Miten adhd voi mennä ohi erikoissairaanhoidossa vuosien ajan?
Lastani hoidettiin masentuneena, vaikka kaiken takana oli ADHD!
Kommentit (22)
Valekirjauksia. Voihan noi olla molemmatkin.
ADHD on muotidiagnoosi pahimmasta päästä. Suurin osa ADHD-diagnoosin saaneista lapsista on ihan tavallisia joissa ei ole sen kummempaa vikaa
Minut tutkittiin kaksvitosena pitkän kaavan mukaan. Lopputulos: on kyllä selviä piirteitä, muttei aivan riittävästi, jotta voisi tehdä diagnoosin. No, nelikymppisenä samat tutkimukset katsottiin uudestaan ja minä puhuin samoista ongelmista uudestaan ja nyt diagnoosi irtosi. Lääkitys tekee juuri sen, mitä pitääkin: poistaa päänsisäisen kaaoksen, jolloin pystyn keskittymään siihen, mihin haluan eivätkä asiat jää kesken. Toisin sanoen diagnoosi on ihan oikea.
En osaa sanoa, millä perusteella diagnooseja tehdään tai jätetään tekemättä. Oman kokemukseni perusteella se ei kuitenkaan ole sataprosenttisen varmaa touhua.
Helposti. Minun lapseni add, autismi ja vaikea dyslexia meni ihan ohi koululta, päiväkodilta,neuvolalta, koulukuraattorilta, koululääkäriltä ja vuosia nuorisopsykiatrialtakin.
Vierailija kirjoitti:
ADHD on muotidiagnoosi pahimmasta päästä. Suurin osa ADHD-diagnoosin saaneista lapsista on ihan tavallisia joissa ei ole sen kummempaa vikaa
Elähän jauha jaskaa
Amfetamiini narkkari kun saa vieroitettua itsensä siitä amfetamiinistä niin ei ole enää mitään tarvetta hankkia sitä valheellisilla oireilla ja tapahtuu tämä ihme parantuminen
Vierailija kirjoitti:
20% lapsista on ihan oikeasti adhd-diagnoosilla. Lisäksi vielä isompi joukko on adhd-piirteisiä tai sellaisia joilla on adhd-epäily. Ei kyse ole mistään muotidiagnoosista vaan aidosti isosta ongelmasta.
Siten, että Suomen Sote on korruptoitunut ja vain lääketeollisuuden etu painaa, sekä siten että ammattipätevyyttä ei ole, koska halvin tarjous voittaa kilpailun. No,miten on; joko oppi aloittaja käyttämään omia aivojaan? Tässä maassa ei nimittäin saa hoitoa edes silloin,kun on tullut rai ska tuksi, pahoinpidellyksi tai muutoin kaltoinkohdelluksi vuosien ajan. Et pääse eläkkeellekään, vaikka työkykysi on nolla ylilääkäreiden,terapeuttien ja juristien lausuntojen mukaan. Joten ota sinä aloittaja ihan itse vastuu lapsestasi, ennenkuin sen tekee valtio huostaanoton muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Minut tutkittiin kaksvitosena pitkän kaavan mukaan. Lopputulos: on kyllä selviä piirteitä, muttei aivan riittävästi, jotta voisi tehdä diagnoosin. No, nelikymppisenä samat tutkimukset katsottiin uudestaan ja minä puhuin samoista ongelmista uudestaan ja nyt diagnoosi irtosi. Lääkitys tekee juuri sen, mitä pitääkin: poistaa päänsisäisen kaaoksen, jolloin pystyn keskittymään siihen, mihin haluan eivätkä asiat jää kesken. Toisin sanoen diagnoosi on ihan oikea.
En osaa sanoa, millä perusteella diagnooseja tehdään tai jätetään tekemättä. Oman kokemukseni perusteella se ei kuitenkaan ole sataprosenttisen varmaa touhua.
Diagnoosit ovat vain kulloisenkin psykiatrin mielipiteitä. Voit saada helposti neljä eri diagnoosia neljältä eri tyypiltä. Yksi sanoo että bipo, toinen ADHD, kolmas epävakaa, neljäs on sitä mieltä että kyse on ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta. Ja niitä diagnooseja todellakin heitellään kevyin perustein, paitsi neuropsykiatrisia.
Vierailija kirjoitti:
Amfetamiini narkkari kun saa vieroitettua itsensä siitä amfetamiinistä niin ei ole enää mitään tarvetta hankkia sitä valheellisilla oireilla ja tapahtuu tämä ihme parantuminen
En ole koskaan käyttänyt amfetamiinia, mutta mulla on silti aina ollut vaikeuksia keskittyä. Eli ei lääkkeen ottamatta jättäminen poista ADHD:n oireita.
Metyylifenidaattia (Concerta) olen kyllä käyttänyt ja se poisti keskittymisvaikeudet.
t: se nelikymppisenä diagnoosin saanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosit ovat vain kulloisenkin psykiatrin mielipiteitä. Voit saada helposti neljä eri diagnoosia neljältä eri tyypiltä. Yksi sanoo että bipo, toinen ADHD, kolmas epävakaa, neljäs on sitä mieltä että kyse on ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuk
Ei heitelty ainakaan parikymmentä vuotta sitten, eikä vielä muutama vuosi sittenkään.
Se kyllä varmasti pitää paikkansa, että eri lääkäreiltä voi sama ihminen saada eri diagnoosin. Voi kuitenkin myös käydä niin, ettei saa diagnoosia, vaikka olisikin ko. ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt amfetamiinia, mutta mulla on silti aina ollut vaikeuksia keskittyä. Eli ei lääkkeen ottamatta jättäminen poista ADHD:n oireita.
Metyylifenidaattia (Concerta) olen kyllä käyttänyt ja se poisti keskittymisvaikeudet.
Miekin sain nelikymppisenä diagnoosin ja vähän harmittaa, kun sain niin hyvän avun terapiasta ja lääkityksestä. Oisinpa saanu jo lapsena apua.
On yleistä, että adhd tai autismi virheellisesti sekoitetaan masennukseen, mutta myös ahdistuneisuushäiriöön, persoonallisuus häiriöön, oppimisvaikeuteen ja jopa skitsofreniaan. Toki diagnooseja voi olla monia ja ne usein kulkee käsikädessä. Virheitä tapahtuu etenkin, jos henkilö ei oirekuvaltaan muistuta stereotypioita mm. naisilla diagnosointi on vaikeampaa.
Toivottavasti saatte nyt tarvitsemaanne apua ja tukea.
Vierailija kirjoitti:
On yleistä, että adhd tai autismi virheellisesti sekoitetaan masennukseen, mutta myös ahdistuneisuushäiriöön, persoonallisuus häiriöön, oppimisvaikeuteen ja jopa skitsofreniaan. Toki diagnooseja voi olla monia ja ne usein kulkee käsikädessä. Virheitä tapahtuu etenkin, jos henkilö ei oirekuvaltaan muistuta stereotypioita mm. naisilla diagnosointi on vaikeampaa.
Toivottavasti saatte nyt tarvitsemaanne apua ja tukea.
Hoitamaton ADHD aika usein aiheuttaa yleistyneen ahdistuneisuushäiriön. Sen hoitaminen ei auta, koska syy säilyy - tiedän tämän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miekin sain nelikymppisenä diagnoosin ja vähän harmittaa, kun sain niin hyvän avun terapiasta ja lääkityksestä. Oisinpa saanu jo lapsena apua.
Hienoa, että sait avun vihdoin! Itselläni on nyt iän myötä sellaisia kremppoja, että on vaikea löytää lääkettä, joka sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ajassa on tietoa tullut valtavasti lisää, ja mahdolisesti myös kriteeristöä on muutettu.
Helposti, varsinkin tytöillä. Minäkin kävin useassa terapiassa, mutta vasta viimeinen terapeutti tajusi että olen autisti.
Ihminen voi masentua vaikka on ADHD
Onko kyse viime vuosien tapahtumista? Riippuu myös lapsen iästä. Miten ADHD nyt sitten huomattiin?