Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun suhde ei toimi ja lapsi tulossa??

Vierailija
28.11.2024 |

Olemme naisystäväni kanssa seurustelleet nyt noin puolitoista vuotta ja avoliitossa ollaan oltu 9 kuukautta. meille on tammikuussa syntymässä ensimmäinen lapsemme, mutta parisuhde taitaa olla vaakalaudalla. Riitelemme päivittäin ja haukumme toisiamme ja mistään arkihommista ei tule mitään. Pitäisikö jatkaa ja yrittää parantaa suhde vai pitäisikö erota? Oma mielipiteeni olisi ero, mutta kumppani haluaisi jatkaa. Periaatteessa olen kumppanini kanssa nyt ainoastaan lapsen ja hänen itsensä takia, ettei hänelle tulisi paha mieli. onko tämä oikein? Omaa aikaa on myös liian vähän.

Kaikki päivät tuntuu olevan saman laisia.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaan haluaa lusmuilla lapsen kasvatuksesta. Ei siis mitään uutta miesten keskuudessa.

Miksi minun edes pitäisi hoitaa lasta? Minulla on paljon omia projekteja menossa, jotka vievät hirveästi aikaa. -ap

Omat projektit!!! 😂😂😂

Mikä noin paljon naurattaa nytten? Kyllä minulla on omia tärkeitä projekteja menossa. Ne pitäisi kaikki saada ennen kesää valmiiksi. -ap

Vierailija
62/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap miettinyt, että ehkäpä sitä tulevaa äitiä ei myöskään kiinnosta hoitaa lasta yksin? Entäs jos hänkin kieltäytyy ottamasta vastuuta? Mites sitten suu pannaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole nyt kerrankin MIES. Nyt ne omat tunteet hetkeksi sivuun ja hoidat osuutesi. Tuet naista viimeisillään raskaana ja teet olon mahdollisimman helpoksi synnytyksen aikaan ja sen jälkeen. Jaatte hoitovastuuta ja/tai tuot leivän pöytään perheelle. Katsokaa sitä eroa sitten uudestaan vaikka vuoden päästä. 

Voin toimia avovaimon pikkuapulaisena, mutta en minä nyt mitään vaippoja rupea helvetti vaihtamaan. -ap

Vierailija
64/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole nyt kerrankin MIES. Nyt ne omat tunteet hetkeksi sivuun ja hoidat osuutesi. Tuet naista viimeisillään raskaana ja teet olon mahdollisimman helpoksi synnytyksen aikaan ja sen jälkeen. Jaatte hoitovastuuta ja/tai tuot leivän pöytään perheelle. Katsokaa sitä eroa sitten uudestaan vaikka vuoden päästä. 

Voin toimia avovaimon pikkuapulaisena, mutta en minä nyt mitään vaippoja rupea helvetti vaihtamaan. -ap

Kyllä se on vaan ruvettava. Entäs jos tulee vaikea synnytys eikä vaimo pysty heti hoitamaan? Hylkäät vauvan sairaalaan ja menet hoitamaan omia projekteja?

Vierailija
65/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei ole luotettavaa naista ja ihan jokainen nainen on pettäjä niin oletko varma että tuleva lapsi on sinun ettei sinua käytetä vain hyväksi kasvattamaan toisen miehen lasta?

Niin ne naisten haarat leviää kyllä hyvin helposti ja takapyllyäkin pyöritellen tarjotaan..siitä voi seurata monenlaista.

Vierailija
66/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on alfauros meininkiä kyllä :). Vaippojen vaihto on naisten hommaa.

Vierailija
67/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen (?) mies ja pelkää vauvan kakkaa. 

Vierailija
68/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on alfauros meininkiä kyllä :). Vaippojen vaihto on naisten hommaa.

Miesvauvojen meininkiä. 

Vierailija
69/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein jatkaa: suhteen jatkaminen vain lapsen takia on teille kaikille haitaksi. Pitkitätte vain väistämätöntä ja jarrutatte toisianne jatkamasta elämää.

Tietysti sinua pidetään täysmulqvistina, jos jätät raskaana olevan naisen. Kunhan hoidat oman osuutesi ja hoidatte yhteishuoltajuuden vastuut. Oletan nyt, että et jätä naista yksinhuoltajaksi.

Lapsi ei erosta ymmärrä mitään. Ensimmäiset muistikuvat lapsilla alkavat muodostua vasta 3-4-vuotiaana. Sitä ei kannata edes miettiä.

Vierailija
70/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaan haluaa lusmuilla lapsen kasvatuksesta. Ei siis mitään uutta miesten keskuudessa.

Miksi minun edes pitäisi hoitaa lasta? Minulla on paljon omia projekteja menossa, jotka vievät hirveästi aikaa. -ap

Omat projektit!!! 😂😂😂

Mikä noin paljon naurattaa nytten? Kyllä minulla on omia tärkeitä projekteja menossa. Ne pitäisi kaikki saada ennen kesää valmiiksi. -ap

No nyt tuli vähän tärkeämpi projekti tälle keväälle. 

Vierailija
71/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein jatkaa: suhteen jatkaminen vain lapsen takia on teille kaikille haitaksi. Pitkitätte vain väistämätöntä ja jarrutatte toisianne jatkamasta elämää.

Tietysti sinua pidetään täysmulqvistina, jos jätät raskaana olevan naisen. Kunhan hoidat oman osuutesi ja hoidatte yhteishuoltajuuden vastuut. Oletan nyt, että et jätä naista yksinhuoltajaksi.

Lapsi ei erosta ymmärrä mitään. Ensimmäiset muistikuvat lapsilla alkavat muodostua vasta 3-4-vuotiaana. Sitä ei kannata edes miettiä.

Vaikka suhde loppuisi niin tosimies hoitaa silti osuutensa vauvan hoidosta. 

Vierailija
72/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se lapsi teitä yhdistääkin. Kunhan kasvatte aikuisiksi...

Huonoon suhteeseen lapsi parantamaan huono suhde? Kuka tahansa järkevä ihminen sanoisi idean harvinaisen huonoksi.

Vierailija
73/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen (?) mies ja pelkää vauvan kakkaa. 

Tuo "voin toimia pikkuapulaisena" selvästi EI ollut alkuperäisen kirjoittajan kommentti. Kirjoitustyyli on aivan erilainen.

Vierailija
74/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat asunnon ja sinne lapsen tarvitsemat tavarat, vaatteet, kaiken. Sovitte sitten milloin lapsen äiti on lapsen kanssa tai käy tätä katsomassa. Muistat äidinmaidonkorvikkeet, vaipat ja muut.

Olet rauhassa lapsen kanssa ja toivottavasti samalla kasvat aikuiseksi.

Vierailija
75/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siltä varalta ettet ole trolli, niin lapsesi takia sisäistä pari asiaa. Lapsi joo tarvitsee äitiään, mutta niin tarvitsee myös isäänsä. Et voi enää miettiä tilannetta ikään kuin lasta ei olisi. Se aika meni jo. Poissaoleva isä on jatkuvan ahdistuksen aihe lapselle, minä tiedän sen isättömän naisen tyttärenä jos joku. En koskaan saanut äidiltäni anteeksi sitä, että minulla oli isä ja hänellä ei. Hän ei koskaan ymmärtänyt omaa kateuttaan ja kiisti isän puuttumisen merkityksen täysin. Muille se oli kuitenkin selvää. Jos et selviydy kokoisänä, tee kuitenkin kaikki se minkä vähänkin voit. Ei tarvitse selvitä 20 vuotta täydellisesti ja olla uskollisuuden esikuva lopun ikääsi, kunhan et hylkää lastasi. 

Toisekseen, teillä kuuluukin olla riitoja tuossa vaiheessa suhdetta, kun etsitte omaa roolianne. Lisäksi tilanne pakottaa naisen muutokseen ihan fyysisesti jo. Hormonit sopeuttavat häntä äitiyteen. Kun huolehdit siitä, ettet jyrää etkä tule jyrätyksi, voitte selvittää riitanne kyllä. Se vaatii tahtoa ja sitkeyttä ja hyvää luonnetta, mutta niitä kaikkia voi kehittää. 

Vierailija
76/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa mennä yksin tai yhdessä parisuhde terapiaan / terapiaan. Teillä on iso elämänmuutos meneillään ja siihen voi totutella ja saada apua. Parisuhde on muutakin kuin romanttinen suhde. Hyvä tavoite olisi se, että olitte tulemaan toimeen keskenänne ja kasvatte hyviksi vanhemmiksi. Sen olette velkaa lapselle ja toinen toisillenne. Se että jatkuuko parisuhde on sitten ajan kanssa selvitettävissä. Ihan googlestakin löytyy tietoa miten päästä alkuun tuossa ihmisenä kasvussa. Siitä on hyötyä aina. 

Vierailija
77/77 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se lapsi teitä yhdistääkin. Kunhan kasvatte aikuisiksi...

Huonoon suhteeseen lapsi parantamaan huono suhde? Kuka tahansa järkevä ihminen sanoisi idean harvinaisen huonoksi.

Se ON huono idea, mutta nyt kun se virhe on jo tehty, olisi syytä yrittää kääntää kaikki kivet ja yrittää parantaa suhdetta. Ei se onnistumisen todennäköisyys kovin suuri ole, mutta ei myöskään täysi nolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi