Jos Ylen mukaan 1 leikkele päivässä on liikaa, niin mitä leivän päälle oikein saa laittaa?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Juustoa, tomaattisose, kurkkua, paprikaa, porkkanaa, kananmunaa, raejuustoa, hummudta, avokadoa, hedelmiä...
P.S Etelä- Euroopassa leipä on ruuan lisäke, sen päälle ei laiteta mitään
Et ole italialaista panini leivästä sitten kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka leivän päälle leikkele, 24/7, 365, siinähän vihervasut itkee.
Sinun syömises ja läskis ei kiinnosta ketään paskankaan vertaa. Harmittaako?
Minua kiinnostaa, harmittaako? Puhu sinä vaan omasta puolestasi.
Suomi on yksi EU alueen lihavimmista maista sillä meillä on ylipainoisia 59% yli 30 vuotiaista.
Vihanneksien alvia voitaisiin laskea ja epäterveellisten nakkien sun muiden nostaa.
Ajattelin laittaa sähkösavustimella savustettua kassleria oikein kunnon palan jokaisen leivänpalan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset on elossa, kun kaikki on niin vaarallista nykyään?
Lääkkeiden avulla jotka maksetaan pääosin yhteisestä pussista.
Mun leivän päällä on aina juustoa ja tomaattia, usein myös sipulia ja salaattia. Leikkeleitä ostan ehkä neljä kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Juustoa, tomaattisose, kurkkua, paprikaa, porkkanaa, kananmunaa, raejuustoa, hummudta, avokadoa, hedelmiä...
P.s.s. etiopiassa kaikki syödään leivän päällisenä.
Muiston mausta. Nykyään ei saisi syödä muuta kuin mautonta ja ravinnotonta nurmikkoa ja vain muistella hyvää ruokaa. Ilmastokiima on iskenyt ruokasuosituksiinkin joten kaikki veget ja kasvissyöjät saa pakotettua paremmin omaa ideologiaa muille
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku eliminoi tuon työryhmän vetäjän HY:n proffa Maijaliisa Erkkolan. Viherfasisti pahinta laatua. Siispä iltavoikkarin päälle tuplameetut...
Setämiehet kasvattavat miestissejään vastalauseena vihervassujen ruokafasismille.
Leivän päällee saa laittaa vaikka p*skaa jos haluaa. Kukaan ei ole kertonut, mitä leivän päälle saa laittaa. On vain kerrottu, mitä kannattaa laittaa. Jokaisen oma asia noudattaako vai ei.
Kuinka h*lvetin herkkä lumihiutale pitää ihmisen olla, että menee suosituksesta täysin tolaltaan?
Kasviksia, juustoviipale ja kananmuna. Täytteitä kannattaa vaihdella, välillä avokadoa ja versoja, välillä tomaattia, paprikaa ja tomaattia, välillä juustoa, kurkkua ja salaattia jnejne. Monipuolisuus on hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia, juustoviipale ja kananmuna. Täytteitä kannattaa vaihdella, välillä avokadoa ja versoja, välillä tomaattia, paprikaa ja tomaattia, välillä juustoa, kurkkua ja salaattia jnejne. Monipuolisuus on hyvä asia.
Kai laitat myös toiselta puolelta maailmaa roudattua riisiä leivän päälle?
Italiassa keskiverto ihminen syö 17.2kg punaista lihaa vuodessa.
Suomessa keskiverto syö 58kg punaista lihaa.
Arvatkaa kummassa valtiossa asuu lihavempi kansa?
Olen miettinyt jo ennen näitä suosituksia, millä korvaisi kinkun ja juuston. Ainoa mitä löysin ja voisin kokeilla oli just jptkus hummustahnat sun muut. Ja sit varmaan kurkkua yms lisäksi. Vaatii totuttelua. Mäkin rakastan voileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka leivän päälle leikkele, 24/7, 365, siinähän vihervasut itkee.
Itkettää joo kun verorahoilla hoidetaan teidänkin terveyttä.
Voitaiaiin yksityistää jo terveydenhuolto niin minun ei tarvitsisi maksaa pallomahaisten setämiesten lääkkeitä ja leikkauksia.
Sopii, samalla tuet pois laiskoilta. T: pallomahainen setämies.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt jo ennen näitä suosituksia, millä korvaisi kinkun ja juuston. Ainoa mitä löysin ja voisin kokeilla oli just jptkus hummustahnat sun muut. Ja sit varmaan kurkkua yms lisäksi. Vaatii totuttelua. Mäkin rakastan voileipiä.
Miksi juusto pitäisi korvata? Juustoa löytyy kaikista Italiankin kuuluisimmista leivistä.
Ei YLE säädä ravitsemussuosituksia, uutisoi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Me emme asu Etelä-Euroopassa ja on täysin yhdentekevää vaikka Etelä-Euroopan pellet työntäisivät leipänsä hanuriin.
Vierailija kirjoitti:
Mun leivän päällä on aina juustoa ja tomaattia, usein myös sipulia ja salaattia. Leikkeleitä ostan ehkä neljä kertaa vuodessa.
Ehkä hummusta ja kananmunaa voisi opetella käyttämään myös. Mut toisaalta en joka päivä edes syö leipää.
Eivät nämä suositukset onneksi vaikuta tavallisen ihmisen elämään millään tavalla. Menisi mielenterveys, jos niitä joutuisi noudattamaan.