Mitä tehdä kun suhde ei toimi ja lapsi tulossa??
Olemme naisystäväni kanssa seurustelleet nyt noin puolitoista vuotta ja avoliitossa ollaan oltu 9 kuukautta. meille on tammikuussa syntymässä ensimmäinen lapsemme, mutta parisuhde taitaa olla vaakalaudalla. Riitelemme päivittäin ja haukumme toisiamme ja mistään arkihommista ei tule mitään. Pitäisikö jatkaa ja yrittää parantaa suhde vai pitäisikö erota? Oma mielipiteeni olisi ero, mutta kumppani haluaisi jatkaa. Periaatteessa olen kumppanini kanssa nyt ainoastaan lapsen ja hänen itsensä takia, ettei hänelle tulisi paha mieli. onko tämä oikein? Omaa aikaa on myös liian vähän.
Kaikki päivät tuntuu olevan saman laisia.
Kommentit (77)
Ole nyt kerrankin MIES. Nyt ne omat tunteet hetkeksi sivuun ja hoidat osuutesi. Tuet naista viimeisillään raskaana ja teet olon mahdollisimman helpoksi synnytyksen aikaan ja sen jälkeen. Jaatte hoitovastuuta ja/tai tuot leivän pöytään perheelle. Katsokaa sitä eroa sitten uudestaan vaikka vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeterapiaan vielä ennen eroa kokeilemaan onko toivoa. Keskenään tuskin saatte sitä ratkaistua, varsinkin kun sinä olet jo 80-prosenttisesti luovuttanut.
Vältä tätä viimeiseen asti. Siellä käännetään kaikki sinun syyksesi ja keksitään juttuja "henkisestä väkivallasta", jolla sinut yritetään aivopestä sairaaksi, ja ulos lapsesi elämästä. Vironkatu 2 kusipäille terkkuja.
Kuulostaako Ap mielestäsi mieheltä, joka haluaa vuoroviikkoiskäksi?
Jos me tästä nytten erotaan, niin en kyllä suostu vuoroviikkoiskäksi. En minä sellaista jaksaisi edes. Lapsi tarvitsee äitiään. -ap
Juuri näin. Älä ap tunnusta isyyttä, niin et joudu hoitamaan lasta
Hoitamaan ei joudu jos ei tahdo, mutta elatusvastuusta ei pääse. Kyllä kela perii saatavansa jos ei hyvälla suostu maksamaan.
Taitaa olla lapsen ja naisen etu, että häivyt. Mutta jos haluat yrittää parantaa tilannetta, lopeta haukkuminen ja ala osoittaa kiitollisuutta ja arvostusta sanoin ja teoin.
Vaikka vihamielinen provohan tuo sun tarinasi on.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaan haluaa lusmuilla lapsen kasvatuksesta. Ei siis mitään uutta miesten keskuudessa.
Miksi minun edes pitäisi hoitaa lasta? Minulla on paljon omia projekteja menossa, jotka vievät hirveästi aikaa. -ap
Kyllä se akka siitä lauhtuu jos pillua ei voi nyt käyttää aja kakkoseen niin jokainen tekee kun muijalla maha pystyssä
Ero tulossa ennemmin tai myöhemmin. Harmi, mutta näin se menee : (
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaan haluaa lusmuilla lapsen kasvatuksesta. Ei siis mitään uutta miesten keskuudessa.
Miksi minun edes pitäisi hoitaa lasta? Minulla on paljon omia projekteja menossa, jotka vievät hirveästi aikaa. -ap
Koska olet sellaisen maailmaan laittanut. Omat projektit tauolle ja fokus siihen olennaiseen nyt.
Mitä jos olisitte vaikka viikon eri osoitteissa ja sitten katsoisitte asiaa uudestaan. Mieti miltä sinusta tuntuisi naisystäväsi asemassa? Jos lähdet vaan menemään -helppoa sulle, mutta ei lapselle =kerrot ettet välitä, eikä lapsen äidille= pakotat yksinhuoltajuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat projektit!!! 😂😂😂
Miksi ap on mennyt tekemään lapsen jos ei sellaista halua? Aikuisen ihmisen pitäisi kyllä osata ottaa vastuu tekosistaan. Nyt ois korkea aika opetella.
Mitä voit tehdä? Mene itse terapiaan jotta saat apua ahdistukseesi, kanna vastuu itsestäsi.
Se ehkäisy. Typeriä tekoja. Pilasitte elämänne.
No MIKSI teille on lapsi tulossa tuossa tilanteessa? Kuinka saakelin tyhmiä oikein olette???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on viimeisillään raskaana ja isukki suunnittelee häipymistä ja haaveilee omasta ajasta? Ei sitten tullut mieleen, että se lapsen teko tarkoittaa, että pitää opetella asettamaan etusijalle muu kuin oma napa, nimittäin lapsen hyvinvointi. Toki jos tosi riitaisaa on niin se voi vauvan synnyttyä vaan paheta, mutta miten ajattelit hoitaa osuutesi vanhemmuudesta jos nyt lähdet? Kyllä suosittelisin syvälle peiliin katsomista ja sen miettimistä, millaisessa tilanteessa se nainen on. Viimeisillään raskaana, peloissaan mitä tuleman pitää. Tulevan isän kuuluisi tukea äitiä tuossa tilanteessa. Jos homma ei kuitenkaan käänny parempaan sanotaanko vuodessa, voi alkaa sitä eroa miettiä. Sitten lapsi on jo sen ikäinen että voi vanhemmuuttakin jo vähän jakaa, vaikka asuisi eri osoitteessa.
Eikö mies saa enää edes suunnitella häipymistä ja haaveilla omasta ajasta... Hirveä
Ap tässä sitä miesvihaa levittää. Normaalit miehet joutuu kärsimään tuollaisista uuvateista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolisosi pitäisi sitä hoitaa yhtään sen enempää? Viskatkaa lastenkotiin ja olkaa hölmöilemättä jatkossa.
Etkö kestä arkea? Oletko ihan mieslapsi?
Vierailija kirjoitti:
No MIKSI teille on lapsi tulossa tuossa tilanteessa? Kuinka saakelin tyhmiä oikein olette???
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, se on turha itkeä kun maito on jo maassa, niin makaa kuin petaa. Ei siinä auta kuin kärsiä hölmöilyidensä seuraukset.
Hanki vasektomia. Eihän se tähän vahinkoon auta, mutta eipä tapahdu toiste.
Tehtäväsi on pitää nyt ennen kaikkea huolta lapsesta ja lapsen äidistä
Ryhdistäydy
No ei heti sen jälkeen kun on pukannut lapsen aluilleen.