Lapsen kirjat katoilee repusta koulupäivän aikana
Koulussa ei ole kameroita eikä kukaan tunnu tietävän kuka kiusaa tekee. Rehtori jopa epäili että mun lapsi itse hukkaa kirjojaan. Lapsi viimeksi tänään itki, että jos minä joudun ostamaan hänelle uuden matikan kirjan kun kirjaa ei löydy mistään. Maantiedon kirja on mennyt myös hukkaan ja sen olen jo korvannut koululle. Mitä voin tehdä? Ei mulla ole halua ostaa turhaan kaikkia kirjoja uusiksi.
Kommentit (49)
Kannattaisko pakata ne kirjat joskus mukaankin?
Vierailija kirjoitti:
Siivooja oli löytänyt pojan matikan kirjan tyttöjen vessan roskiksesta. Edelleenkään ei tiedetä kuka sen sinne oli vienyt, mutta kirja sentää oli löytynyt.
Oliko joku tyttö vienyt sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei unohtelisi niitä jonnekin?
Ei. Tuo matikan kirja oli 100% varmasti hänen repussa ennen ruokailua, sillä hänellä ei ole ollut matikkaa ennen ruokailua. Ruokavälkän jälkeen matikantunnilla poika oli huomannut että kirja ei enää ole repussa.
Tee poliisille tutkintapyyntö varastamisesta. Tiedän, että sinun mielestäsi tämä on liioittelua, mutta se on käytännössä ainoa keino. Silloin koulun on pakko tehdä jotain.
Eikö siellä ole luokkien ovat lukossa silloin, kun opettaja ei ole paikalla? Se olisi ensimmäinen keino silloin, kun reput ovat luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja oli löytänyt pojan matikan kirjan tyttöjen vessan roskiksesta. Edelleenkään ei tiedetä kuka sen sinne oli vienyt, mutta kirja sentää oli löytynyt.
Tästä voisi päätellä, että tekijä on joku luokan tytöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ainakaan mulle ole sanonut, vaikka olen kysynyt. Tänäänkin itki, että ei tiedä. Mua vähän pelottaa, että on jotain mitä hän ei uskalla kertoa, koska ihme olisi, jos tässä ei olisi mitään taustalla. Toki onhan sekin mahdollista.
Voi olla myös niinkin yksinkertainen syy että viejä on joku joka on itse hukannut kirjansa / jolta on viety kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lukollisia kaappeja? Reppu mukaan ruokalaan? Luokan ovi lukkoon? Onko pojalla tietoa mahdollisesta varkaasta? Asia henkilökunnan tietoon ja heiltä toimien vaatiminen.
En ymmärrä miksi koulut suhtautuvat nihkeästi lukollisten kaappien hankkimiseen. Vähemmän valvottavaa siitä tulee.
Tosin koulut on rakennettu monesti palkitun arkkitehdin visioita toteuttamaan, joten tilaa ei välttämättä ole.
Huono tilasuunnittelu on yksi syy, toinen on se kuinka usein oppilaat hukkaavat ne kaappien avaimet tai unohtavat koodit. Ja ne koodilukot ovat yleensä aika huonoja jolloin kaapit saa auki myös muutkin ja vähän sama vaiva on perus lukkokaapeissa ellei ole Abloyta tms. käytetty mitkä taas ovat kalliimpia.
Laittakaa joku hälytin reppuun siksi aikaa kun on syömässä.Jää repun avaaja kiinni.