Paras ruoka, mitä osaat valmistaa itse?
Paras ruoka niistä, mitä osaat valmistaa niin hyvin, että se on parasta ruokaa mitä osaat valmistaa. Eli mikä on bravuurisi, tai vähiten huono ruoka, mitä teet? Kyse ei siis lemppari ruokalajista. (Miten väänsin tämän niin vaikeaksi? :D)
Myös jälkiruoka käy.
Mulla karjalanpaisti perunamuusilla. Maltan hauduttaa suussa sulavaksi. Jälkkäreistä ehkä mokkapalat.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Lasagne ja chili con carne. Teen kaiken alusta loppuun itse.
Ai niinku lasagnelevytkin? Tomaattimurskan? Uskon että hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan ei ole vaikeaa.
Itse säilön tomaatit kastikkeeksi syksyllä sitämukaa kun sato kypsyy. Huomenna keitän viimeisen purkillisen
Grillikylki. Eikä ole mun oma arvio, vaan niiden, kenelle sitä oon tarjonnut. Mm. yksi Michelin-kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ruoka on kyllä ehkä helpoin ja tylsin ruoka ikinä.
Joo, niin se ehkä on, en ole kummoinen kokki. Mutta yllättävän monesti olen syönyt sitkeää ja/tai mautonta karjalanpaistia. Ap
Jep, olin tulossa kommentoimaan, että oikeasti hyvää karjalanpaistia saa aika harvoin. Itsekkin sitä jonkun kerran tehnyt, ei kovin hyvin onnistunut.
No osaan kyllä kaikenlaista. Jos nyt pitää jotain nimetä ja mitä on kehuttu niin osaan tehdä tosi hyviä karjalanpiirakoita, kiinalaisia höyrystettyjä nyyttejä, sushia, bao-leipiä sienirisottoa, kaikenlaista. Varsinkin aasialaiset ja intialaiset ruoat syntyy helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse säilön tomaatit kastikkeeksi syksyllä sitämukaa kun sato kypsyy. Huomenna keitän viimeisen purkillisen
Kiitos vastauksesta. Kuulostaa tosi hyvältä! Ihailen. Säilyykö tuo tomaattikastike, mitä teet, hyvin? Pastaa olen kokeillut kerran tehdä ja se oli hirveää, en vaan osannut. Mutta olisi kiva osata. Ehkä vielä joskus kaivan pastakoneen vintiltä ja huomaan jauhopeukalon evolvoituneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Kuulostaa tosi hyvältä! Ihailen. Säilyykö tuo tomaattikastike, mitä teet, hyvin? Pastaa olen kokeillut kerran tehdä ja se oli hirveää, en vaan osannut. Mutta olisi kiva osata. Ehkä vielä joskus kaivan pastakoneen vintiltä ja huomaan jauhopeukalon evolvoituneen.
Ite siis käytän mutti tomaattimurskaa ja random lasagnelevyjä ja silti se lasagne on paras ruoka mitä osaan tehdä :) mutta aika nextillä levelillä sinun versio.
Tomaattijauhelihakastike pastalle.
Osaan keittää vedenkeittimellä vettä.
Soijamössöt. Kaveri söi joskus jotain lasagnea ja muisteli sitä vuosien päästä. Oli luullut, että se oli jauhelihalasagnea. Ei uskonut millään, että se oli papua.
Pippuri pihvi, parempi kuin ravintolassa:)
Lamminpään lumous eli ihana mausteinen ja kermainen possukastike.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti lasagne. Salaisuus on hyvin ruskistettu jauheliha, pitkä tomaattikastikkeen haudutus ja runsas määrä hyvää juustoa.
Minulla on kans lasagne. Kunniaa en ota siitä itse, koska mieheni opetti minut tekemään lasagnen alusta loppuun, koska on kokki. Se on sellainen ruoka mistä kaikki tykkää ja sen olin silloin aina halunnut oppia. Teen ihan pastakoneella levyt itse jne.
Omasta mielestä bravuurini ovat:
Välimeren lihapata
Mausteiset jauhelihapitat, paahdetut kesäkurpitsat ja kurkkujogurtti
Pippurinen broileri-kasvispasta
Ainoa ruokalaji, jossa olen epäonnistunut, on feta-tomaattipasta. Se uunifetapasta siis.
Lihapullat. Pinaattiletut. Linssimuhennos.
Leivonnaisista mikä tahansa kakku. Myös kääretortut. Kääretorttujeni kierteet ovat aina säännölliset ja torttulevy on pehmeä ja rullautuu kauniisti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen ihan huippu risottokokki. Opin aikoinaan Italiassa asuessani. Liemen lisääminen ja hidas hauduttelu on jotenkin terapeuttista. Ja aina saan tosi kermaisen koostumuksen ilman kermaa. Risotto on oikeastaan aika helppo ruoka.
Luulin olevani myös hyvä pastakokki, mutta sitten maiaroin mieheni tekemää pastaa. Enpä ole sen jälkeen edes viitsinyt yrittää sillä osa-alueella..
Saksanpähkinäpaistos, pikkelöidyt ananasrenkaat, ja paahdettu porsaan peräreikä kermaisessa konjakkipippurikastikkeessa.
En ole koskaan miettinyt. Teen kaikkea mitä pomo keksii pyytää. Ei ole tullut kritiikkiä vaikka usein päivällisvieraita.
Törkeän hyvää kasvisruokaa on hyvin tavallinen terveinen.
Kaikki haudutetut ja pitkään grillatut erilaiset lihat on mieleisiä myös.
Tein just taikinat huomisen piirakoille.
Mussukka, lihapullat, savustettu lohi...