Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ja kun tulee poikkeustila:

Vierailija
27.11.2024 |

- Tuleeko palkka/eläke tilille normaalisti? Kuinka kauan?

-  jos palkanmaksu katkaistaan, voiko jättää omat erääntyvät maksut maksamatta ja lainan lyhentämättä?

-  pitääkö noudattaa normaaleja sääntöjä ja määräyksiä, vai voiko esim. ajaa katsastamattomalla autolla lyhdyt pimeinä?

-  saanko vapaasti poistua maasta, jos minulla on passi ja varat matkustaa?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ei pääse kukaan työikäinen pois. Rajat suljetaan ja se on oikein. 

Jollei ole sotimisvelvollisuutta, on  maanpuolustusta tukevaa työtä.

En muista, loppuuko velvollisuus joskus 68-vuotiaana. 

Höpöhöpö!

Alle 10% osallistuisi yleiseen kutsuntaan, joten kuka ne rajat laittaa kiinni?

Kiinnostava toi rajojen kiinni laittamisfantasia ja muutenkin voi olla jopa reserviläisiä vaikea saada rintamalle venäläiseen tykistökeskitykseen kuolemaan nykysuomen puolesta. Alkaako sisällissota kun omat sotilaspoliisit alkaa tulittaa siviilejä? Ihan mahdollista.

Vierailija
42/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ei pääse kukaan työikäinen pois. Rajat suljetaan ja se on oikein. 

Jollei ole sotimisvelvollisuutta, on  maanpuolustusta tukevaa työtä.

En muista, loppuuko velvollisuus joskus 68-vuotiaana. 

Höpöhöpö!

Alle 10% osallistuisi yleiseen kutsuntaan, joten kuka ne rajat laittaa kiinni?

Kiinnostava toi rajojen kiinni laittamisfantasia ja muutenkin voi olla jopa reserviläisiä vaikea saada rintamalle venäläiseen tykistökeskitykseen kuolemaan nykysuomen puolesta. Alkaako sisällissota kun omat sotilaspoliisit alkaa tulittaa siviilejä? Ihan mahdollista.

Tämä kertoo venäjästä. Jos venäjä Suomeen rajan yli hyökkäisi, USAn B52 hiljentäisi hyökkääjät ja loppuhomma olisi lentoratoja ja nappuloiden painelua. Naton ja Venäjän välinen sota ei ole rintamalinjasota.

Uutisissa, nuo B52 koneet just harjoittelee Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin samaa. Että jos joudun palvelukseen, kuka maksaa vuokran ja lasten elatuksen? Ja kuka pitää huolta lapsista, kun äitiä tai vanhempia ei enää ole?

Tätä olen itsekin miettinyt: lapsille ei ole sodan aikana muuta hoitajaa kuin minä. Isovanhempia ei ole kuin yksi dementkko hoitolaitoksessa.

Päiväkodit hoitaa lapsia ja sosiaalityöntekijät järjestää hoidon.

Jos molemmat vanhemmat on käyneet armeijan niin molemmat joutuvat palvelukseen.

Vierailija
44/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin samaa. Että jos joudun palvelukseen, kuka maksaa vuokran ja lasten elatuksen? Ja kuka pitää huolta lapsista, kun äitiä tai vanhempia ei enää ole?

Tätä olen itsekin miettinyt: lapsille ei ole sodan aikana muuta hoitajaa kuin minä. Isovanhempia ei ole kuin yksi dementkko hoitolaitoksessa.

Meidän lasten päiväkodissa puolet työntekijöistä on venäläistaustaisia. Mistä asiakas voi tietää, keinen puolelle tällainen henkilö sotatilanteessa asettuu?

Vierailija
45/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelka pitää hoitaa niinkuin muut maksut, pankki voi antaa lisää maksuaikaa. Kaikki maastokelpoiset kulkuneuvot kuten maastoautot lunastetaan valtiolle, omistaja saa näistä korvauksen. Useampia kuin 1 huoneen haltijat on velvoitettuja majoittamaan tpaikkaa hakevia.

Vierailija
46/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lasten päiväkodissa puolet työntekijöistä on venäläistaustaisia. Mistä asiakas voi tietää, keinen puolelle tällainen henkilö sotatilanteessa asettuu?

Sodan aikana tapahtuu kaikenlaisia julmuuksia.

Vierailija
47/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi hoidan lapseni sotatilanteessa itse.

Vierailija
48/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainat pitää maksaa normaalisti.

Millä muka? Voinko käydä töissä ja samalla vaikka osa-aikaisesti sotia?

Jos tulisi sota (toivottavasti ei koskaan) niin ihan varmasti pankit olisi silti karhuamassa lainan takaisinmaksua, poikkeustilasta huolimatta. "Ai sä oot rintamalla, eikä sulla ole tuloja? Too bad, ala maksaa, me ei jousteta."

Vierailija
49/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustila on poikkeustila. Silloin eletään hetkessä, suunnitelmat ja toiminta muuttuu lennossa tyyliin asap. Pysyvyyttä tai vakautta ei ole.

Vierailija
50/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ihan vilpittömästi tämän aloituksen. Hullua, että en saanut asiallisia vastauksia.

Onhan nämä asiat hyvä olla tiedossa. Se on varautumista, eikä mitään sot*hulluutta.

Haluan tietää ennakolta, miten asiat hoituvat. 

Eikö muka kukaan muu ole ajatellut tämmöisiä?

Ainakin väestösuojista ja kotivarasta on tiedotettu. 

Kyllä meillä on valtiovalta, joka tiedottaa ja ohjeistaa eri tilanteissa. Patteriradio on hyvä olla huushollissa äkkitilanteen varalta. Ylelle maksetaan juuri siitä, että se tiedottaa kansalaisille hätätilassa asioista.

Vierailija
51/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisi sota (toivottavasti ei koskaan) niin ihan varmasti pankit olisi silti karhuamassa lainan takaisinmaksua, poikkeustilasta huolimatta. "Ai sä oot rintamalla, eikä sulla ole tuloja? Too bad, ala maksaa, me ei jousteta."

No, tottakai se laina pitää maksaa.

Jos tulee sota niin annatko oman yrityksen tuotteita ilmaiseksi ihmisille?

No, et varmaan.

Vierailija
52/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sodassa asunto menee mäsäksi niin vakuutus ei korvaa ja asuntovelka pitää maksaa pankille.

Jos et usko niin kysy pankinjohtajilta.

Entäs jos se pankki kaatuu sotatalouden ronahduttamana ja pankinjohtaja kaatuu rintamalla? 

Vierailija
53/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtuuko tässä kaikilta se että rintamalla olosta maksetaan palkkaa jolla sen lainan voi maksaa? Eikä alaikäisten huoltajaa laiteta palvelukseen jos toista vanhempaa ole.

Yrittäkää nyt edes vähän skarpata.

Vierailija
54/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sodassa asunto menee mäsäksi niin vakuutus ei korvaa ja asuntovelka pitää maksaa pankille.

Jos et usko niin kysy pankinjohtajilta.

Entäs jos se pankki kaatuu sotatalouden ronahduttamana ja pankinjohtaja kaatuu rintamalla? 

Jos pankinjohtaja on rintamalla niin silloin pankki valitsee uuden pankinjohtajan.

Jos pankki kaatuu niin mistä nostat rahaa, jos sulla ei ole enää pankkitiliä?

Vierailija
55/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtuuko tässä kaikilta se että rintamalla olosta maksetaan palkkaa jolla sen lainan voi maksaa? Eikä alaikäisten huoltajaa laiteta palvelukseen jos toista vanhempaa ole.

Laitetaan palvelukseen, tällöin sosiaalitoimi järjestää lasten hoidon. Jos molemmat vanhemmat on käyneet armeijan niin molemmat joutuu rintamalle, luin asiasta jutun, sosiaalitoimi järjestää silloin lasten hoidon.

Vierailija
56/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan palvelukseen, tällöin sosiaalitoimi järjestää lasten hoidon. Jos molemmat vanhemmat on käyneet armeijan niin molemmat joutuu rintamalle, luin asiasta jutun, sosiaalitoimi järjestää silloin lasten hoidon.

Höpö höpö. Täyttä paskaa.

Vierailija
57/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poismuuttajille: kun sinne venäjälle lähdette, niin taskut täyteen käpyjä. Yksi askartelukäpy näyttäisi maksavan 0,116e (30kpl 3,5e) eli yhdellä männynkävyllä saa 13 ruplaa.

Vierailija
58/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä näitä asioita vaikka poliisilta.

Vierailija
59/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet naisena käynyt armeijan niin joudut rintamalle, vaikka sulla olisi vuoden vanha taapero kotona.

Sosiaalitoimi järjestää silloin lastenhoidon.

Olet itse päättänyt käydä armeijan.

Vierailija
60/116 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tottakai se laina pitää maksaa.

Jos tulee sota niin annatko oman yrityksen tuotteita ilmaiseksi ihmisille?

No, et varmaan.

Poikkeustilassa valtio voi ottaa yrityksen ja sen tuotannon haltuun huoltovarmuuden turvaaniseksi. Sama koskee myös esim. ajoneuvoja, jos ne soveltuvat puolustusvoimien käyttöön. Voit joutua myös muonittamaan ja majoittamaan joukkoja, jos tarve vaatii. Oma kermaperseesi jää listan häntäpäähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi