Missä menee hintaraja, milloin joulutorttu kannattaa tehdä itse vs. ostaa kaupasta?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos syö yhden joulutortun niin kyllä ostan sen kaupasta. Minun täytyisi ostaa kaikki ainekset tuota varten ja niitä ei käytettäisi mihinkään muuhun.
Miksi et käyttäisi muuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän tarjouksessa 2 kpl valmiita joulutorttuja 3,99 eur!
Joku niitä ostaa. Itse saattaisin ostaa muiden eväiden oston yhteydessä mulle ja työkaverille kahvin kanssa ja vanhus saattaa tilata joulun ajaksi pari. Esimerkkeinä nuo tulee mieleen.
Kävin tänään miehen kanssa kaupassa. Ostettiin sieltä kummallekin joulutortut päiväkahville, kun kahta torttua ei viitsi ruveta paistamaan. Voitaikinaan tehdyt tortut on hyviä, margariinitorttuja en osta.
Pellillisen hyvinkin viitsii paistaa ja laittaa loput pakkaseen, jos ei syödyksi saa kaikkea kerralla.
En ole tavannut hyvää , valmista joulutorttua. Lähinnä kuivia ja rapisevia. Paras torttu tulee itsetehdystä voirahka taikinasta , paljon luumuhilloa ja puolikuunmuotoinen. Syötävä tuoreena.
Musta ne kaupan valmiit tortut ei ole ollenkaan hyviä.
Joulutorttujen teko on niin helppoa ja halpaa, etten ostaisi niitä valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket paljonko torttutaikina+täyte maksaa ja lasket montako torttua saat. Sitten vertaat hintaa kaupan valmistorttuihin. Kumpi hinta on pienempi, siihen kannattaa panostaa.
Näin. Jos ei laske omalle ajalleen mitään arvoa.
Torttujen tekemisessä ei kyllä kauan mene. Taikinakin on valmiiksi levyinä.
Ja täytettynäkin pakastealtaassa, jos ei halua tehdä. Mutta eikös nyt ollut kyse ITSE tehdyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasket paljonko torttutaikina+täyte maksaa ja lasket montako torttua saat. Sitten vertaat hintaa kaupan valmistorttuihin. Kumpi hinta on pienempi, siihen kannattaa panostaa.
Näin. Jos ei laske omalle ajalleen mitään arvoa.
Alle tunnin homma kun tekee tortut jouluksi.
Laskutukseni on 300e tunti ja uuniin ja keittiö maksaa sen 100 000e. Ei paljoa kannata itse kokkailla.
Vierailija kirjoitti: Joulutorttujen teko on niin helppoa ja halpaa, etten ostaisi niitä valmiina.
Menee vaan hankalaksi jos ei ulkona pakkasta, jääkaappi ahdas taikinan väli jäähdyttämiseen.
Puhutaanko tässä nyt, että:
1. Kaikki tehdään itse, taikinasta aina luumuhilloon asti
2. Että kaupasta ostetaan torttulevy ja hillo ja tehdään niistä itse
3. Ostetaan suoraan kaupassa tehty valmis torttu?
Syön vain sellaisia joulutonttuja joissa on luumuhilloa täytteenä.
T: Urpo
Tämän tuotteen kohdalla on pakko sanoa, etten valmista osta, jos ei itse kerkee tehdä. Ne valmiit kuivuneet lätyskät luumusilmällä kaupan hyllyssä ovat kamalia.
Vielä jos jaksaa itse tehdä taikinankin, jonka kerran vuodessa väsään kotonakin. Meillä tehdään myös duunissa kaikki kääntäminen ja kaulinta käsin.
Leipuri-kondiittori
Koska joulutortut maistuu parhaimmilta juuri uunista otettuna, ne täytyy tehdä itse. Teen vain sen verran kun kulloinkin on menekkiä.
En pysty syödä kylmiä joulutorttuja. 🤮
Bimbon pohdintaa. Hinta on ihan yks vitunmaku kerran vuodessa syötävälle herkulle.
Pointti on siinä onko torttuilu kiva joulujutsku vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän pitää laskea kumpi halvemmaksi tulee tai olla syömättä.
Ei oikeesti kukaan ole noin köyhä.
Jos syö tyyliin yhteensä 1-2 torttua koko kautena, kannattaa ostaa tuorehyllystä.
Vierailija kirjoitti:
2 torttua kyllä riittää mainiosti koko jouluksi. Miksi niitä rasvajauhosokerimössöjä pitäisi syödä peltikaupalla?
2 pellillistä riittää viikonlopuksi. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Koska joulutortut maistuu parhaimmilta juuri uunista otettuna, ne täytyy tehdä itse. Teen vain sen verran kun kulloinkin on menekkiä.
En pysty syödä kylmiä joulutorttuja. 🤮
Kylmät tortut on parhaita!
Luumuhilloa keittelin syksyllä jo kymmenisen purkkia. Nyt sitten vaan voitaikinaa kaupasta, sitä en viitsi väsätä itse. Luumuhillo on parasta kun lorauttelin joukkoon alkoholia kuten Amarettoa ja toiseen kattilalliseen kunnon whiskyä. Kyllä ainakin 50 puolikuutorttua teen jouluviikolla.