Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkä joululoma työssäkäyvillä oikein on? Päiväkodissa

Vierailija
03.01.2024 |

Lapsen päiväkoti oli tietenkin joulun välipäivät kiinni minkä ymmärrän. Mutta myös viikko ennen joulua ja nyt tämä viikko on ns poikkeusaikaa päiväkodilla kun lapsia on hyvin vähän hoidossa. Eli kokonaiset 3 viikkoa suurin osa lapsista lomalla. Mikä on tietysti ihana asia lasten kannalta, ei siinä mitään! Mutta missä työssä nämä lasten vanhemmat voivat olla, kun noin pitkät lomat pystyy pitää joulun aikaan? Luulisi kuitenkin että työssäkäyvien lapsia ne siellä päiväkodissa on. Itse olen ollut töissä koko ajan lukuunottamatta pyhäpäiviä, mutta välipäiviksi onneksi sain sukulaisen hoitamaan lasta. Kysyn tämän ihan sillä että minäkin haluan työn missä saa kolmen viikon joululoman :D 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset viedään mummoille ja tädeille jne 

tehdään lyhyempää päivää etänä 

Vierailija
2/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoilla ja tädeilläkö on lomaa? Moniko oikeasti vie pienet lapset mummolaan esim satojen kilometrien päähän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen usein ihmetellyt. Kuljen metrolla töihin ja jo loppuviikosta on havaittavissa, että to ja pe ovat paljon hiljaisempia päiviä, eli monilla on ilmeisesti kolmipäiväinen viikko. Samoin kun hakee lapsen päiväkodista perjantaina niin kaikki on kolmen jälkeen jo haettu. Varmaan ne samat tyypit, joilla on sitä lomaakin.

Vierailija
4/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä on töissä. Itsellä on lomaa pari viikkoa. 

Vierailija
5/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain mummolle

se on eläkkeellä ja on matkaa 30 km 

mummo pyysi 

Vierailija
6/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan aina muutama päivystävä päiväkoti auki. Ne ovat täynnä lapsia.

Vierailija
7/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla lomaa ja ylityövapaita 

Vierailija
8/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä vanhemmat pitää vuorotellen vapaata viime/tämän viikon, sillä perheessä on myös pikkukoululainen, joka on lomalla. 5v lomailee myös. Näin myös monessa lastemme kavereiden perheissä. 

Vierailija
9/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 saldovapaata + 4 lomapäivää = kahden viikon loma. Osa pitää lomiaan joulun alla ja osa jälkeen, monissa perheissä on kaksi vanhempaa jotka laittaa lomansa limittäin. Ainakin jos siellä päiväkodissa on se poikkeusaikasäätö mitä muistan olleen noin 5 kk vuodesta... 

Vierailija
10/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aikaan en pidä lomia, mutta saldovapaita ja muutaman palkattoman päivän.

Vierailija
11/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sitä mahtaa, jos lähipäiväkotia pidetään kiinni joulunaikaan 2,5 viikkoa, hiihtolomaviikko, kesällä 2 kuukautta sekä syyslomaviikon. Jotenkin pitää sumplia ja huono äiti olet jaa syyllistämistä saat, jos et vuodessa pysty 3,5 kuukautta lomailemaan.

Vierailija
12/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieniä tein 9-15 päiviä 3 tai 4 viikossa ja koko kesä oli lomaa. Valmennustyötä. En tiedä mitä muut tekee.

Vierailija
13/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoilla ja tädeilläkö on lomaa? Moniko oikeasti vie pienet lapset mummolaan esim satojen kilometrien päähän? 

Päiväkoti-iässähän on vielä helppoa, kun on päivystävät päiväkodit. Koulun alettua onkin sitten jo haastavampaa. 

Vierailija
14/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään, ellei pidä osan kesälomasta nyt. Opettajillakin on "vain" kaksi viikkoa lomaa.

Vierailija
15/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä 19 päivää vuosilomia jäljellä. Jos olis pikkulapsia, olisin ne lomat käyttänyt nyt joulunaikaan pois.

Mulla kertyy vapaita ylitöiden takia, jotka täytyy käyttää pois, niin en ehdi käyttää vuosilomia. Ehkä sitten huhtikuussa kun on viimeinen pakko.

Vierailija
16/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää sumplia hoito ekaluokkalaiselle ja sisaruskin menee samoille hoitajille nyt 

mummot hoitaa molemmat pari päivää ja muut päivät ollaan lomalla koko perhe 

Vierailija
17/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, hyvin pitkiä lomia. Lapseni meni eilen päivystävään pvkotiin Oulussa, värtön pvkotiin (jatkettu aukiolo) eikä ollut tänäänkään kuin max 8 lasta. Kyseessä on iso pvkoti Oulussa mihin kerätty laajalta alueelta lapsia. Omakin lapseni hyvin läheltä isosta pvkodista. Omasta pvkodista ei ketään, oudot hoitajat. Helppoa nykyajan vanhemmilla kun töissä ei tarvitse käydä. Omassa työssäni en voi pitää jouluisin viikkojen lomia enkä kesäisin 2,5 kuukautta

Vierailija
18/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa vapaata on työntekijöillä vain pyhäpäivät. Monilla lapset kuitenkin kotona joulun välipäivät ja päiväkoteja suljetaan pariksi viikoksi. Työntekijöitä pyydetään ottamaan lomaa. Julkisella puolen pitkissä työsuhteissa sitä lomaa  onkin paljon. Osa joutuu pitämään talviloman silloin eikä saa lomaa kevääksi. 

Vierailija
19/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin 2 pv ylityövapaita ja 3 pv lomaa. Mies käyttää 80 tuntia pakkasia. Lapsilla lomaa koulusta ja päiväkodista 2,5 viikkoa. 

Talvilomalla lapset ovat isovanhemmilla 3 pv, minä olen 2 pv lomalla. 

Kesällä lapset ovat 3 pv isovanhemmilla, 2 pv kummeilla. Minä olen kesälomalla 4 viikkoa, mies 4 viikkoa ja molemmat vielä viikon ylityövapailla/pekkasilla. 

Syyslomalla mies on pekkasilla ja minä lomalla, se on meidän perheen toinen yhteinen lomaviikko joululoman lisäksi.

Yhtenä kesänä meillä oli myös sukulaistyttö kolme viikkoa lapsenvahtina kun miehellä ei ollut vielä lomaa ja tahdottiin lasten saavan pitkä kesäloma ilman siirtymistä päivystävään päiväkotiin.

Vierailija
20/24 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aloitti lomailun ennen joulua ja välipäivät. Mä olin välipäivät ja tän viikon..

Meillä on hyvä tukiverkostokin, että esim kesä-elo ei tarvita päivähoitopaikkoja. Nää on tässä 50 kilsan sisällä, että voi tavata päivittäin jos siltä tuntuu.

Kesäsin paiskotaan ylitöitä, että saa talvella lomailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi