Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan odottanut, että koeaika ohi ja sitten vasta kertonut alkavasta vanhempainvapaalla?

Vierailija
28.11.2024 |

Minulla tilanne, että aloitin viime viikolla uudessa työssä, työsuhde vakituinen ja toissapäivänä tein vihdoin pitkän odotuksen jälkeen positiivisen raskaustestin. Tätä oli siis tekemällä tehty pitkään, yli vuoden. Pelkään, että menetän työpaikan koeaikapurkuun vedoten, jos kerron raskaudesta aiemmin, joten haluaisin odottaa, että koeaika on ohi. Tuolloin alkaa kuitenkin jo melkeinpä viimeinen kolmannes, eli jäisin jo pian pois. Tämä on toinen raskauteni ja minulla on ylipainoa entisestään ja työtä tehdään enimmäkseen etänä, joten sinänsä en pelkää, että raskautta välttämättä huomataan ennen kertomistani. Mutta olenko mulkku, jos läväytän ilmoituksen esimiehelle heti koeajan jälkeen? :/

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et kerro ennen kuin koeaika loppuu. Älä ole tyhmä äläkä naiivi.

Tiedän ihmisiä keitä on palkattu tietäen että he ovat raskaana. Mutta he on olleet haluttuja työntekijöitä, alansa rautaisia ammattilaisia. Mutta jos työsi on korvattavissa helposti, älä ota riskiä.

Vierailija
2/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, mutta se on sinun oikeutesi, eikös 2kk ennen äippäloman alkua pidä kertoa(?) Itse oon tehnyt 2 kertaa noin, tosin molemmilla kerrolla itse myös irtisanoutunut eli ei ole tarvinnut etsiä sijaista. Eihän se kivaa ole mutta kun nykyajan työelämä on mitä on niin onko edes vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on syy minkä takia en itsekään palkkaa nuoria naisia. Ensin tehdään sopimus että tehdään töitä ja välittömästi hankkiudutaa raskaaksi ja jäädään pous töistä 1-3 vuodeksi. Mikä esti sinua sanomasta rehellisesti sopimusta kirjottaessa että sinulla ei ole aikomustakaan tehdä töitä minkä olet juuri sopimuksessa lupaamassa? Nuoret naiset ei ole mitään muuta kuin kieroja huijareita ja oman edun tavoittelijoita. Raskaus pitäisi olla hyväksytty syy purkaa työsopimus kun ei se nainen niitä töitä tee mitä sopimuksessa lupaa. Onhan tuo ihan täysin sama asia kun itse tekee sopimuksen että joku rakentaa talon sinulle ja heti sopimuksen kirjottamisen jälkeen se rakentaja ilmoittaa että en rakenna sitä taloa sinulle mutta sinun kyllä pitää maksaa se talo

Vierailija
4/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisiä keitä on palkattu tietäen että he ovat raskaana. Mutta he on olleet haluttuja työntekijöitä, alansa rautaisia ammattilaisia. Mutta jos työsi on korvattavissa helposti, älä ota riskiä.

Kukaan ei ole korvaamaton, aina löytyy uusi tekijä tilalle. 

Vierailija
5/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on syy minkä takia en itsekään palkkaa nuoria naisia. Ensin tehdään sopimus että tehdään töitä ja välittömästi hankkiudutaa raskaaksi ja jäädään pous töistä 1-3 vuodeksi. Mikä esti sinua sanomasta rehellisesti sopimusta kirjottaessa että sinulla ei ole aikomustakaan tehdä töitä minkä olet juuri sopimuksessa lupaamassa? Nuoret naiset ei ole mitään muuta kuin kieroja huijareita ja oman edun tavoittelijoita. Raskaus pitäisi olla hyväksytty syy purkaa työsopimus kun ei se nainen niitä töitä tee mitä sopimuksessa lupaa. Onhan tuo ihan täysin sama asia kun itse tekee sopimuksen että joku rakentaa talon sinulle ja heti sopimuksen kirjottamisen jälkeen se rakentaja ilmoittaa että en rakenna sitä taloa sinulle mutta sinun kyllä pitää maksaa se talo

Harmi ettei äitisi tehnyt aborttia. Tiedän että itkee itsensä uneen kun miettii minkä roskalapsen teki.

Vierailija
6/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tähänkin perseilyyn tulee kohta muutos

Vierailija
7/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti elät kuten saarnaat. Eli et nosta tule nostamaa  eläkettä etkä odota kenenkään vaihtavasi vaippojasi vanhainkodissa. 

Vierailija
8/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa se on täsmälleen päin vastoin. Raskaudesta kertomalla suojaat itse. Työnantaja ei voi sitten vedota siihen, että ei tiennyt raskaudesta, jos purkaa työsuhteen etkä ole itse kertonut siitä. Raskauden perusteella syrjintä on laissa kielletty.  Työnantajan pitäisi pystyä todistamaan, että koeaikapurkuun oli joku muu syy kuin raskaus. Jos ei pysty, saat parhaassa tapauksessa 2 vuoden palkan korvaukseksi syrjinnästä.

Vierailija
9/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti elät kuten saarnaat. Eli et nosta tule nostamaa  eläkettä etkä odota kenenkään vaihtavasi vaippo

Todennäköisyys että kännipalstatrolli eläisi eläkeikään on pieni. Eikä se kyllä maksa eläkemaksujakaan.

Vierailija
10/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on valittu työhön parhaana hakijana. Kerro sitten uutinen, kun koeaika on ohi. Jos olet huono työntekijä niin työnantaja purkaa sopimuksen koeajalla. On normaalia ja ihan suotavaa saada lapsia. 

Vierailija
11/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mulkku. Mieti asiaa työnantajan kannalta edes sekunti. Tuon takia mieluummin palkataan miehiä ja kaikki naiset kärsivät.

Vierailija
12/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa se on täsmälleen päin vastoin. Raskaudesta kertomalla suojaat itse. Työnantaja ei voi sitten vedota siihen, että ei tiennyt raskaudesta, jos purkaa työsuhteen etkä ole itse kertonut siitä. Raskauden perusteella syrjintä on laissa kielletty.  Työnantajan pitäisi pystyä todistamaan, että koeaikapurkuun oli joku muu syy kuin raskaus. Jos ei pysty, saat parhaassa tapauksessa 2 vuoden palkan korvaukseksi syrjinnästä.

Ei ole totta, älä ap usko tätä. Koeaikapurun saa purkaa ilman _mitään_ syytä, joten ei tarvitse keksiä tekosyitäkään. Työnantaja sanoo vaan että kyseessä oli purku koeajalla.

Vierailija
13/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, älä ole naiivi vaan pidä puolesi.

Vierailija
14/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei äitisi tehnyt aborttia. Tiedän että itkee itsensä uneen kun miettii minkä roskalapsen teki.

Olisipa tehnytkin! Et usko kuinka hirveä elämä on kun olet syntynyt ihmiselle joka teki sinut pelkästään tulonlähteeksi ja olet koko elämäsi saanut kuulla että et ole mitään muuta kuin se arvoton tulonlähde

Vierailija
15/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä teille näytä kelpaavan vanhemmat naiset töihin :D

Vierailija
16/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vasta kun koeaika ohi. Älä ota turhaan riskiä. Töitä on vaikea saada. 

Vierailija
17/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä otsikon kysymystä. Miksi ihmeessä kertoisit työnantajalle raskaudesta ennen kuin olet jäämässä vanhempainvapaalle? Jos asia ei vaikuta työkykyysi, etkä tee esim. terveydelle vaarallista työtä, niin ihan älytön ajatus. Koettakaa nyt ihmiset ymmärtää, että työnantaja ei ole teidän kaveri tai läheinen! Työnantaja vähät välittää teidän sairauksista, taloudellisista huolista tai perheasioista, ja ajaa aina yrityksen/viraston etua. Kuka vain  on työntekijänä korvattavissa. 

Vierailija
18/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Raskaussyrjintäjuttujen menestymisen mahdollisuus tuomioistuimessa on ylipäätään heikko, koska nämä ovat lähes aina sana sanaa vastaan -tilanteita joissa näyttöä ei ole. Vielä vaikeammiksi menee jos kyseessä on koeajan purku, koska työnantajan ei sitä tarvitse millään perustella. Syrjintäolettaman toteennäytettäminen on tuollaisessa tilanteessa hyvin, hyvin vaikeaa.

Vierailija
19/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinut on valittu työhön parhaana hakijana. Kerro sitten uutinen, kun koeaika on ohi. Jos olet huono työntekijä niin työnantaja purkaa sopimuksen koeajalla. On normaalia ja ihan suotavaa saada lapsia. 

Työnantajan puolelta ei ole suotavaa saada lapsia. Työnantaja joutuu maksamaan isot rahat äitiyslomalle jäävästä naisesta. Työnantajan pitää perehdyttää uusi työntekijä äitiyslomalaisen sijaiseksi. Kun sijainen osaa työnsä, äippä ilmoittaa palaavansa takaisin töihin. Työnantaja joutuu opettamaan äitiyslomalaiselle kaikki muutokset, mitä äitiysloman aikana on tapahtunut.

Vierailija
20/23 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vi ttu! Emakot on just tollasia kieroja sikoja! Hommataan työpaikka ja sit ruvetaan samantien porsimaan ja sitä jatketaan sit vuosia työnantajan ja yhteiskunnan kustannuksella!🤢🤮 En uskaltais koskaan palkata naista jos oisin työnantaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan