huumeita jotain 12 vuotta nyt. Asioihin tottuu. Välillä voi rukoilla pelastusta, mutta se ei auta. Täytyy elää hetki kerrallaan parhaimpana versionaan elämää, joka on.
Elämä nyt oikeasti vaan on, mitä se on.
Sä et olisi voinut tehdä muuta. Älä syytä itseäsi.