Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee hintaraja, milloin joulutorttu kannattaa tehdä itse vs. ostaa kaupasta?

Vierailija
28.11.2024 |

Mikä on siedettävä kappalehinta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasket paljonko torttutaikina+täyte maksaa ja lasket montako torttua saat. Sitten vertaat hintaa kaupan valmistorttuihin. Kumpi hinta on pienempi, siihen kannattaa panostaa.

Näin. Jos ei laske omalle ajalleen mitään arvoa.

Alle tunnin homma kun tekee tortut jouluksi.

Laskutukseni on 300e tunti ja uuniin ja keittiö maksaa sen 100 000e. Ei paljoa kannata itse kokkailla.

Luulis että tolla tuntipalkalla sulla olis jo keittiö valmiina. 

Ja älykkäämpi tajuaisi muutenkin että keskustelu nivoutuu vapaa-ajan ympärille. Sulla on muuten kaupassa käymisen osalta sama dilemma, eli voitko mennä kauppaan koska se maksaa sulle 300e tunti jos menet.

Vierailija
42/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska joulutortut maistuu parhaimmilta juuri uunista otettuna, ne täytyy tehdä itse. Teen vain sen verran kun kulloinkin on menekkiä.

En pysty syödä kylmiä joulutorttuja. 🤮

Kylmät tortut on parhaita!

Tämä! Teen tortut itse, mutta aina laitan pari jääkaappiin odottamaan huomista. Mä en niitä lämpimänä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Puhutaanko tässä nyt, että: 1. Kaikki tehdään itse, taikinasta aina luumuhilloon asti 2. Että kaupasta ostetaan torttulevy ja hillo ja tehdään niistä itse 3. Ostetaan suoraan kaupassa tehty valmis torttu?

Minä ostan valmistaikinan, hillon sen sijaan teen aina itse - tulee parempaa eikä niin makeaa. Paistan sitten sitä mukaa kun syödään, eli ovat aina uunituoreita.

Vierailija
44/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Puhutaanko tässä nyt, että: 1. Kaikki tehdään itse, taikinasta aina luumuhilloon asti 2. Että kaupasta ostetaan torttulevy ja hillo ja tehdään niistä itse 3. Ostetaan suoraan kaupassa tehty valmis torttu?

Minä ostan valmistaikinan, hillon sen sijaan teen aina itse - tulee parempaa eikä niin makeaa. Paistan sitten sitä mukaa kun syödään, eli ovat aina uunituoreita.

Itse tykkään tehdä kaupan valmistaikinasta ja hillosta ne. Tykkään tosi makeasta. En kuitenkaan ostaisi kaupan valmiiksi tehtyjä torttuja tai edes minkään leipomon, koska ne muutamat kerrat kun kokeilin, niin ne oli aina ihan jäätävän kovia koppuria.

Vierailija
45/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa itse leipoa, kaupan joulutortut maistuvat ihan puulta ja tomusokerilta.

Vierailija
46/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tarvetta laskea paljon maksaa kun teen itse pari pellillistä torttuja. Parempia ne on kun kaupan valmiit.

Jos ei halua syödä kuin pari torttua eikä mähmätä kahta pellillistä napaansa.

Vierailija
47/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja mennyt rikki aikoja sitten. Eihän yksittäinen kotitekoinen torttu maksa kuin muutamia kymmeniä senttejä. Kaupan valmistortut maksavat euroja.

Vierailija
48/48 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän tarjouksessa 2 kpl valmiita joulutorttuja 3,99 eur!

Joku niitä ostaa. Itse saattaisin ostaa muiden eväiden oston yhteydessä mulle ja työkaverille kahvin kanssa ja vanhus saattaa tilata joulun ajaksi pari. Esimerkkeinä nuo tulee mieleen.

Kauppojen tortut ovat todella huonoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi