Kuka teidän perheessä tekee jouluaattoaamuna riisipuuron?
Kommentit (61)
Minä laitan aineet haudekattilaan ja valmistuu itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eli isoäiti. Kun olen ensin yön horrostanut leivinuunin kyljessä kinkkuvahdissa.
Ei sitä kinkkua vahtia tarvitse. Meillä se kypsyy leivinuunissa ihan itsekseen päivän aikana.
No meillä on eri aikataulu kuin teillä ja erilainen leivinuuni kuin teillä. Jos laittaisin kinkun päivällä uuniin, niin minun pitäisi käyttää yö sen uunin lämmittämiseen.
Tänävuonna ei kukasn, tehdään vasta joulupäivänä.
Ja minä kun herään 6-7 aikoihin, on sitten valmis kun muut herää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä eli isoäiti. Kun olen ensin yön horrostanut leivinuunin kyljessä kinkkuvahdissa.
Ei sitä kinkkua vahtia tarvitse. Meillä se kypsyy leivinuunissa ihan itsekseen päivän aikana.
Leivinuunissa?
Olemmeko jossain 1800-luvulla?
Mun torppani on 1900 luvun alusta. Oliko muita kysymyksiä?
Jompikumpi tekee, riippuen työvuoroista ym. Tosin joinakin vuosina vasta joulupäivänä tai tapaninpäivänä keitetty.
Vaimo tietysti, siitähän sille maksan.
Vierailija kirjoitti:
Saarioinen
Meilläkin. Kai se jonkun äidin tekemää ruokaa on. Tai sitten ei.
Ei harrasteta joulujuttuja, ei vietetä jolua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivinuunissa?
Kyllä sieltä leivarista nostetaan paras kinkku! Ja mikä tahansa haudutusta vaativa ruoka.
Meillä on yleensä niin iso kinkku ettei se edes mahtuisi sähköuuniin, vaikka keittiöstä löytyykin uuni, jossa on isoin litratilavuus mitä myydään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vahdit kinkkua? Jos rasvaa lirisee hiukan uuniin niin kyllä se palaa pois kun seuraavan kerran lämmität leivinuunin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivinuunissa?
Emme, vaan ihan 2000-luvun modernissa omakotitalossa jossa on leivinuuni, kaksi takkaa ja keittiössäkin puuhella, kaikki tulisijat ovat vuolukiveä.
- sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on eri aikataulu kuin teillä ja erilainen leivinuuni kuin teillä. Jos laittaisin kinkun päivällä uuniin, niin minun pitäisi käyttää yö sen uunin lämmittämiseen.
Meilläkin on leivinuuni ja kinkku paistetaan aina siellä. Yhtänä jouluna jopa useampi kun jouluna oltiin ilman sähköä ja paisteltiin naapureidenkin kinkkuja.
Kiinnostaisi tietää, että mitä silloin yöllä vahdit? Meillä lämmitetään myös uuni päivällä ja kinkku yöksi uuniin. Laskemme 2h+1h/seuraavat kilot. Herätyskello soi kun aika on täysi ja kinkku pois uunista.
Mikroaaltouuni.
Valmispuurolla mennään, en tod. rupea keittelemään muutamaa lusikallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivinuunissa?
Fiksuilla ihmisillä on tulipesiä, joita käyttää jos esim. sähkö on jostain syystä poikki.
Vierailija kirjoitti:
Puuro syödään joulupäivänä
Meillä myös tai tapanina, kaiken lisäksi suolaiseksi lounaaksi. Puuron päälliset ovat suolaisia sekä voisilmä lisäksi.
Minä tai mies.
Riisipuuro syödään meillä jouluaattona lounaaksi.